Vi som pluggar - del 5

Igår fick jag sista delen av Hundens beteendebiologi 2 rättat. Klar med den kursen - underbart!

Idag fick jag sista delen av Hästens sinnen och beteenden godkänt. Så nu är även den klar, härligt. Nu har jag bara en kurs i biologi kvar innan jag tar ”sommarlov” med lite deltidsjobb och förhoppningsvis(!) valp.
 
Det är sjukt drygt att inte ens få veta vad man ska göra för att komplettera, jag har tack och lov bara behövt komplettera en gång och då av rent slarv från min sida, jag tog fel på dag :o men jag mejlade kursansvarige och fick svar omgående vad jag behövde göra. :up:

Fick svar efter att jag mailat igen... Räckte med att jag skickade in en reflektion över vad jag hade tänkt att ta upp som diskussionsfrågor på seminariet. O att om man vill ha vg ska man lämna in på fredag... Jag arbetar aldrig för ett VG medvetet. Ingen som någonsin kommer se på mina betyg när jag är färdig.

Så nu sommarlov! Från studier. Ska sammanfatta massor av forskning och skriva ett manus till en artikel, men det känns som en bisak när man är ledig från arbetet åtminstone...
 
Jag har bara en termin kvar av utbildningen och känner mig livrädd. Ska man klara att jobba snart alltså. :crazy:Den hör terminen har varit bra men lite flummig måste jag säga. Bara en massa uppgifter som sk bottna i vetenskapliga artiklar (surt när man har bra böcker där allt står). Får svar på en kommunikationsuppgift idag, men där räknar jag med komplettering. Uppgiften var flummig och jag var nervös på muntliga delen.

C uppsatsen är påbörjad och bakgrunden klar. Nästa termin gör vi sista delen. Igår var vi på framläggningar och ja vi har en hel del kvar att göra om man säger så. Motivationen tryter så jag fortsätter skjuta det framför mig.
 
Nu är båda tentorna klara, väntar bara på resultat. Så går vi in på sista kursveckan, som visserligen är tentafri, men ser inte jättemycket framemot att sitta och pratade om döden och känslor med hela resten av klassen....
 
Jag har pluggat sen augusti och följt er i tysthet..:o nu har jag några dagar kvar på sista LIA:n och sen är det bara redovisning av examensarbete och slutprov kvar :nailbiting: har fått VG på alla prov och inlämningsuppgifter i hela kursen, så är fast besluten om att inte vika ner mig nu utan vill få topp på slutprovet också. MEN! Har sååå svårt att finna motivation att plugga till det! Slöläser lite men känns som att hjärnan blöder när jag försöker grotta ner mig... Tips någon? :meh:
 
Jag har pluggat sen augusti och följt er i tysthet..:o nu har jag några dagar kvar på sista LIA:n och sen är det bara redovisning av examensarbete och slutprov kvar :nailbiting: har fått VG på alla prov och inlämningsuppgifter i hela kursen, så är fast besluten om att inte vika ner mig nu utan vill få topp på slutprovet också. MEN! Har sååå svårt att finna motivation att plugga till det! Slöläser lite men känns som att hjärnan blöder när jag försöker grotta ner mig... Tips någon? :meh:
Belöna dig själv, när jag har gjort det här får jag *vad det nu är du vill ha/göra* :D Enda som funkar på mig när det är riktigt trögt! :D
 
  • Gilla
Reactions: MM
Opponering klart, få min uppsats opponerad klart. Överlevde båda bättre än förväntat :D Nu återstår bara väntan på betyg på uppsatsen.. Sen kan jag förhoppningsvis ta ut examen!
Känns oerhört konstigt och lite tomt idag.. nu när allt är över. ( För denna gång :angel:)
 
Opponering klart, få min uppsats opponerad klart. Överlevde båda bättre än förväntat :D Nu återstår bara väntan på betyg på uppsatsen.. Sen kan jag förhoppningsvis ta ut examen!
Känns oerhört konstigt och lite tomt idag.. nu när allt är över. ( För denna gång :angel:)
Längtar tills jag är där! Fast jag är hemskt nervös över opponeringen. Har aldrig gjort det! :angel: Är det inför hela klassen? :)
 
Längtar tills jag är där! Fast jag är hemskt nervös över opponeringen. Har aldrig gjort det! :angel: Är det inför hela klassen? :)
Man blir uppdelade utefter om man läst statsvetenskap eller ekonomisk historia. Jag läste statsvetenskap, första dagen var vi hela den gruppen, andra dagen var vi uppdelade i två mindre grupper så gick smidigt! :)
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
2 911
Senast: MJLee
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 726
Senast: lundsbo
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
786
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 013
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp