Vi som pluggar - del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemmaplugg idag igen, minst 6 timmar är målet som vanligt. Ska jobba med projektarbetet framför allt, men även läsa ett kapitel i en bok inför nästa vecka. Hej och hå nu kör vi!

Hemmaplugg idag igen, minst 6 timmar är målet som vanligt. Ska jobba med projektarbetet framför allt, men även läsa ett kapitel i en bok inför nästa vecka. Hej och hå nu kör vi!

7 timmar blev det :) Förmiddagen ägnade jag åt projektarbetet och lyckades åstadkomma en hel del. Under eftermiddagen har jag läst artiklar. Men nu får det vara bra för idag, imorgon är det heldag med föreläsningar.

Första metodövningen idag!
Har knappt haft en enda praktisk övning på högskolenivå sen jag började harva i Ladok 2009. Eller jo - vi redigerade film en eftermiddag i Mkv A under Ht2010... :grin:

Men nu - riktiga arbetskläder! Riktiga sjukhussängar! Rara medstudenter att praktisera på!
Typ läskigt att kliva in en sal med rätt okända kursare och börja ta på varandra och utmana relationerna iom beroendesitsen att någon ska agera sängbunden... :nailbiting:
Men bara arbetskläder kom på "sköterskan" och sjukhuspyjamas på "patienten" så föll del hela sig rätt naturligt. Så jävla läckert med en konkret och handgriplig utbildning. :up:

Bävar för quizet imorgon, pluggat på tok för lite. Och orkar inte riktigt ta tag i det idag, då vår ena hund åker till sin nya familj imorgon så vill spendera tid med honom plus att tankarna är någon helt annanstans på grund av det än i stadsvetenskapens värld:down:

Jag har roat mig med helt andra saker än logopedi idag. Men då hade vi ju kursavslutning igår och nya kursen börjar inte förrän på måndag. Så jag har tekniskt sett långhelg även om jag har praktik imorgon förmiddag.

Förutom att sova fram till lunch blev det alltså lite meckande med mitt föreningsuppdrag, en joggingtur och första lektionen i teckenspråk - jättekul! Vi nötte handalfabetet och siffror. Bland annat körde vi viskleken genom att bokstavera orden till varandra - hysteriskt roligt bitvis :rofl: Vi lär oss en del tecken på programmet och jag har ett vykort med handalfabetet på kylskåpet men jisses vad man får tänka när man ska både teckna och förstå någon annan samtidigt.

Bävar för quizet imorgon, pluggat på tok för lite. Och orkar inte riktigt ta tag i det idag, då vår ena hund åker till sin nya familj imorgon så vill spendera tid med honom plus att tankarna är någon helt annanstans på grund av det än i stadsvetenskapens värld:down:
Vi verkar vara många som inte ser fram emot morgondagen... "Det får gå som det går" är mitt motto.

Här bävas inte för denna dag, för vi har inläsningsdag inför tenta på måndag. Det lär dock inte bli särskilt slappt, för först ska jag ägna sisådär 3 timmar åt att renskriva det jag inte hann med igår och sen försöka få in det hela i huvudet så jag kan vara så fri som möjligt i helgen.
Ska strax knalla iväg till affären och köpa pluggsnacks, behöver väcka hjärnan med lite syre och sen försöka hålla uppe energin resten av dagen.

Men blev fullständigt överöst med beröm på det avslutande samtalet :love: Och herrejävlar vad glad jag är för att jag fått ha det här samarbetet med henne under två praktikperioder.

Sorry, skryt men jag är så enormt tacksam för att ha hittar så rätt :bow:

Så roligt att du verkar ha hittat något du verkligen tycker om! :) Är det kurser igen nu efter praktiken eller vad är planen?

Apropå praktik så glömde jag ju berätta att jag också har gjort praktik! :D Fyra veckor i somras, det var jättekul och jag lärde mig supermycket. Men den största vinsten var att det gav mig mycket bättre självförtroende inför kommande arbetsliv :) Fick ett fantastiskt fint arbetsintyg som kommer vara kanonbra när jag söker jobb sen - vilket är om några månader :nailbiting:

Så roligt att du verkar ha hittat något du verkligen tycker om! :) Är det kurser igen nu efter praktiken eller vad är planen?

Jag har haft statistik nu parallellt men härnäst är det dyslexi som gäller. Något som inte känns fullt lika roligt: i princip enbart teori och testförfarande. Jag kommer sakna att tvinga folk idissla som kor och prata som om de hade ett ägg i munnen :devil: :rofl: Det är fantastiskt vad folk går med på bara för att man befinner sig i sjukhusmiljö :D

Apropå praktik så glömde jag ju berätta att jag också har gjort praktik! :D Fyra veckor i somras, det var jättekul och jag lärde mig supermycket. Men den största vinsten var att det gav mig mycket bättre självförtroende inför kommande arbetsliv :) Fick ett fantastiskt fint arbetsintyg som kommer vara kanonbra när jag söker jobb sen - vilket är om några månader :nailbiting:

Det verkar ju som om du hamnat rätt du med! :up: Självförtroende är en underbar känsla. Och jag förstår dig precis när det gäller jobb: galet vad skönt det är att ha en bra referens!

Jag har haft statistik nu parallellt men härnäst är det dyslexi som gäller. Något som inte känns fullt lika roligt: i princip enbart teori och testförfarande. Jag kommer sakna att tvinga folk idissla som kor och prata som om de hade ett ägg i munnen :devil: :rofl: Det är fantastiskt vad folk går med på bara för att man befinner sig i sjukhusmiljö :D

Haha! :D

Jag lämnade in hemtentan i går när jag var klar. Ville bara bli av med skiten. Nu vaknade jag av att jag låg och grubblade på att jag borde svarat annorlunda på en fråga :banghead:
Hur brukar ni ha? Är det alla rätt som gäller eller är det 60% som på en salstenta?

Vi har en muntlig presentation också då vi ska fördjupa oss i ett ämne på tentan o tala om och svara på frågor från de andra i gruppen också. :nailbiting:

Denna veckan får jag besked om inlämningsuppgiften. Var långt ifrån nöjd med den, kändes spretig och inte så mycket eget argumenterade i texten från mitt håll. Vill bara ha mitt G så att jag kan släppa det...

Idag är det dags för utbildningens sista salstenta (förutsatt att jag klarar den och inte behöver göra omtenta). Gjorde två gamla tentor igår och det gick helt okej! Kände mig inte helt vilsen, och fick bra repetition när jag kollade upp det jag var osäker på.
Nu ska jag bara våndas till klockan halv ett innan pappershögen placeras framför mig :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 32 33 34
Svar
663
· Visningar
19 844
Senast: Lyan
·
Skola & Jobb Jag hade ett jobb jag trivdes bra med. Av personliga skäl flyttade jag i höstas runt 40 mil och bytte i samband med det jobb. Jag...
Svar
16
· Visningar
925
Senast: monster1
·
Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
869
Senast: Guldaskig
·
Skola & Jobb Kanske finns redan en sån här tråd? Har letat men inte hittat 😳 Jag har just påbörjat min resa mot karriärbyte. Jag vill bort från... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 664

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka