Vi som pluggar - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som pluggar - del 2

Grattis!! :D

Här blev det VG i förra kursen. Jo man tackar!

Är just nu mycket opepp på min nuvarande kurs, blöh.

Instämmer med föregående! Grattis :)

Måste införskaffa miniräknare till matte2b kurs, lägsta var Casio fx-82 för kursen. Är det någon som vet vart man kan köpa en billigt? Behöver inte vara samma men ska motsvara den miniräknare, köper gärna en mer avancerad med för den delen :)

KL

Jag klarade T1-tentan på 20 hp!!!!! :D :D :banana: :banana:

Gud jag blev så himla glad att jag nästan grät. Trodde jag verkligen inte.

Känns SÅ SKÖNT att helhjärtat kunna satsa på T2 och inte ha en omtenta hängande över sig! Och jag kan inte begripa att JAG har läst 30 (okej, 28,5 :p) hp cellbiologi! Helt fantastiskt.

JAAAAAAAAAAA GRATTIS!! :banana:

Och grattis cherie! :)

Själv väntar jag på ett tentaresultat som just nu är en vecka försenat, och poäng på andra moment som från och med igår även de var försenade. Vill så gärna få släppa T3 nu, alternativt få veta NU att jag ska tenta om första mars så jag kan lägga upp planeringen därefter. Tack och lov ligger jag bra till med nuvarande kurs så det blir inga problem att få in extra tentaplugg, men det gummibandet hade jag ju velat spara till att titta på OS.

Segt :( Hoppas resultatet kommer snart!

Här blev det VG i förra kursen. Jo man tackar!

Är just nu mycket opepp på min nuvarande kurs, blöh.

Grattis! :D :banana:

Låter otrevligt :/ Vad är det för kurs?

Resultatet kom till slut och jag klarade mig. :D Utifrån förutsättningarna är jag väldigt nöjd med det och nu kan jag äntligen lägga den här skitterminen bakom mig.

kl

Bröööl. Varför tar det emot så att börja plugga när pluggandet egentligen är jättekul o intressant och precis sånt jag vill lära mig/kunna????

//r

Den handlar om ecosystem stewardship, saknas nog svenskt ord för det. :p jag är bara trött på den här teoretiska nivån som känns mer riktat mot att utbilda forskare än att utbilda folk som ska jobba praktiskt med detta.

Är också galet opepp på kursen jag läser nu. Har redan arbetat med det sedan 2007 så jag lär mig inget nytt, vilket är jättetråkigt :( Kursen är slut 14e mars så det är bara att hålla ut... :(

Jag är opepp på allt just nu.. Har lite lust att skita i att plugga och gå på a-kassa istället :yuck:
Fast egentligen är det ju intressant och kul. Jag har bara inte insett det än.
I den ena kursen sitter jag som en fågelholk och fattar typ var annat ord, har fått två uppgifter att göra och jag har inte en jäkla aning om vad det är tänkt att jag ska göra. Trots att det egentligen står i klarspråk i uppgiftens beskrivning. Gah. Puckade hjärna, gör som jag säger!

Jag skyller på att sambons monster till ungkatt väckte mig i morse genom att slå mig i ansiktet med ett packband :meh:

Fyra på rad som inte är ett dugg pepp på skolan.
Är det februari månne? ;) Årets segaste månad i mina ögon, våren är så nära att man nästan kan ta på den... men ändå är det fortfarande vinter.

Dags för seminarie strax. Inte särskilt upplyftande att en av artiklarna vi ska avhandla tycker exakt samma som jag; att den här typen av förvaltning (som hela kursen handlar om) saknar praktiska tillvägagångssätt och att den är alldeles för teoretisk för att vara användbar. :p

Haha, ja det är kanske så. Men jag ser iofs fram emot att söka en ny utbildning nästa vecka och sitta och hoppas hela sommaren. Så jag ser fram emot att studera, problemet är att jag på denna kursen inte lär mig något nytt :( Gör en uppgift om dagen på min hemuppgift, vilket gör att jag kommer att vara klar med den om en vecka. Det är mer än två veckor innan den ska lämnas in. Vill bara få den överstökad...

Åh, jag har så dåligt med motivation just nu... Läser en intressant kurs, så vad är felet med mig? Varför kommer jag inte igång? Gaah!

*kl*

Jag hör inte hemma med er som läser på högskola, universitet osv.
Jag gick aldrig gymnasiet, och har min utbildning via komvux. Det fattas drygt 500 poäng för ett slutbetyg så jag kan söka vidare.
Just nu läser jag religion2 och svenska2, samtidigt som jag är föräldraledig. Super då jag slipper ta tjänsteledigt, det tänkte jag göra sen när jag läser vidare :p

Problemet är att det är 2 obligatoriska träffar i svenskan, det innebär barnvakt. Så lite pussel är det till min förtvivlan att gå ihop alla bitar, det fick jag för att jag tänkte vara smart :cautious:

När jag skulle söka till KomVux så råkade jag ha med mig min då 1,5 år gamla systerdotter till besöket hos studievägledaren. Hon sa lite försynt att det är vanligt med föräldrar som läser på KomVux och att det oftast går att lösa om barnet måste följa med. Nu är det ju ett tag sedan och säkert inte samma kommun och skola om du går i, men vad jag vill ha sagt är att fråga skolan om du rent av kan ta med knodden till de obligatoriska träffarna.

Tråkigt när det är så! Hoppas det vänder mer roligare kurser sen.

Jag känner skräckblandad förtjusning inför vårt projektarbete som vi tydligen ska presentera inför personer utanför vår kurs, typ andra medarbetare på institutionen, kanske utomstående forskare... Vi har tre veckor på oss att skriva arbetet, och temat för kursen är helt nytt i forskarvärlden. Kursen är också helt ny och vår lärare är amerikan, vilket innebär väldigt mycket "take it easy", "don't worry", "you'll do great", "it's not hard" och desto färre svar på faktiska frågor. För allt är ju enkelt. Då behöver man väl ingen direkt vägledning heller?

Det samma gäller för tentan. "You know me, it's a learning opportunity, not a hard test". Oh well, vi får väl se med den biten.

mvh,
känner mig plötsligt väldigt stressad (som alltid när jag inte hunnit strukturera mig fullt ut än)

Hej allihopa. Hittade denna tråden just precis nu. Sitter här med huvudvärk och vånda inför matteprovet imorgon. :(
Pluggar häcken av mig, men det är ändå inte mycket som fastnar. Försöker tänka på att jag fick ett A på min senaste uppsats i engelska idag. Helt efter är jag inte. ;)

Läser 50% på komvux, matte och engelska.
100% på distansuniversitet, svenska.
Så har lite att göra, känner mig lite villrådig då första uppsatsen inom svenska ska lämnas in på lördag. Men allt plugg går åt matten och jag känner att jag har ingen riktig koll på vad som krävs i uppsatsen. Tips?
Någon som kan förklara betygssystemet på uni?

lol kanner igen det dar, min co-supervisor ar Amerikan :D det ar valdigt mycket "this project is amazing!!!! and this is too, and this third one is also great!", tur att man sjalv har lite verklighets uppfattning och inser hur mycket jobb hans fantastiska datasets tar (ett ska uppdateras t.ex. bara det kommer ta allra minst sex manader :crazy: och det kanna onodigt att lagga in en massa data innan man vet om den ens gor någon skillnad = nu ska vi övertyga honom om att ett mindre dataset for provkörning ar mycket battre :D)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
4 047
Senast: malumbub
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet... 26 27 28
Svar
555
· Visningar
28 517
Senast: zassoo
·
Kultur På allmän begäran kommer här nästa bingobricka :bump: Vi kör en mindre bricka nu, fram till sommaren, så tar vi en riktig bricka igen... 4 5 6
Svar
119
· Visningar
6 112
Senast: Ceta
·
Skola & Jobb Jag förstår att kostnaden för att äga en bil beror på en massa saker som bränsleförbrukning, försäkring, skatt, årsmodell, hur långt jag... 2
Svar
29
· Visningar
5 952
Senast: Torktumlare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈