Vi som pluggar - del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är verkligen sämst på att läsa kurslitteratur. Att jag tycker att den är skittråkig hjälper väl inte heller :angel: och att läsa på datorn är inte min grej. Voine voine..

Väntar på att betyget på en hemtenta ska rapporteras in, idag har det gått 15 arbetsdagar sedan deadline och jag behöver dom här högskolepoängen för kursen för att få terminens första utbetalning från csn :meh:
Enl kursansvarig skulle rättningen vara klar förra veckan :cautious:

Funderar på hoppa in i denna tråden, har just börjat 4 året på universitetet, rätt trött efter en intensiv första vecka :crazy:

Angående diskussionen om föreläsningar så är jag hopplös på det, jag är sömnig konstant, särskilt på eftermiddagar och har en tendens att somna på föreläsningarna. Detta trots att jag verkligen försöker att inte göra det :cry:
Har till och med somnat medan jag sitter och skriver anteckningar och sedan fortsatt skriva medan jag drömmer. Dom anteckningarna brukar dock vara rätt svåra att tyda efteråt :rofl:
Som tur är brukar jag hänga med rätt bra när jag är vaken och har lätt för att ta igen genom att läsa själv :)

Funderar på hoppa in i denna tråden, har just börjat 4 året på universitetet, rätt trött efter en intensiv första vecka :crazy:

Angående diskussionen om föreläsningar så är jag hopplös på det, jag är sömnig konstant, särskilt på eftermiddagar och har en tendens att somna på föreläsningarna. Detta trots att jag verkligen försöker att inte göra det :cry:
Har till och med somnat medan jag sitter och skriver anteckningar och sedan fortsatt skriva medan jag drömmer. Dom anteckningarna brukar dock vara rätt svåra att tyda efteråt :rofl:
Som tur är brukar jag hänga med rätt bra när jag är vaken och har lätt för att ta igen genom att läsa själv :)
Du har ingen brist i kroppen? Det låter hemskt att ha det sådär.

Är det JB? Varför var han kass? Vi har ju bara gått en vecka, så änsålänge verkar han bra, men Moodle och allt det här är väldigt förvirrande.
Han var helt annorlunda än de andra lärarna vi hade på vårt program, ingen i klassen förstod riktigt vad han ville att vi skulle prestera men vi fick inget förklarat för oss när vi frågade..det gick hyffsat för de som var bra på engelska men de som var sämre gick det inget vidare för och hela kursen fick dåligt betyg av oss i klassen :( jag är dålig på engelska så jag gruvar mig, men det här programmet har ju funnits längre än det jag gick så tänker att det kanske är bättre upplagt än vårt?!

Han var helt annorlunda än de andra lärarna vi hade på vårt program, ingen i klassen förstod riktigt vad han ville att vi skulle prestera men vi fick inget förklarat för oss när vi frågade..det gick hyffsat för de som var bra på engelska men de som var sämre gick det inget vidare för och hela kursen fick dåligt betyg av oss i klassen :( jag är dålig på engelska så jag gruvar mig, men det här programmet har ju funnits längre än det jag gick så tänker att det kanske är bättre upplagt än vårt?!
Det kanske är lättare med anatomisk engelska? Tänker att det är väldigt svart/vitt, finns liksom bara rätt eller fel?

Du har ingen brist i kroppen? Det låter hemskt att ha det sådär.
Tror inte det, men har funderat på att kolla upp det nån gång. Men det är inget som ger mig några större problem i vardagen och håller dom högt tempo på föreläsningarna så klara jag oftast av att hålla mig vaken :)

(sen att det blivit ett skämt i klassen att jag somnar är en annan sak :p)

Vecka 2! Hade en intressant föreläsning i förmiddags och pallade lägga tid efteråt på att bara plöja mig igenom lite av den tyngre läsningen. Just nu är jag så himla trött, har ganska precis kommit hem och ätit en ordentlig middag. Tänkte sätta mig och försöka skriva en sammanfattning, för att se om något fastnat, och sedan kika på uppgiften inför studiebesöket på fredag.

Känns skönt att jag nog kan få en rätt ledig kväll! Ska nog äta lite kakor och kolla på avslutningen av Twin Peaks!!! :nailbiting::love:

Alltså, nämnde en skum person tidigare. Nu är jag helt övertygad! På oerhört enkla frågeställningar bidrar vi övriga med typ" ett lätt sätt att bli mer miljövänlig är att äta mindre kött". Skummisen drar iväg i något resonemang om hippies blandat med politik och censur. Jag överdriver inte ens! Halva klassen och läraren försökte typ hänga med i resonemanget men misslyckas. Den andra halvan stirrar på varandra och vi vet inte om vi ska skratta eller gråta.

Om jag måste grupparbete med skummisen går jag under. För jag fattar inte ett ord han säger :p

Ja jag hoppar ju in och ut ur den här tråden som gubben i lådan men (behöver något att prokrastinera med nu):

Jag har nu kommit fram till kursen jag fruktat genom hela programmet: neurologin. Tycker det är supersvårt med all anatomi och fysiologi som ska sättas ihop till komplexa symtom. Har fått en 70 punkter lång lista med neuroanatomi och neurofysiologi som det är "bra om vi repeterar upp inför kursen". Men tack högre makter för den listan, det behövs verkligen. Det är ju ändå 7 terminer sedan jag läste det sist! Sinnessjukt att det har gått så fort.

Vilken termin går du? Jag tragglar också en del neuro nu och går T10 på LiU :)

Läser du i Umeå (har för mig att jag kopplat ihop dig med norra sverige) och det är en lite äldre karl? Tror jag vet precis vem det är isf :laugh: Rekommenderar inte någon typ av grupparbete tillsammans, höll på bli tokig :banghead:

Alltså, nämnde en skum person tidigare. Nu är jag helt övertygad! På oerhört enkla frågeställningar bidrar vi övriga med typ" ett lätt sätt att bli mer miljövänlig är att äta mindre kött". Skummisen drar iväg i något resonemang om hippies blandat med politik och censur. Jag överdriver inte ens! Halva klassen och läraren försökte typ hänga med i resonemanget men misslyckas. Den andra halvan stirrar på varandra och vi vet inte om vi ska skratta eller gråta.

Om jag måste grupparbete med skummisen går jag under. För jag fattar inte ett ord han säger :p

Läser du i Umeå (har för mig att jag kopplat ihop dig med norra sverige) och det är en lite äldre karl? Tror jag vet precis vem det är isf :laugh: Rekommenderar inte någon typ av grupparbete tillsammans, höll på bli tokig :banghead:
Det stämmer! :D nja, det beror på hur du definierar äldre iofs, men i grunden invandrarbakgrund.

Jag är livrädd över att bli placerad i något grupparbete! Första kurserna vi har är kemi och statistik, det blir tufft nog ändå :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 31 32 33
Svar
658
· Visningar
19 553
Skola & Jobb Jag hade ett jobb jag trivdes bra med. Av personliga skäl flyttade jag i höstas runt 40 mil och bytte i samband med det jobb. Jag...
Svar
16
· Visningar
893
Senast: monster1
·
Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
861
Senast: Guldaskig
·
Skola & Jobb Kanske finns redan en sån här tråd? Har letat men inte hittat 😳 Jag har just påbörjat min resa mot karriärbyte. Jag vill bort från... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 567

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka