Vi som pluggar - del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är sugen på att plugga mer O_o Men det är inte många universitet som erbjuder masterprogram, närmsta är chalmers och de vet jag inte hur sugna på de är att ta in någon utomstående. Hittade ett magisterprogram på HB men dit har jag över en timme med bil. :meh:

Men första projektet borde vara att skriva klart examensarbetet, som skulle ha varit klart för fyra år sedan :angel:

Någon här inne som läser Hundens beteendebiologi??

Jag har precis på posten fått min aktiveringsnyckel till Liu och har gjort introduktionsuppgiften (att skriva om mig själv). Men nu då? Jag ska göra första riktiga uppgiften, men den här sidan är såååå dålig. Eller är det jag som är dålig? Allt är så rörigt. Tacka vet jag Lunds distanskurs jag läser, där är allt superenkelt att navigera. :o

Menar du LISAM? :)

Okej, börjar faktiskt bli lite irriterad på en i vår grupp, hen läser ingen kurslitteratur alls knappt, vilket vi andra gör. De känns lite sådär att behöva göra jobbet åt hen faktiskt .. :devil::mad:

Haha, Lisam... inte ens vi lärare använder det om vi inte blir tvingade. :p

Man kan ju undra varför. :meh:
Behärskar det bättre nu, men fy vad rörigt. Vår första uppgift i kursen (det här är inte ens ett skämt, det var vår introduktionsuppgift) var att lära oss att navigera på sidan :rofl:

:rage::rage:

Ungefär det där behöver jag hjälp med. Att hålla humöret medan jag navigerar på sidan. Men äsch, det går bättre nu. Sidan är dock hemsk, om du frågar mig:angel:

:D:D:D

Ja, alltså, den är ju inte så mycket att skryta med. :angel: Men man lär sig!

Nu blev jag nyfiken dock. Vad är det du har pluggat/pluggar? :D

Jag har pluggat cirka 60 hp etologi, bland annat kursen du läser nu. :) Har även pluggat miljövetenskap och är nu inne på sista året i samhälls- och kulturanalys, kandidatprogram. Så det har hunnit bli några år på LiU!

Jag har pluggat cirka 60 hp etologi, bland annat kursen du läser nu. :) Har även pluggat miljövetenskap och är nu inne på sista året i samhälls- och kulturanalys, kandidatprogram. Så det har hunnit bli några år på LiU!

Vad spännande! Vilka andra etologikurser har du läst? Tanken är att jag ska fortsätta med det förutsatt att det ger mig något:)

Vad har du mer läst för etologi?
Jag har läst hundens beteendebiologi 1-3 och sökt grundkurs i etologi flera gånger men blir bara reserv :down:. Nu blev jag även reserv på hund- och kattetologin.
Funderar på vad mer man kan söka.

Vad spännande! Vilka andra etologikurser har du läst? Tanken är att jag ska fortsätta med det förutsatt att det ger mig något:)

+ @hemlig

Hundens beteendebiologi 1, 2 och 3
Djurens kommunikation 1 och 2
Djurens beteende
Hästens sinnen och beteenden
Fortsättningskurs i etologi

Alla kurser är 7,5 hp förutom Djurens beteende som är 15 hp så totalt blir det 67,5 hp inom etologi. :) Allt genom LiU och alla är distanskurser!

OBS att jag började med etologin redan 2009, det var betydligt lättare att komma in för några år sen!

+ @hemlig

Hundens beteendebiologi 1, 2 och 3
Djurens kommunikation 1 och 2
Djurens beteende
Hästens sinnen och beteenden
Fortsättningskurs i etologi

Alla kurser är 7,5 hp förutom Djurens beteende som är 15 hp så totalt blir det 67,5 hp inom etologi. :) Allt genom LiU och alla är distanskurser!
Finns Djurens kommunikation och Djurens beteende kvar? Har läst hundens beteendebiologi, hästens..och hm grundkurs i etologi har jag för mig..måste nästan kolla :p Men minns inte att jag fann något mer då!

Finns Djurens kommunikation och Djurens beteende kvar? Har läst hundens beteendebiologi, hästens..och hm grundkurs i etologi har jag för mig..måste nästan kolla :p Men minns inte att jag fann något mer då!

Nej, tror inte de finns kvar. Kan inte hitta dem. :down:

Grundkursen kanske har ersatt de kurserna?

Ang etologikurser: även Linnéuniversitetet har några på distans numera och från och med den här hösten har vi på SLU tre på distans. På hösten djurparksdjurens beteende och hund- och kattetologi. På våren hästens beteendebiologi. Det var dock runt 250-300 sökande per kurs utan någon direkt marknadsföring alls så betygen som krävdes blev rätt höga (HP något mer rimlig för kurser med grundläggande behörighet).

Det här verkar bli min "vad ska jag köpa-tråd" :p åker som sagt buss 4h/dag och har på två veckor haft all otur med medpassagerare som man kan ha, behöver bättre hörlurar. Jag skulle gärna ha ett par som stänger ute ljud, och helst vanliga "pluggar". Tar mindre plats och jag trivs bättre med såna. Dom ska gärna stänga ute ljud så mycket det går. I teorin ska jag typ använda dom till hälften som hörselproppar. Någon på allvetande buke som har tips? :banana:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 31 32 33
Svar
658
· Visningar
19 551
Skola & Jobb Jag hade ett jobb jag trivdes bra med. Av personliga skäl flyttade jag i höstas runt 40 mil och bytte i samband med det jobb. Jag...
Svar
16
· Visningar
893
Senast: monster1
·
Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
861
Senast: Guldaskig
·
Skola & Jobb Kanske finns redan en sån här tråd? Har letat men inte hittat 😳 Jag har just påbörjat min resa mot karriärbyte. Jag vill bort från... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 564

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka