Vi som inte möblerar med sprillans nytt

BA2D30E4-00A5-4C32-88A9-19952AF203FB.jpeg


Mer teak och mindre vitt i vardagsrummet.

Vill gärna tänka på mig själv som minimalist men inser när jag kollar på bilderna att jag kanske inte har full självinsikt :angel::meh:
 
En liten tråd för oss som inte har råd att köpa nya möbler.
Eller inte vill köpa nytt..
Jag är båda kategorierna då jag mycket för hållbarhet.
Den enda möbel som är köpt ny är sängen och en bokhylla som jag köpte då med när jag ändå skulle betala frakt.
Men jag har det så mysigt ändå

Vi har några nya saker, men flest fådda eller sådant som är köpt begagnat. Två favoriter är slagbordet som min sambo fick med sig när han flyttade hemifrån och en lampa som jag hittade i en secondhandaffär (det fanns två och jag grämer mig över att jag inte köpte båda).

På lampan hänger en kinesisk knut/lyckoamulett som jag fick i present av en gästdoktorand för ett antal år sedan.

Jag gillar också kökssoffan som min sambos morfar har gjort. Den ska få bli grön så småningom, vilket den var i original.

8680131B-8E52-4DE4-BC1A-6F5D4556EEDA.jpeg
 
Skulle ju köpa det där silverfatet på Stadsmissionen, men gick bananas :angel: Det enda nya på bordet är minivaserna, ställde upp dem på silverfatet nu när jag kom hem. Resten fyndades idag. Älsk-älsk-älskar alltihop. Synd att koppen har lite slitage från diskmaskin bara.

8BEE2C25-D1E4-4EA5-BA81-C525CA5E58A0.jpeg
 
Finns ju otroliga mängder vackra gamla, billiga möbler där ute som hållt i hundra år och kommer att hålla i hundra år till.
Det är synd att inte fler inser det. Jag har ett gammalt 60-tals soffbord i teak som är för stort för vårt gästhus men auktionsfirmorna vill inte ta emot det p.g.a. av bristande marknadsintresse, och ingen har nappat på Marketplace heller. Då är det ändå en namngiven designer och en modell som vunnit pris på sin tid.

Det är bra mycket stadigare och kommer hålla sig fint bra mycket längre än random Mio/Ikea-bord 😔
 
Det är synd att inte fler inser det. Jag har ett gammalt 60-tals soffbord i teak som är för stort för vårt gästhus men auktionsfirmorna vill inte ta emot det p.g.a. av bristande marknadsintresse, och ingen har nappat på Marketplace heller. Då är det ändå en namngiven designer och en modell som vunnit pris på sin tid.

Det är bra mycket stadigare och kommer hålla sig fint bra mycket längre än random Mio/Ikea-bord 😔
Jag sålde nyss ett jättefint soffbord i kanonskick för bara 250 kr. Kommer också att hålla för evigt, men nästan ingen är intresserad av äldre möbler och det fanns verkligen ingen plats hos oss för det..
 
Det är synd att inte fler inser det. Jag har ett gammalt 60-tals soffbord i teak som är för stort för vårt gästhus men auktionsfirmorna vill inte ta emot det p.g.a. av bristande marknadsintresse, och ingen har nappat på Marketplace heller. Då är det ändå en namngiven designer och en modell som vunnit pris på sin tid.

Det är bra mycket stadigare och kommer hålla sig fint bra mycket längre än random Mio/Ikea-bord 😔

Annars börjar ju teak och 60 tals möbler komma tebax nu
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
928
Senast: Tonto
·
Hemmet Jag ska kasta ut min nuvarande och köpa ny säng. Men hur i hela fridens namn väljer man en ny bekväm säng? Det är ju sjukt dyrt! Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
630
Senast: Piaff
·
Hemmet Jag köpte några riktigt dyra tapeter för 8 år sedan. De blev liggandes då jag istället för att tapetsera om flyttade till ny bostad...
Svar
10
· Visningar
730
Senast: ptr
·
Hemmet Främst påslakan men även underlakan. Använde innan Hemtex eco smooth, de var mjuka och kliade inte men ändå inte för sladdriga. Nu finns...
Svar
13
· Visningar
488
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp