Vi som letar häst III

Bukefalos 30 år!

Så fin! Ja men då kollar jag där med :). De jag sett hittills påminner mest om adrenner i sin typ och avfärdade därför Lettland.
Jaa håll lite utkik. En stallkompis till mig hade ett lettiskt sto hon red upp till svårklass dressyr med.

Min var klok och modig. Min tränares dotter var 12 när hon fick börja hoppa och tävla med mitt sto. Hon var nästan 170 hög och stor men smidig och lätt att rida på hinder 😍 inga gångarter men lätt för allting i dressyren med.
Nog med nostalgi för idag, hoppas du hittar en jättefin kompis snart 😍.

IMG_1264.webp

Jag har hört runt med olika transportföretag och det bästa priset hittills är 5100kr, vilket jag tycker är väldigt bra med tanke på att en hästbuss kostar ca 1700kr för ett dygn där det ingår ca 30 fria mil, därefter 30-50kr/mil så blir väldigt dyrt. Plus drivmedlet och ens tid. Så det lutar åt att jag köper transporten 😊 självklart har de alla tillstånd man ska ha osv.

Jag har hört runt med olika transportföretag och det bästa priset hittills är 5100kr, vilket jag tycker är väldigt bra med tanke på att en hästbuss kostar ca 1700kr för ett dygn där det ingår ca 30 fria mil, därefter 30-50kr/mil så blir väldigt dyrt. Plus drivmedlet och ens tid. Så det lutar åt att jag köper transporten 😊 självklart har de alla tillstånd man ska ha osv.
Man tjänar ofta på att anlita transportör. Jag räknade på en resa där jag slapp köra nio timmar (tur och retur) och det kostade mig bara 1500 kr mer att anita firma, än om jag hade kört själv.

Det är ju inte gratis för att man kör/hyr lastbil själv.

Man tjänar ofta på att anlita transportör. Jag räknade på en resa där jag slapp köra nio timmar (tur och retur) och det kostade mig bara 1500 kr mer att anita firma, än om jag hade kört själv.

Det är ju inte gratis för att man kör/hyr lastbil själv.
Håller med! Jag köpte en häst ca 4h bort en vinter för några år sen och valde också att anlita en transportör. Jag kunde lägga min tid på att jobba några timmar och sedan förbereda i stallet och hästen levererades senare på gårdsplan👍

Jag har kollat hästar till salu regelbundet sedan A blev utdömd första gången i juni. INGEN har fångat mitt intresse, mer än för stunden. Dessa jag skrev om häromdagen har varit de första jag känt att jag genuint vill hälsa på. Och jösses, helt otroligt trevliga och välhanterade. Jag föll för den ena som var lite mer framåt, men samtidigt väldigt uppmärksam på människan.

Hon är bara 2 år, men jag tycker om att göra allt från grunden och tanken är att hon ska gå på lösdriften i stallet då jag inte vill ställa en så ung häst ensam i mindre hage. Håller på att kolla på det praktiska nu - när besiktning kan göras, när vi kan hämta osv. Försäkrad sedan foster, uppfödaren kändes genuin och väldigt engagerad i sina hästar.

Allt känns bara SÅ rätt 😍
Spännande att få ta del av fortsättningen! Jag håller alla tummar!

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka