Vi som håller oss sysselsatta del 72

Status
Stängd för vidare inlägg.
@athena_arabians Tack för ditt svar =) Min bästa vän sa också apotekets saffran så den har två röster =P Lär väl bli sån då. Hellre få goda lite dyrare bullar än många smaklösa lite billigare.
Okej, det ska helst dra så pass länge, jo baka imorgon funkar =) Men, hmm, egentligen tycker jag inte om rom (tror jag, va länge sen jag smakade) så hade helst inte behövt köpa en helt flaska. Hade hoppats på att en jag kände haft någon cl till mig, men han hade ingen... Men okej, vin funkar inte... funkar det med nåt annat? ...

//r

All sprit funkar. Jag PM:ar dig :)

Har fått en ny infart i handen för en timme sen. Den gör fortfarande ont så det är tal om att göra om det. Skjut mig hellre, fy fan för fler nålar. Kunde jag inte bara fått ha kvar den i armvecket en dag till? Vågar inte låta samma person försöka igen i alla fall. Nån måtta får det vara.

Har fått en ny infart i handen för en timme sen. Den gör fortfarande ont så det är tal om att göra om det. Skjut mig hellre, fy fan för fler nålar. Kunde jag inte bara fått ha kvar den i armvecket en dag till? Vågar inte låta samma person försöka igen i alla fall. Nån måtta får det vara.
Hualigen när de inte kan sätta dem rätt.
Jag kan ju bara ha i handen och ibland sumpar de det enda stället
Då blir det handleden eller strax ovanför
Jag är eg inte nålrädd men sticker de fel för mycket blir jag lite grinig

Har en gurka i pannan. En sån där gel gurka man ska ha på ögonen. Jag har massa röda typ acne utslag, blev värre efter en ansiktsmask tidigare. Jag ska på party om ett par timmar så nu har jag en gurka i pannan (fastsatt med ett pärlband för det var det enda jag hade hemma :rofl:).

Jag behöver ju också äta och hade leftover indisk mat, mest var det dock briyani ris och dahl såsen var slut, så jag hällde över lite övergiven Svensk brunsås :o Tänkte att det värsta som kan hända är att det är oätbart och då får jag väl göra kaviar mackor för tredje gången idag :rofl:

@athena_arabians @bettysmatte =) Okej. Ibland vet jag att mina lussebullar blivit riktigt bra, men så ibland har de blivit smaklösa så jag blivit besviken =( Kommer inte ihåg om de haft med sprit/avsaknad av sprit att göra dock... och minns inte vilken saffran jag använt tidigare heller...

Är den här saffranen bra?
36519.jpg

Eller denna?
8822272884766.jpg

De är från apotek, men inte ekologiska? Var hittar jag det? Santa Marias (som jag tror de har i kassan på Ica Maxi?) är den inge bra?

//r

@strawberrysylt: Enligt mitt lokala apotek (det gamla apoteksbolaget) ska deras saffran vara bra i år. Jag gissar att den är bra även på andra apotekskedjor.

Santa Maria har jag i mat, inte bakning. Den är i jämförelse med bra saffran väldigt smaklös. Den är dock bättre än ICAs egen eller billigvarianterna får ÖoB, Dollarstore osv.

Jag testade "trådarna" (dvs hela saffransstrådar) från ICA förra året och blev grymt besviken, de var VERKLIGEN inte värda pengarna!

Edit: Generellt är saffran från Iran bäst så kolla gärna var den kommer ifrån.

Senast ändrad:
Vitt på backen här med. Dricker knappt fesljummet kaffe och äter nachochips till frukost, ety det var det enda köket kunde frambringa i "frukostväg" :cautious: :crazy:
Enda kaffet som finns annars är decaf O_o (jag har fått påsen i en presentlåda, ok!) Vad är grejjen med det, det är ju koffeinkicken man vill åt !
Jag gillar smaken på kaffet. Koffeinkicken mår jag dåligt av, så jag dricker koffeinfritt.

Gillar inte infarten ,men att du säger ifrån.

En del lyckas inte alls . När jag skulle op andra gången så misslyckades hon hela tiden och när hon fick in den så gjorde det ont så hon tog ut den direkt men när jag kom på op så sätt den tjejen den direkt och det blev bara

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 411
Senast: Takire
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 011
Senast: Sharpless
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av... 5 6 7
Svar
131
· Visningar
6 517
Senast: zassoo
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 035

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka