Vi som pluggar - del 5

Att ens barn eller att man själv blir sjuk har jag full förståelse för, men när man helt struntar i inplanerade arbetstid och inte ens försöker dra sitt strå till stacken får mig att bli tokig. Jag har nästan två timmar pendlingstid enkel resa så jag vill gärna effektivisera när jag är på plats. De två som struntade i dagens sammankomst har sagt att de gärna jobbar via nätet, men det visade sig att de i praktiken vill att jag ska göra jobbet och dela med mig via nätet. :cautious:
Tack och lov för en fantastisk grupp kompis som jobbar som jag och vi har dessutom skitkul under tiden.
Jag brukar meddela läraren när folk gör så. Det har haft bra effekt hittills! (Jag tycker det är helt okej att jobba online, så länge man faktiskt gör sin del!)
 
8 dagar kvar till anmälan för sommarkurser. Vill jag jobba eller plugga? I somras satt jag ute hela dagarna och pluggade, så det vore ju drömmen i år igen men får vi samma sköna sommar igen? :grin:

Höstens betyg är klara; A, B, VG och G (med riktigt bra feedback dock!) på 4 kurser :banana: Jag har sagt det förut, och jag säger det igen: Tusen tack för den länk om skrivtips som jag fick när jag skrev om min frustration att aldrig nå höga betyg trots en bra studieteknik och mycket anteckningar.

Min akilleshäl, Ma2b som varit med mig snart 1 år, utöver heltiden på högskolan både på sommaren och hösten har nått halvtid då jag fick mail idag om att fredagens prov i kap 3 var godkänt. Kursen ska bli klar i vår då jag bara studerar 50% på högskolan under våren just för att jag vill läsa en kurs på högskolan som är "låst" pga att Ma2b saknas :cautious: Optimalt för en mamma med 3 barn och en sjövild hund att ha så högt tempo? Nej! Och förmodligen det som var sista droppen till att jag är sjukskriven för utbrändhet (+ flera års extremt högt tempo och inte av högskolan som många i min närhet vill tro :meh:) Bör tilläggas att jag har ingen sjukersättning av FK så de lägger sig inte i min sjukskrivning och CSN gör inte det heller så länge jag uppnår mina studieresultat.
Kan du dela skriv-länken? 😃
 
Jag brukar meddela läraren när folk gör så. Det har haft bra effekt hittills! (Jag tycker det är helt okej att jobba online, så länge man faktiskt gör sin del!)
Vi diskuterade det idag, samtidigt är det "bara" DT så frågan är om det är värt att ställa till bråk som det kommer bli om vi ställer det på sin spets. Vi är så pass få kvar så det är sårbart. Den ena av dem misstänker jag kommer att försvinna till nästa termin, hen halkar efter allt mer och omtentorna läggs på hög.
 
Vi diskuterade det idag, samtidigt är det "bara" DT så frågan är om det är värt att ställa till bråk som det kommer bli om vi ställer det på sin spets. Vi är så pass få kvar så det är sårbart. Den ena av dem misstänker jag kommer att försvinna till nästa termin, hen halkar efter allt mer och omtentorna läggs på hög.
Ja, ni får känna efter själv såklart. :) jag står dock inte ut med att göra andra personers arbete åt dom. :cautious:
 
Jag mailade min handledare för två veckor sedan angående att lägga fram kandidatuppsatsen - inget svar.
Har inte fått något mail tillbaka om att hon skulle vara på semester eller liknande. Störigt.

...eller har hon kanske gett upp hoppet om mig? :angel:
 
Ja, självklart. Har ju själv fått den via buke :) Tror det var @lizan som tipsade mig om det ? Den blev lite skum, men här är exakt samma fil som jag fick och som är mitt stöd inför alla arbeten.

Hela den boken som tipsen kommer ifrån tycker jag är värd att ha om man läser på universitet/högskola. Jag bläddrar igenom den i början av varje termin för att repetera lite.
 
Hela den boken som tipsen kommer ifrån tycker jag är värd att ha om man läser på universitet/högskola. Jag bläddrar igenom den i början av varje termin för att repetera lite.

Jag har den samt flera böcker om skrivtips. Men precis som för många andra så har jag flera böcker med kurslitteratur att läsa igenom så det är smidigare för mig iaf att ha en fil framme på datorn där jag kan klistra in texten framför varje uppgift som stöd att utgå ifrån.
 
Räknade igenom mina högskolepoäng med de som ingår i mitt huvudämne, de jag redan tagit samt den kurs jag skjutit upp starten på. Jag har för många poäng, och ändå finns det fler kurser jag vill läsa så just nu försöker jag se vilka kurser jag vill plocka bort från kandidatexamen på 180 HP och vilka som är bra att ha med sig. Bara några dagar kvar inför ansökan till sommarens kurser, och jag är sugen på 5 kurser vilket är alldeles för många :cautious:
 
Jahaja. Slutkliniken är placerad och jag kommer göra 8 veckor på onkologen innan examen.
Examen, om 3 månader. EXAMEN OM 3 MÅNADER!!!!! :eek::confused::nailbiting:

Känns ändå lite chill att vara på G ut på arbetsmarknaden. Och slutpraktiken kan ju inte vara dödlig. Och de flesta får C-uppsatsen godkänd.

Det börjar bli verklighet, banne mig! Har pluggat i hundra år, och får äntligen ta examen innan jag blir 40! :love:
 
Ouff!
Försöker motivera för CSN varför jag ska få 6 extra veckor av studiestöd under min kliniska placering, trots att jag redan använt alla 240 veckor. Hela min existens är typ ett synnerligt skäl med starka motiv.
 
Tänkte ta mig i kragen och påbörja renskrivning av metoddelen.
Tog fram två böcker. Sen satt jag där med böckerna framför mig medan jag surfade runt och gjorde annat i flera timmar.

:banghead:
 
Tänkte ta mig i kragen och påbörja renskrivning av metoddelen.
Tog fram två böcker. Sen satt jag där med böckerna framför mig medan jag surfade runt och gjorde annat i flera timmar.

:banghead:
Jag såg en dokumentär om Fritzl, samt tittade på någon som kammade ur sina dreads på Youtube. Efter det var det mycket givande att se damgymnastikens utveckling i redskapet barr från 1950 till idag...
Sen en långpromenad med 3L rödvin istället för handväska.

Borde ha:
renskrivit den teoretiska referensramen till resultatdiskussionen, eller iaf sovrat de tre vetenskapliga artiklar jag svurit dyrt att relatera huvudfynden till. :angel:

Prokastrinera mera! :banana:
 
Senast ändrad:
Hallelujah, grupparbetet är avklarat och godkänt! Nu ska det "bara"skrivas hemtenta! :up: Det är fantastiskt med arbeten som måste göras, de innebär att man får så mycket annat gjort, jag har tvättat hela tvätthögen, städat huset, vickat mer än jag borde osv. Nu tog jag faktiskt bort mig som tillgänglig på onsdag, jag måste sätta mig och skriva. :wtf:
 
:rofl:Fick den första skriftliga examinationsuppgiften, av två, i franskan idag. Började läsa instruktionerna och tänkte "shit!" kommer sedan till uppgiften och börjar nästan skratta. Är ju van vid iriskans upplägg med inlämningsuppgift varannan vecka. Jämfört med det vi behöver göra där var denna uppgift en droppe i havet och denna sätts det enskilt betyg på.
Vet inte om någon minns uppgiften från i höstas där vi skulle skriva om oss själva? "Aim for at least 200 words" i franskan var det nu samma uppgift... "skriv minst 40 ord men inte mer än 65". Liiiite skillnad. :angel:
 
Vilken härlig tråd (hänger inte på buke så ofta längre)! Jag läser just nu matematik 3c på distans vid sidan om mitt jobb. Jag ska sedan när det börjar närma sig högskoleprov avsätta några dagar åt att plugga inför detta. Förhoppningen är att komma in på högskolan till hösten där målet är en kandidatexamen i datavetenskap för att sedan eventuellt lägga till ett masterprogram på ytterligare två år. Det ska verkligen bli jättekul och jag ser så himla mycket fram emot hösten!
MEN, kursen jag läser just nu är så fruktansvärt tråkig och jag har noll självdisciplin och har svårt att koncentrera mig. Vad gör man då? Jag måste bara pina mig igenom kursen för att få göra dom roliga grejerna till hösten. Någon som har något bra tips på upplägg, hur man ska tänka? Vad som helst??
Mvh Desperat
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
33
· Visningar
2 757
Senast: Luff
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 718
Senast: lundsbo
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
779
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 999
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp