Vi som håller oss sysselsatta del 72

Status
Stängd för vidare inlägg.
Saknar mina sandhagar på förra stället. Vissa hagar speciellt ingångarna är verkligen inga roliga :(. Väldig skillnad mot förra året men då var det så torrt i backen.
Funderar på att köpa in paddex för att ha runt ingångarna. Jag vill inte ha kallt och elände men vill komma bort från leran så nästan att det skulle vara skönt med några minusgrader faktiskt. (Det trodde jag aldrig att jag skulle skriva :crazy:.)

Ska ha stallmöte så ska baka lite bullar och bjuda på kaffe.

Jag fick ett erbjudande på Feelunique så jag klickar runt där... och bland stocking fillers finns det en produkt jag garanterat aldrig kommer att behöva men som jag kanske ska köpa till särbon: Märket "Below the Belt Grooming" och produkten "Fresh&Dry Balls Active". Jag håller på att dö av skratt här :rofl: :rofl: :rofl:

Edit: Beskrivningen är: "After showering apply this gel to your BALLS"

Jag funderar på om jag ska baka lussebullar idag... men vart köper man den bästa saffranen? =) Och helst ska man väl låta saffran och russin ligga och dra i rom eller konjak? Men om man inte har nån, blir det bra ändå? tror ni det kan bli bra med sött vitt vin...?

//r

Jag funderar på om jag ska baka lussebullar idag... men vart köper man den bästa saffranen? =) Och helst ska man väl låta saffran och russin ligga och dra i rom eller konjak? Men om man inte har nån, blir det bra ändå? tror ni det kan bli bra med sött vitt vin...?

//r

Ekosaffran och ja, det ska helst dra i alkohol och lite socker ett bra tag. Vill du absolut baka idag hade jag köpt bra saffran på något apotek och lagt den i sprit direkt så den får dra några timmar iaf. Pga @Tora har jag ett par satser som dragit sedan förra julen :D Det vita vinet hade jag låtit russinen dra i, gärna över natten om du kan tänka dig att baka imorgon. Jag tror inte vinet har tillräckligt med alkohol för att det ska göra någon skillnad med saffranet tyvärr. Billigaste rommen på Systemet duger bra och är god att ha i mat.

Äkta guld?! Aha! Ja då är det givetvis dumt att färga det! Trodde det var endast guldfärgat och inte äkta guld.
Guld är en sån där färg som jag enbart vill ha om det är äkta, ser så billigt ut med fakeguld i inredningen.

Shiit vilket snobbigt inlägg :crazy:.
Inte så jag menade! Folk får givetvis ha guld oavsett äkthet. Det är bara inte min stil :)

@athena_arabians Tack för ditt svar =) Min bästa vän sa också apotekets saffran så den har två röster =P Lär väl bli sån då. Hellre få goda lite dyrare bullar än många smaklösa lite billigare.
Okej, det ska helst dra så pass länge, jo baka imorgon funkar =) Men, hmm, egentligen tycker jag inte om rom (tror jag, va länge sen jag smakade) så hade helst inte behövt köpa en helt flaska. Hade hoppats på att en jag kände haft någon cl till mig, men han hade ingen... Men okej, vin funkar inte... funkar det med nåt annat? ...

//r

En gång vinkade jag av dotter och make två gånger :rofl: De kom på att det kanske var lite dåligt med skott med i fodralet och eftersom skotten är utprovade till bössan så är det dumt att låna av andra även om de säkerligen hade fått det. Men nu är de på väg och jag ska vara nervös. Det är nästan värre att vara hemma och gå och vänta, när man följer med är det så mycket folk att prata med så det går fort.
Hon har ingen vinstchans idag (jo om hon slår personbästa med råge) men det vore kul om hon kunde ta sig till final! Även om det ställer till det med kvällens planer. :angel: Fast de vi ska till är insatta i tävlande så de vet hur det är. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 411
Senast: Takire
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 011
Senast: Sharpless
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av... 5 6 7
Svar
131
· Visningar
6 517
Senast: zassoo
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 035

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka