Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det där har vi lagt med som värdegrund i vår studiegrupp - så om någon av dem jävlas med kort varsel så blir de skyldig de andra vin eller lyxfika! Så jävla respektlöst att äta av andras tid.Omotiverad som fan att plugga men har inte tid att hoppa över det idag.
Har redan missat en massa tid idag tack vare att folk bokar upp saker och sedan avbokar i sista sekunden![]()
Jahaja... Efter att ha varit uppe på admin verkar betygen ramlat in i Ladok. Typ iallafall.
Resultatet av två (godkända) tentor - men inget kursbetyg/slutbetyg?
Ser ut som att kursen är poänggivande men oavslutad.
Har aldrig sett maken till förr, hur funkar det här egentligen?
Ingen i hela kursen har fått slutbetyg, trots alla godkända och poänggivande moment kunnat ses i Ladok.Har du kollat så att alla uppgifter du ska göra är gjorda? Ofta är det någon uppgift som inte är klar och godkänd av läraren som gör att du inte får ett slutbetyg. Gå in på den individuella bedömningen och kolla så du inte har missat något
Jag hatar "massa annat".Vi har hemtenta om läkemedel nu. Min första hemtenta. Plus att det är massa annat som ska göras i skolan. Det sägs att termin två ska vara "jobbigast" hoppas folk har rätt. För att ha 4 till i det här tempot kommer göra mig helt slut.
Jag hatar "massa annat".
Om jag inte hade föreläsningar, labbar, gruppgnuggningar och seminarier skulle jag ha tid att både plugga till och skriva tentorna.Känns det igen hos dig med?
Ja jag blev så less! Jäkla sätt.Det där har vi lagt med som värdegrund i vår studiegrupp - så om någon av dem jävlas med kort varsel så blir de skyldig de andra vin eller lyxfika! Så jävla respektlöst att äta av andras tid.
Tyvärr kunde vi inte applicera det på resten av omgivningen...![]()
Hemmaplugg idag och jag ska plugga i minst 6 timmar men helst 7 - så, då var det bestämt och jag får inte smita undan![]()
I studiehandledningen från mitt universitet så skriver de författaren av texten, årtal, Titeln på kapitlet och sen I (redaktörens namn), samlingsnamnet på boken och så utgivare. Blev du något klarare?![]()
Nu måste jag fråga en sak om källhänvisning (Harvard)!
Jag har en bok som är en samling med olika texter, med en redaktör (?). Har refererat en av textförfattarna i samlingen. Men, vad skriver jag i källhänvisningen? Redaktörens namn? Jag refererar ju till dem som skrivit texten, inte redaktören. Eller skriver jag bådas? Vems skriver jag först?
Ingen i hela kursen har fått slutbetyg, trots alla godkända och poänggivande moment kunnat ses i Ladok.
Har bondat rätt fint med kanslisterna nu efter ett jäkla rännande.
Med tiden har det framkommit att betygsdokumenten varit på vift, samt att kursavsvariga blivit föräldralediga, och examinator ej är fysiskt anträffbar. Det sista är vad som saknas nu - en kråka från examinator som seglar in på kansliet efter helgen. Det är hen som signerar kursen som avslutad.
Kansliet kunde själva rapportera upp momentpoängen från examinationerna utan signatur.![]()