Vi som pluggar - del 5

Vilken härlig tråd (hänger inte på buke så ofta längre)! Jag läser just nu matematik 3c på distans vid sidan om mitt jobb. Jag ska sedan när det börjar närma sig högskoleprov avsätta några dagar åt att plugga inför detta. Förhoppningen är att komma in på högskolan till hösten där målet är en kandidatexamen i datavetenskap för att sedan eventuellt lägga till ett masterprogram på ytterligare två år. Det ska verkligen bli jättekul och jag ser så himla mycket fram emot hösten!
MEN, kursen jag läser just nu är så fruktansvärt tråkig och jag har noll självdisciplin och har svårt att koncentrera mig. Vad gör man då? Jag måste bara pina mig igenom kursen för att få göra dom roliga grejerna till hösten. Någon som har något bra tips på upplägg, hur man ska tänka? Vad som helst??
Mvh Desperat
Jag gör ett schema där det står vad jag ska klara av per dag. Tex: måndag: kapitel 1+ övningsuppgifter. Tisdag: kapitel 2+3 osv. Annars har jag noll disciplin.
 
Och jag sitter och försöker få ihop en introduktion till masters arbetet. Har än så länge lyckats fokusera på skrivandet ca en halvtimme om dagen, resten av tiden går åt till prokrastination... :angel::crazy::banghead:
 
Ja, självklart. Har ju själv fått den via buke :) Tror det var @lizan som tipsade mig om det ? Den blev lite skum, men här är exakt samma fil som jag fick och som är mitt stöd inför alla arbeten.
Tack för den filen, informativ! Bra för mig som precis börjat studera på högskola (ja okej har studerat förr men det är många år sedan :angel:) :D
 
Skickade precis in min ansökan till sommarkurserna!

Praktisk projektledning
7,5 högskolepoäng, Stockholms universitet

Företagsekonomi GR (A), Ledning i projekt
7,5 högskolepoäng, Mittuniversitetet

Maskinteknik GR (A), Projektledning/projekthantering
7,5 högskolepoäng, Mittuniversitetet

Turismvetenskap GR (B), Turismens pris
7,5 högskolepoäng, Mittuniversitetet

Turismvetenskap GR (A), Turism idag
7,5 högskolepoäng, Mittuniversitetet

Medicin och makt i historisk belysning
7,5 högskolepoäng, Uppsala universitet

Har inte aktivt studerat (mer än att komplettera mitt examensarbete) på snart två år, så det ska bli intressant att (eventuellt) sätta sig med näsan i böcker igen!
 
Jag har sökt internetbaserad juridisk intriduktionskurs och akademiskt skrivande.

Vi läser 7.5hp rättskunskap före sommaren och 15hp rättskunskap efter sommaren så det kändes logiskt att läsa lite mer även om sommarkursen inte specifikt handlar om socialt arbete och juridik.
 
Handledning idag. Så less på uppsatsen.
Men tydligen tycker folk att den är intressant? Medstudenter, handledare, och yrkesaktiva i omskriven undersökningsgrupp vill ta del av resultatet inte helt utan fascination.

Jag är inte smickrad eller inspirerad, känner mest... meh. :meh:
Det här skulle ju bli det ballaste jag gjort, inom ett ämne jag brinner för! Och så bidde det bara en tummetott jag vill ha ur världen för att komma ut på klinik.

MVH,
besviken_plugghäst_83
 
Allt inlämnat för terminens första kurs. Blir nog inget A den här gången heller. Men det är svårt att göra en gruppuppgift själv, diskussionerna blir lite platta :angel:
 
Skrivit ihop en mindre rapport. Sjukt missnöjd med diskussionen, rapporten är dessutom minimum i längd. Men jag har ett handledarmöte till veckan, sen ska vi bedöma varandras arbeten innan inlämning, så jag hoppas att jag kan få lite tips där.
 
Jag har sökt internetbaserad juridisk intriduktionskurs och akademiskt skrivande.

Vi läser 7.5hp rättskunskap före sommaren och 15hp rättskunskap efter sommaren så det kändes logiskt att läsa lite mer även om sommarkursen inte specifikt handlar om socialt arbete och juridik.
Funderade också på juridikkursen, men om jag förstod det rätt så var det en salstenta vilket gjorde att jag hoppade den. Har läst 7,5hp kulturarvsrätt men den innehöll bara något poäng grundläggande juridik, så jag hoppas att jag kan läsa ett par fler poäng framöver.
 
Ibland är hemtentor det bästa som finns, men när man ska diskutera praktiska saker filosofiskt så får jag krupp, så jag går på fakta och diskuterar dem och hoppas på att det ska bli godkänt åtminstone. :cautious: Eller vad sägs om den här frågan: "Jämför två olika artefakter som kan förekomma i klassrummet. Diskutera deras potential för betydelseskapande i fråga om materialitet, tid, plats, mode och medium." Jag ställer mig allt oftare frågan när jag i mitt arbete kommer ha nytta av min utbildning. :meh:
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
32
· Visningar
2 341
Senast: Scata
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 420
Senast: lundsbo
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
714
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 801
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp