Vi som pluggar - del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Omotiverad som fan att plugga men har inte tid att hoppa över det idag.
Har redan missat en massa tid idag tack vare att folk bokar upp saker och sedan avbokar i sista sekunden :banghead:

Omotiverad som fan att plugga men har inte tid att hoppa över det idag.
Har redan missat en massa tid idag tack vare att folk bokar upp saker och sedan avbokar i sista sekunden :banghead:
Det där har vi lagt med som värdegrund i vår studiegrupp - så om någon av dem jävlas med kort varsel så blir de skyldig de andra vin eller lyxfika! Så jävla respektlöst att äta av andras tid.
Tyvärr kunde vi inte applicera det på resten av omgivningen... :cautious:

Jahaja... Efter att ha varit uppe på admin verkar betygen ramlat in i Ladok. Typ iallafall.
Resultatet av två (godkända) tentor - men inget kursbetyg/slutbetyg?
Ser ut som att kursen är poänggivande men oavslutad.
Har aldrig sett maken till förr, hur funkar det här egentligen?

Har du kollat så att alla uppgifter du ska göra är gjorda? Ofta är det någon uppgift som inte är klar och godkänd av läraren som gör att du inte får ett slutbetyg. Gå in på den individuella bedömningen och kolla så du inte har missat något

Annars: fakking jävla BINGOFREDAG! :banana::bump::banana:

CSN släpper äntligen till. :bow:
Which gives... dubbel utbetalning i september! Retroaktivt och fint ska det tydligen va.
Tror fan jag ska fira med att prova på Zumba med en kursare. Helt rätt med lite karnevalsstämning nu.
Första pengarna i inflöde på kontot sen i maj.

Dessutom - av 5 feta inläsningskapitel till nästa examinerande moment har jag (tydligen) redan läst och analyserat 4. Äntligen lite mä'backe, fyfan va skönt... Nu grinar jag en stunn. :cry:

Har du kollat så att alla uppgifter du ska göra är gjorda? Ofta är det någon uppgift som inte är klar och godkänd av läraren som gör att du inte får ett slutbetyg. Gå in på den individuella bedömningen och kolla så du inte har missat något
Ingen i hela kursen har fått slutbetyg, trots alla godkända och poänggivande moment kunnat ses i Ladok.

Har bondat rätt fint med kanslisterna nu efter ett jäkla rännande.
Med tiden har det framkommit att betygsdokumenten varit på vift, samt att kursavsvariga blivit föräldralediga, och examinator ej är fysiskt anträffbar. Det sista är vad som saknas nu - en kråka från examinator som seglar in på kansliet efter helgen. Det är hen som signerar kursen som avslutad.
Kansliet kunde själva rapportera upp momentpoängen från examinationerna utan signatur. :)

Statistiktentan är skriven, och det kändes himla bra! Det var en ynka fråga jag var fundersam till, så den har jag gjort bästa möjliga gissning på. Om jag inte uppfattat resten av frågorna fel ska jag alltså ligga en bra bit över godkäntgränsen. Underbar känsla!
Så nu åker statistikboken in i bokhyllan för ett antal månader framöver och på måndag påbörjar vi kursen i psykologi och psykisk ohälsa :up:

Vi har hemtenta om läkemedel nu. Min första hemtenta. Plus att det är massa annat som ska göras i skolan. Det sägs att termin två ska vara "jobbigast" hoppas folk har rätt. För att ha 4 till i det här tempot kommer göra mig helt slut.

Vi har hemtenta om läkemedel nu. Min första hemtenta. Plus att det är massa annat som ska göras i skolan. Det sägs att termin två ska vara "jobbigast" hoppas folk har rätt. För att ha 4 till i det här tempot kommer göra mig helt slut.
Jag hatar "massa annat". :wtf:
Om jag inte hade föreläsningar, labbar, gruppgnuggningar och seminarier skulle jag ha tid att både plugga till och skriva tentorna. :grin: Känns det igen hos dig med?
Och du - alla terminer är inte lika jävliga på någon utbildning. Det finns ett ljus i tunneln som inte är ett tåg! :up:

Glöm inte bort att andas nu bara. Och hinna sova. En soven timme extra är värt mer än fyra utmattade pluggtimmar dagen därpå. //MVH somnade i biblioteket igår

Jag hatar "massa annat". :wtf:
Om jag inte hade föreläsningar, labbar, gruppgnuggningar och seminarier skulle jag ha tid att både plugga till och skriva tentorna. :grin: Känns det igen hos dig med?

Hög igenkänning på den! Jag tänkte häromdagen på vad lätt det är att hinna läsa all kurslitteratur - nej men vänta, vi har ju inte kört igång med grupparbetet... :meh:

ÅH JAG ÄR SÅ SENTIMENTAL!

Tänk att min studietid snart är över! Tryggheten, tiden här i stan, mina "nya" vänner. Allt kommer förändras. De senaste 4 åren har varit bland de bästa i mitt liv. Allt har varit så perfekt på något vis, jag hade kunnat pausat tiden. Jag har trivts med allt.

Jag är ute på praktik just nu, jag träffar massor med patienter och det är SUPERKUL men jag blir så sentimental när en större förändring stundar. Åh, så jag kommer sakna denna period i livet.

Någon som också är på sluttampen och känner igen sig?

@cherie När tar du examen? :) Jag är också snart klar men det känns mest bra faktiskt! Jag är trött på att plugga och vill ut i arbetslivet. Däremot känns det såklart läskigt att lämna tryggheten, jag vet ju hur man gör när man pluggar och läser kurser :p

Men ja, det är en lång tid som man snart lämnar bakom sig. Det kommer bli 6 års plugg i Uppsala för mig..! :eek: 2011 började jag basåret, 2012 började jag på programmet. Känns som en annan livstid :D

Det där har vi lagt med som värdegrund i vår studiegrupp - så om någon av dem jävlas med kort varsel så blir de skyldig de andra vin eller lyxfika! Så jävla respektlöst att äta av andras tid.
Tyvärr kunde vi inte applicera det på resten av omgivningen... :cautious:
Ja jag blev så less! Jäkla sätt.
Hon hörde av sig idag och jag kände verkligen hur kort jag var när jag svarade.
@MacGyver
:rofl::rofl: :laugh: Du får starta tv program och konkurera ut Ceasar Milan

Hemmaplugg idag och jag ska plugga i minst 6 timmar men helst 7 - så, då var det bestämt och jag får inte smita undan ;)

Check! :D 7 timmar, inklusive möte på skype med potentiell handledare för exjobb! :) Det verkar mycket lovande, trevlig handledare och intressant projekt, hoppas hoppas!

Men nu tar jag helg, inget mer plugg förrän på måndag :D

Tar också helg nu, är alldeles för trött för att fatta vad jag skriver så lägger ner för idag.
Dessutom tror jag att jag blandande ihop två trådar här när jag svarade ovan :laugh: Trött var det ja, tror jag ska sova tidigt idag

Nu måste jag fråga en sak om källhänvisning (Harvard)!
Jag har en bok som är en samling med olika texter, med en redaktör (?). Har refererat en av textförfattarna i samlingen. Men, vad skriver jag i källhänvisningen? Redaktörens namn? Jag refererar ju till dem som skrivit texten, inte redaktören. Eller skriver jag bådas? Vems skriver jag först?

Med Harvard skriver du kapitelförfattaren, årtal och nummer inom parenteserna i den löpande texten. I referenslistan skriver du sedan:

Svensson, Kolblakkur, "Kapitelrubrik", i Rubrik på bok, red. Redaktörsson, Reddis (stad, årtal).

Ingen i hela kursen har fått slutbetyg, trots alla godkända och poänggivande moment kunnat ses i Ladok.

Har bondat rätt fint med kanslisterna nu efter ett jäkla rännande.
Med tiden har det framkommit att betygsdokumenten varit på vift, samt att kursavsvariga blivit föräldralediga, och examinator ej är fysiskt anträffbar. Det sista är vad som saknas nu - en kråka från examinator som seglar in på kansliet efter helgen. Det är hen som signerar kursen som avslutad.
Kansliet kunde själva rapportera upp momentpoängen från examinationerna utan signatur. :)

Fast det där känns lite BS. Ladok är ju ladok så går något på ett ställe borde det gå på ett annat. Det går alldeles utmärkt att slutrapportera kurser i ladok utan att ha fått kråkan än, bara man vet att allt stämmer.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 32 33 34
Svar
662
· Visningar
19 775
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Jag hade ett jobb jag trivdes bra med. Av personliga skäl flyttade jag i höstas runt 40 mil och bytte i samband med det jobb. Jag...
Svar
16
· Visningar
925
Senast: monster1
·
Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
869
Senast: Guldaskig
·
Skola & Jobb Kanske finns redan en sån här tråd? Har letat men inte hittat 😳 Jag har just påbörjat min resa mot karriärbyte. Jag vill bort från... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 645

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka