Bukefalos 28 år!

Vi som pluggar - del 5

Min handledare erbjöd sig att titta på min förberedelse inför den muntliga redovisningen, men jag har inte hört något ännu :cool: Det ska redovisas nästa vecka.
 
Nu har jag ägnat kvällen åt att skriva om och mejlat honom, i morgonbitti ringer jag och pratar med honom så får jag se om jag har tänkt rätt den här gången. Annars vet jag inte vad jag gör, skarp deadline om en vecka :arghh:
Kan du få en second opinion från någon?
 
Det var det där med ångest.... En vecka kvar till praktisk examen och terminstentan nu och jag pendlar mellan att vara lugn och att vilja kura ihop mig i en stressad ångestboll :nailbiting:
 
Endast en dag kvar i skolan, sedan tentaperiod inför sista tentan på universitetet (har dock redan smygstartat inläsningen). Så otroligt skönt att snart vara klar!!! Pepp till er som också kämpar just nu :banana::bump::banana:
 
Exakt, allt som jag hade tänkt var visst helt fel, samtidigt kan jag inte låta bli att undra om det är för att vi har olika tankar i vad den ska utmynna i, han verkar helt ha snöat in på en feministisk vinkel och jag känner mig tveksam, jag är mer intresserad av det historiska.

Jag blev totalt vilseledd av min första handledare. Totalt! Den handledaren ville något helt annat än mig. Fick byta o fick äntligen skriva om mitt ämne. Visserligen ville nya handledaren också ha en annan vinkel än min plan var o hon drev den rätt hårt. ;) Jag kan se nu med facit i hand att den faktiskt blev bättre än vad min första tanke hade kunnat ge.

Så...hav förtröstan. :)
 
Hoppar in så här mot slutet av terminen... C-uppsats inlämnad och godkänd, KUA (praktik) godkänd och sitter nu halvvägs in i den sista kursen innan examen och känner att det är väldigt svårt att fokusera. Sommarjobb är klart, så nu börjar jakten på ett fast jobb till hösten, men de säger att arbetsterapeuter har en bra arbetsmarknad, så jag hoppas på det.
 
Hoppar in så här mot slutet av terminen... C-uppsats inlämnad och godkänd, KUA (praktik) godkänd och sitter nu halvvägs in i den sista kursen innan examen och känner att det är väldigt svårt att fokusera. Sommarjobb är klart, så nu börjar jakten på ett fast jobb till hösten, men de säger att arbetsterapeuter har en bra arbetsmarknad, så jag hoppas på det.

Bara att vara klar med KUA är ju anledning nog att fira ;)
 
Bara att vara klar med KUA är ju anledning nog att fira ;)
jag var såå nervös inför KUA:nailbiting::nailbiting:, men det gick över förväntan, fick lovord både från min handledare och från sjuksyrrornas. Tyvärr var vi en reducerad grupp, då läkarna var klara med sin termin och det var slut på fysioterapeuter, men vi fick en ft i tre dagar i alla fall, som hade dagar att ta igen från sin ordinarie KUA
 
jag var såå nervös inför KUA:nailbiting::nailbiting:, men det gick över förväntan, fick lovord både från min handledare och från sjuksyrrornas. Tyvärr var vi en reducerad grupp, då läkarna var klara med sin termin och det var slut på fysioterapeuter, men vi fick en ft i tre dagar i alla fall, som hade dagar att ta igen från sin ordinarie KUA

Ja, ni har kanske inte haft så mycket praktik innan..? Minns att den BMA jag var med var väldigt nervös pga det. Skönt att det kändes bra! :)
 
Sant! Oftast.

Mvh hon som läser både högskolekurser och gymnasiekurser, bävar för gymnasiekurserna och leker mig igenom högskolekurserna. :cautious:

Ja, jag läser upp gymnasiet nu och har en del kurser att ta igen.
Avslutade dock första nu i dagarna, Svenska B med ett A i betyg och kör min akilleshäl i sommar - matte. Jag är verkligen superdålig på matte :( men vill ta tjuren vid hornen direkt.
Funderar på religion och psykologi till första perioden till höst. Sen hade jag velat läsa ett språk.
Vad jag vill bli när jag blir stor vet jag inte riktigt än :p
 
När handledaren sitter och pillar med små grejer, nivån slarvfel och inte har något annat att anmärka borde man väl ändå kunna hoppas att man ska bli godkänd va? Eller har han bara gett upp? :nailbiting:
 
När handledaren sitter och pillar med små grejer, nivån slarvfel och inte har något annat att anmärka borde man väl ändå kunna hoppas att man ska bli godkänd va? Eller har han bara gett upp? :nailbiting:

Pillar småfel gör de hela tiden. Det säger ingenting om ens läge.
 
Har inte läst hela tråden, men tänkte hoppa in här med en liten fråga ändå...
Jag fyller snart 28 och har ingen vettig utbildning alls. Mina gamla gymnasiebetyg är bedrövliga pga dåligt mående under gymnasieåren. Det blev väl aldrig ens någon färdig utbildning av det hela, vissa kurser saknas helt. Nu när jag mått bra i några år har jag börjat fundera på om det skulle vara möjligt att få till något vettigt av det där, att plugga en del för att sedan kunna utbilda sig vidare på något sätt.

Jag läste tidigare i veckan en artikel om en som gjort så och hon var jättenöjd, men jag hittar otroligt lite information på kommunens hemsida om hur det går till, om det alls är möjligt.

Är det någon här som läst ikapp gymnasiebetyg efter vanliga "gymnasieåldern" för att sedan utbilda sig vidare på något sätt? Hur fasen gör man? Just nu mår jag illa bara av att tänka på att kontakta studievägledaren i kommunen men gissar att det är där jag måste börja?
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 291
Senast: MJLee
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 009
Senast: lundsbo
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
895
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 282
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp