Vi som pluggar - del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är mitt inne i en intensiv kortkurs. Trots att det är mycket som avhandlas på kort tid känns det ändå helt fantastiskt att vi ska skriva utbildningens sista tenta på måndag. Det kvarstår givetvis en del andra typer av examinationer, men att få bocka av sista salstentan känns stort :D.
För att orka renskriva någonting idag behöver jag dock muta mig själv med något, just nu lutar det åt kladdkaka.

Jag hatar Mecenat! Det här är tredje året i rad som jag får ett mail om att de inte har fått någon information om att jag ska fortsätta plugga - alltså får jag inget mecenatkort... Trots att jag är antagen, registrerad på kursen och har fått CSN :banghead::banghead: Det här behagar de meddela en vecka innan kortet går ut.

Jag hatar Mecenat! Det här är tredje året i rad som jag får ett mail om att de inte har fått någon information om att jag ska fortsätta plugga - alltså får jag inget mecenatkort... Trots att jag är antagen, registrerad på kursen och har fått CSN :banghead::banghead: Det här behagar de meddela en vecka innan kortet går ut.
Fick samma mail idag! Alltid fått mitt automatiskt innan när jag pluggat på Uppsala uni, men nu när jag bytt till Umeå var jag tvungen att gå genom kåren? Mycket underligt. Vill ha mitt kort, så mycket dyrare att åka tåget in till stan annars:sneaky:

Fick samma mail idag! Alltid fått mitt automatiskt innan när jag pluggat på Uppsala uni, men nu när jag bytt till Umeå var jag tvungen att gå genom kåren? Mycket underligt. Vill ha mitt kort, så mycket dyrare att åka tåget in till stan annars:sneaky:

Jag har ingen aning om varför mitt strular, har varit inskriven på program på SLU sedan 2012 :p Förra året mailade jag mecenat och de fixade det, men det ska väl för sjutton inte behövas. Nästa höst tar jag däremot gärna emot det mailet ;)

Nähä, nu ska jag tydligen få ett ändå? Gick in på deras hemsida under "var är mitt kort" och där står det att det blev beställt idag och levereras ca 4/10 :confused:

Men okej, så länge jag får kortet :p

Jag har ingen aning om varför mitt strular, har varit inskriven på program på SLU sedan 2012 :p Förra året mailade jag mecenat och de fixade det, men det ska väl för sjutton inte behövas. Nästa höst tar jag däremot gärna emot det mailet ;)
Skumt att det ska strula.. borde gå lätt när man får CSN tänker jag. Mailade dem nu och frågade var tusan jag inte får ett kort för, så hoppas jag att dem löser det snabbt och smidigt för mig också :D

Skumt att det ska strula.. borde gå lätt när man får CSN tänker jag. Mailade dem nu och frågade var tusan jag inte får ett kort för, så hoppas jag att dem löser det snabbt och smidigt för mig också :D
Vad är det för kort? Jag slänger alla mail och brev där ifrån. O_o

Får du ett fysiskt kort? Det har jag inte haft på flera år, kör bara med appen. :)

Har skrivit alla anteckningar från kurslitteraturen och föreläsningarna på datorn, tänkte att jag skulle skriva ut dem. Skrivaren tyckte annorlunda :banghead: Så nu ska jag föra över dem till papper för hand... Det är tio sidor datorskriven text... :yuck:

Har skrivit alla anteckningar från kurslitteraturen och föreläsningarna på datorn, tänkte att jag skulle skriva ut dem. Skrivaren tyckte annorlunda :banghead: Så nu ska jag föra över dem till papper för hand... Det är tio sidor datorskriven text... :yuck:

Men, har de inga skrivare på skolan du kan använda? Måste du ha dem utskrivna? Låter extremt bökigt att skriva allt för hand

Får du ett fysiskt kort? Det har jag inte haft på flera år, kör bara med appen. :)

Problemet var att de inte tyckte att jag skulle få ett kort över huvud taget, dvs varken fysiskt eller elektroniskt. Jag vill gärna ha ett fysiskt kort, en kvarleva från när jag hade min förra telefon som stängde ner mecenatappen så fort jag försökte öppna kortet... :down:

Se det som bra repetition ;)
(förstår att det känns surt, det är vansinnigt mycket text!)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 32 33 34
Svar
663
· Visningar
19 916
Senast: Lyan
·
Skola & Jobb Jag hade ett jobb jag trivdes bra med. Av personliga skäl flyttade jag i höstas runt 40 mil och bytte i samband med det jobb. Jag...
Svar
16
· Visningar
925
Senast: monster1
·
Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
869
Senast: Guldaskig
·
Skola & Jobb Kanske finns redan en sån här tråd? Har letat men inte hittat 😳 Jag har just påbörjat min resa mot karriärbyte. Jag vill bort från... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 671

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka