Yes!Jag tror jag såg den med om det var i gbg-området?![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Yes!Jag tror jag såg den med om det var i gbg-området?![]()
Du kan inte tänka dig en på 150 cm?Dressyr, gärna 4-10 år och minst 160 cm hög. Behöver inte vara utbildad men inriden och styrbar vill jag haTyp som alla andra söker också med andra ord
och med en plånbok som inte är obegränsad
![]()
Nej, är både lång och lite tyngre så 150 blir alldeles för litetDu kan inte tänka dig en på 150 cm?
Vad är det får något då?Och nu har jag sagt att jag vill köpa!Ska se om det finns tid för besiktning nästa vecka.
8-årig valackVad är det får något då?![]()
Haha nejdå, det enda du behöver skriva8-årig valackVågar inte skriva mer ifall jag jinxar något inför besiktning
![]()
Vad roligt! Hoppas besiktningen går braOch nu har jag sagt att jag vill köpa!Ska se om det finns tid för besiktning nästa vecka.
Kikar in i denna tråden då jag nyligen fått låta mitt älskade hjärta vandra vidare.
Det är alldeles för tomt i livet utan häst, så jag kikar lite på hästnet och i olika fb-grupper.
Har spanat lite på 3-åringar, dels för att jag vill forma själv och bygga från grunden och dels för att komma ner lite i pris. Jag har kvar min boxplats i stallet, det är ett stort stall med 27 platser uppdelat på 3 olika stall. Hagarna är okej, men går självklart inte att jämföra med riktigt bra, berikande hagar. De flesta hästarna går en och en men vissa går tillsammans, så möjligheten finns väl om man vill dela hage med någon.
Är det ovärdigt att ställa en 3-åring på ett sånt ställe? Jag förstår att folks åsikter skiljer sig åt här.
Det finns även en lösdrift på gården, men jag är inte någon lösdrifts-fantast ärligt talat.. speciellt inte när det är lerigt och äckligt större delen av året. Men visst, där går de ju i liten flock iallafall. Hade det funnits ett ställe som bäst hästen (?) hade det varit en annan femma.
Hade tagit lösdrift alla dagar i veckan. Dels för att rörelsen och flockbeteendet är såpass viktigt för alla hästar men speciellt den unga. Och det känns bra i hjärtat när jag vet att hästarna får vara så autonoma det går dygnet runt dvs stå inne, strosa runt ute och umgås med flocken när de vill.
Fast det förutsätter att det är en bra lösdrift. ”Lerigt och äckligt” är varningsflagg för mig. Jag har precis flyttat min tvååring från lösdrift där de inte rörde sig många meter/dygn till utevistelse halva dygnet i en liten flock. Enorm skillnad på hur mycket hästen rör sig! Han är dessutom nöjd med att få äta hö ifred i sin box.
Kikar in i denna tråden då jag nyligen fått låta mitt älskade hjärta vandra vidare.
Det är alldeles för tomt i livet utan häst, så jag kikar lite på hästnet och i olika fb-grupper.
Har spanat lite på 3-åringar, dels för att jag vill forma själv och bygga från grunden och dels för att komma ner lite i pris. Jag har kvar min boxplats i stallet, det är ett stort stall med 27 platser uppdelat på 3 olika stall. Hagarna är okej, men går självklart inte att jämföra med riktigt bra, berikande hagar. De flesta hästarna går en och en men vissa går tillsammans, så möjligheten finns väl om man vill dela hage med någon.
Är det ovärdigt att ställa en 3-åring på ett sånt ställe? Jag förstår att folks åsikter skiljer sig åt här.
Det finns även en lösdrift på gården, men jag är inte någon lösdrifts-fantast ärligt talat.. speciellt inte när det är lerigt och äckligt större delen av året. Men visst, där går de ju i liten flock iallafall. Hade det funnits ett ställe som bäst hästen (?) hade det varit en annan femma.
Viktigaste för mig hade varit en ganska generös hage med bra utetid och minst en kompis. Då är box helt ok. Men jag hade velat ha den ute dygnet runt sommartid.Kikar in i denna tråden då jag nyligen fått låta mitt älskade hjärta vandra vidare.
Grattis!!! Vad roligt!Nu är jag inte längre hästlös!Det blev ett sto som blir 4 efter årsskiftet
![]()