Finns framlänges med. Och finns ju varianter med hel vägg upp ovanför boghöjd med istället för bom osv.Men med stuteriinredning så åker de baklänges utan bom? Eller finns det framlänges också?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Finns framlänges med. Och finns ju varianter med hel vägg upp ovanför boghöjd med istället för bom osv.Men med stuteriinredning så åker de baklänges utan bom? Eller finns det framlänges också?
Kravet på bom är bara när de står i färdriktningen.Men med stuteriinredning så åker de baklänges utan bom? Eller finns det framlänges också?
Ja precis! De med stuteri jag sett är ju baklänges och utan bommar.Kravet på bom är bara när de står i färdriktningen.
Okej! Har bara sett baklängesmodellerFinns framlänges med. Och finns ju varianter med hel vägg upp ovanför boghöjd med istället för bom osv.
Jaa håll lite utkik. En stallkompis till mig hade ett lettiskt sto hon red upp till svårklass dressyr med.Så fin! Ja men då kollar jag där med. De jag sett hittills påminner mest om adrenner i sin typ och avfärdade därför Lettland.
Man tjänar ofta på att anlita transportör. Jag räknade på en resa där jag slapp köra nio timmar (tur och retur) och det kostade mig bara 1500 kr mer att anita firma, än om jag hade kört själv.Jag har hört runt med olika transportföretag och det bästa priset hittills är 5100kr, vilket jag tycker är väldigt bra med tanke på att en hästbuss kostar ca 1700kr för ett dygn där det ingår ca 30 fria mil, därefter 30-50kr/mil så blir väldigt dyrt. Plus drivmedlet och ens tid. Så det lutar åt att jag köper transportensjälvklart har de alla tillstånd man ska ha osv.
Håller med! Jag köpte en häst ca 4h bort en vinter för några år sen och valde också att anlita en transportör. Jag kunde lägga min tid på att jobba några timmar och sedan förbereda i stallet och hästen levererades senare på gårdsplanMan tjänar ofta på att anlita transportör. Jag räknade på en resa där jag slapp köra nio timmar (tur och retur) och det kostade mig bara 1500 kr mer att anita firma, än om jag hade kört själv.
Det är ju inte gratis för att man kör/hyr lastbil själv.
Spännande att få ta del av fortsättningen! Jag håller alla tummar!Jag har kollat hästar till salu regelbundet sedan A blev utdömd första gången i juni. INGEN har fångat mitt intresse, mer än för stunden. Dessa jag skrev om häromdagen har varit de första jag känt att jag genuint vill hälsa på. Och jösses, helt otroligt trevliga och välhanterade. Jag föll för den ena som var lite mer framåt, men samtidigt väldigt uppmärksam på människan.
Hon är bara 2 år, men jag tycker om att göra allt från grunden och tanken är att hon ska gå på lösdriften i stallet då jag inte vill ställa en så ung häst ensam i mindre hage. Håller på att kolla på det praktiska nu - när besiktning kan göras, när vi kan hämta osv. Försäkrad sedan foster, uppfödaren kändes genuin och väldigt engagerad i sina hästar.
Allt känns bara SÅ rätt![]()
Vissa har säkert sett mitt inlägg i annan tråd, men om intepå fredag kommer den här prinsessan hem till mig! Ohana of Rock, barockpinto född-24. Jag ser SÅ fram emot vår resa och hoppas på många roliga, friska år
Visa bifogad fil 179959
Kul! Då är det lite frieser och vad mer?Vissa har säkert sett mitt inlägg i annan tråd, men om intepå fredag kommer den här prinsessan hem till mig! Ohana of Rock, barockpinto född-24. Jag ser SÅ fram emot vår resa och hoppas på många roliga, friska år
Visa bifogad fil 179959
Precis! Hon har 62,5% frieser i sig och resten varmblod. Hennes mamma var barockpinto (dog vid födseln)Kul! Då är det lite frieser och vad mer?
In this economy?Är det verkligen ingen som letar häst just nu?
Jag puttar väl upp tråden själv då.
Är det verkligen ingen som letar häst just nu?
Man är galen.Jag har iaf nosat reda på @Maräng @MalanMjöl och @Cambrie
Hoppas alla fattar att jag vill följa ert letande för att hindra mig själv från att shoppa en till häst.![]()
Tack för taggningenJag har iaf nosat reda på @Maräng @MalanMjöl och @Cambrie
Hoppas alla fattar att jag vill följa ert letande för att hindra mig själv från att shoppa en till häst.![]()