Vi som pluggar - del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har precis som @LittleJohn haft tenta idag. Grämer mig som fan över VG-delen, la alldeles för mycket tid på en fråga vilket ledde till att jag inte hann med de två sista och eventuellt läste slarvigt på en av frågorna :( Så VG kommer jag inte få...

Och jag blir fortfarande vansinnig på min grupp. Tack gode gud att det är sista grupparbetet! :meh:

Jag började dagen med ångest över upplägget i mattekursen.
Det ingår nationellt prov. Det ska skrivas innan sista kursdag. Kursen går 6/11-14/1. Det nationella provet som infaller under kurstid är 12/12 :banghead:.
Mailade om det och fick ett svar att begära förlängd kurstid med två veckor (så jag kan skriva nationellt prov 23/1). Jag tycker dock de borde kunna tänka på sånt här själva.

Imorgon borde matteboken komma. Ska maila läraren och höra vilka kapitel som ingår i första delen. Första delmomentet öppnas först 6/11 nämligen.

Jag fick min hemtenta idag. Alltså. Den är identisk med den som gick förra gången kursen gick, några begrepp är förändrade bara. Förvånansvärt segt att komma igång, egentligen inte svår. Tror jag. Än har jag inte fått rätsida på hur jag ska lägga upp den. :crazy:

När jag läser här blir jag så oerhört glad att vi på min utbildning inte förväntas producera något annat än en gemensam redovisning för varandra i våra grupparbeten. Den som väljer att vara borta från de obligatoriska tillfällena får skriva en individuell uppgift, så det belastar inte direkt gruppen om någon är försvunnen eller inte har lust att bidra.
Jag var ganska skeptisk till att det är såpass mycket grupparbete (eftersom man vet vad man framför allt lär sig av det :meh:) men eftersom vi inte behöver skriva några gemensamma rapporter att lämna in går det faktiskt långt bättre än väntat :up:

Alltså... När man skriver som en idiot på sin uppsats med målet att nå målet på 7000-8000 ord, verkligen dammsuger källorna för att hitta tillräckligt med stoff och efter att ungefär 70% är klart inser att man ska ha 4000-5000 ord... :banghead:

Kommer få gå loss med häcksaxen gode jävla ordentligt sen. :rofl:

Jag klarade första tentan OCH min handledare sa att jag ligger långt före i uppsatsarbetet (någon hade tydligen bara skrivit 1 sida till skillnad från mina 30)! :)
Nu har jag en "lugn period" fram till jul då jag har två tenor, en miniuppsats + magisteruppsatsen som ska vara klara. :p

Jag kom inte in på folkhögskollärarutbildningen. Det var första gången jag inte kom in någonstans så det sög. MEN jag hade en plan B som jag nu kommer att följa istället! Jag studerar Engelska i vår och nästa höst börjar Förlagsutbildningen! Kanske är det bättre? Då släpper jag inte litteraturen.

Fick en hemtenta idag, ska skriva 4-5 sidor till den 14:e. Har redan skrivit 2,5 :o Hur lär man sig att skjuta upp skolarbete? Jag gräver ner mig totalt i det, kan inte sluta :o

Fick en hemtenta idag, ska skriva 4-5 sidor till den 14:e. Har redan skrivit 2,5 :o Hur lär man sig att skjuta upp skolarbete? Jag gräver ner mig totalt i det, kan inte sluta :o
Vill du gå kurs hos mig? :angel: Lämnade in inlämningen med typ 40 sekunder tillgodo och började samma dag den skulle in... :o Jag förstår inte hur man börjar i tid :confused:

Vill du gå kurs hos mig? :angel: Lämnade in inlämningen med typ 40 sekunder tillgodo och började samma dag den skulle in... :o Jag förstår inte hur man börjar i tid :confused:
Guuud, jag hade svimmat :rofl: Jag börjar i stort sett alltid samma dag som den kommer och är klar några dagar innan den ska lämnas in. Dagarna innan inlämning brukar jag ögna igenom den varje dag och göra lite småändringar, typ flytta ett kolon :angel: Jobbar med texten hela tiden.

Jag började dagen med ångest över upplägget i mattekursen.
Det ingår nationellt prov. Det ska skrivas innan sista kursdag. Kursen går 6/11-14/1. Det nationella provet som infaller under kurstid är 12/12 :banghead:.
Mailade om det och fick ett svar att begära förlängd kurstid med två veckor (så jag kan skriva nationellt prov 23/1). Jag tycker dock de borde kunna tänka på sånt här själva.

Imorgon borde matteboken komma. Ska maila läraren och höra vilka kapitel som ingår i första delen. Första delmomentet öppnas först 6/11 nämligen.
De verkar inte tänka på sånt alls... Det var liknande för mig, jag fick skriva nationella prov i matte, engelska och svenska, alla någon gång mitt i kursen jag läste... :cautious: Engelska och svenska var inga problem men matten, jag avskyr matte.... :arghh::angel: Att jag sen inte upptäckte att det fanns ett papper med alla formler med förrns jag hade lämnat 2/3 av provet... :banghead: Men jag hankade mig igenom med ett E! :D Så det jag vill säga är att det inte är nödvändigt att ha läst hela kursen innan man skriver ett nationellt prov, men det hjälper säkert. Det allra bästa är att kolla igenom alla papper när man sätter sig. :angel:

Min man skrev sin första tenta någonsin för ett tag sedan, i kemi (:yuck:). Han hoppades på godkänt och trodde inte ens att han skulle få det. Han fick VG :p

Imorgon har han mattetenta, ska bli spännande att se vad han får där.

Guuud, jag hade svimmat :rofl: Jag börjar i stort sett alltid samma dag och är klar några dagar innan den ska lämnas in. Dagarna innan inlämning brukar jag ögna igenom den varje dag och göra lite småändringar, typ flytta ett kolon :angel: Jobbar med texten hela tiden.
Jag skulle behöva vara lite mer organiserad än jag är :angel: men så länge det blir godkänt lyckas jag inte förmå mig att anstränga mig :o men har kommit så långt att jag tänker att jag ska vara mer i tid :rofl:

Jag skulle behöva vara lite mer organiserad än jag är :angel: men så länge det blir godkänt lyckas jag inte förmå mig att anstränga mig :o men har kommit så långt att jag tänker att jag ska vara mer i tid :rofl:
Jag la också ribban på G i början. Allt var så nytt, jag visste inte hur man skulle skriva en akademisk text osv. Men har fått kläm på det nu, så nu hoppas jag alltid på VG. Har lyckats majoriteten av gångerna också :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 31 32 33
Svar
643
· Visningar
18 763
Skola & Jobb Jag hade ett jobb jag trivdes bra med. Av personliga skäl flyttade jag i höstas runt 40 mil och bytte i samband med det jobb. Jag...
Svar
16
· Visningar
889
Senast: monster1
·
Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
853
Senast: Guldaskig
·
Skola & Jobb Kanske finns redan en sån här tråd? Har letat men inte hittat 😳 Jag har just påbörjat min resa mot karriärbyte. Jag vill bort från... 3 4 5
Svar
85
· Visningar
3 509
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 39
  • GVFÖ 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur