@Masqueradee jag kommer också vara 29 när jag tar min masterexamen om det går som planerat. Jag tycker att det känns okej, tänk vad många år vi ändå kommer hinna jobba - och då förhoppningsvis med något vi faktiskt tycker är roligt också!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag kommer vara 34 när jag tar masterexamen (om det blir av). Har precis som du haft kandidatexamen släpandes efter mig i ett år nu då jag inte fick tag på tillräckligt med material för att slutföra. Jag tänker ofta att jag egentligen är för gammal och borde ta tag i själva arbetslivet istället och velar ständigt. Senast i fredags var jag på familjekalas och får då den syrliga kommentaren av farmor att det "nog är bäst att jag får ett välbetalt jobb så att jag kan få någon pension"... tack för hetsen, liksom.![]()
@Masqueradee jag kommer också vara 29 när jag tar min masterexamen om det går som planerat. Jag tycker att det känns okej, tänk vad många år vi ändå kommer hinna jobba - och då förhoppningsvis med något vi faktiskt tycker är roligt också!
Tack för lite pepp hörrni! Tror jag blir stressad över att jag är den i släkten som gått min egna väg, den första som läser vid universitet och den av oss kusiner som inte har respektive eller barn. Älskar egentligen studentlivet, både det som sker i och utanför undervisningssalen, är bara väldigt bra på att oroa mig. Tror jag landar mer och mer till att åka "hem" igen och fortsätta masterstudierna vid det campus jag började, må det bära eller brista ekonomiskt!Jag är 36 och har inte tagit kandidaten ännu. Kommer vara 38 innan jag ens får söka magisterutbildningen.
Inte ett dugg stressad. Take chill pills, kids!
Ni är president i era egna liv, och nu blev livet som det blev och levs som det levs. Det får folk gilla läget med.
Tack för lite pepp hörrni! Tror jag blir stressad över att jag är den i släkten som gått min egna väg, den första som läser vid universitet och den av oss kusiner som inte har respektive eller barn. Älskar egentligen studentlivet, både det som sker i och utanför undervisningssalen, är bara väldigt bra på att oroa mig. Tror jag landar mer och mer till att åka "hem" igen och fortsätta masterstudierna vid det campus jag började, må det bära eller brista ekonomiskt!
Vad kommer du att tjäna? Är typ standardfrågan, jag som inte ens vet vad jag vill bli/vart jag kommer jobba ^^ Jag tänker hellre ha roligt nu än eventuellt ha roligt sen typ.. Tänker på sketchen med Magnus och Brasse (Barnombudsmannen):Jag ifrågasätts ständigt i min släkt så fort vi har några sammankomster. Folk förstår inte vad jag läser, eller varför, eftersom jag inte vet precis vad jag vill göra. Det är väldigt jobbigt stundtals. Kommer från arbetarfamilj, syster tog examen detta år som förskolelärare och aldrig blivit ifrågasatt på samma sätt som jag som läser filosofiska ämnen. "Vad ska du göra sen då?" är en fråga jag skyr som pesten numera. Har inte heller barn, och vill inte heller ha några.![]()
Vi fördjupar oss inte så mycket, det är lite trist och frustrerande ibland. ”Lite om mycket” känns som en bra beskrivning.
Fast du läste till socionom ? Jag upplever att det sällan är på djupet om man läser program eftersom det är så mycket som ska hinnas med på 3 - 3,5 år?
Tack för lite pepp hörrni! Tror jag blir stressad över att jag är den i släkten som gått min egna väg, den första som läser vid universitet och den av oss kusiner som inte har respektive eller barn. Älskar egentligen studentlivet, både det som sker i och utanför undervisningssalen, är bara väldigt bra på att oroa mig. Tror jag landar mer och mer till att åka "hem" igen och fortsätta masterstudierna vid det campus jag började, må det bära eller brista ekonomiskt!
Fortsätter jag på min utbildning så kommer jag vara 37 när jag tar examen, 38 om vi ska ha ett till barn. Då har jag dessutom AT och ST kvar, plugga hela livet![]()
Ska du bli läkare också, utöver din(a?) andra utbildningar? Jag har sedan den dagen för ganska precis fem år sedan när vi blev färdiga (för er andra, @Ainon och jag tog examen samma dag med samma handledare på samma utbildning) tackat min lyckliga stjärna för att jag får jobba istället för att plugga
. Men vad kul för dig! Du måste ju ha mycket av grundkunskaperna "gratis" från sist, tänker jag
?
Vi får se, prövar en termin och ser om jag orkar studera en andra () krävande utbildning. Hade nog inte bytt bana om det fanns lite intressantare icke kliniska arbeten här uppe, vill inte flytta söderut.