Vi som pluggar, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nån som ska läsa nåt i sommar?
Har anmält mig till tre, men ska bara läsa en (om jag kommer in). Två är på 50%, en på 25%. Alla på distans.
 
Nån som ska läsa nåt i sommar?
Har anmält mig till tre, men ska bara läsa en (om jag kommer in). Två är på 50%, en på 25%. Alla på distans.

Ja jag har sökt religionspsykologi och vittnespsykologi. Jag tror att det är min favoritlärare i psykologi som har de kurserna så det blir finfint i så fall. Totalt 150% (eftersom jag försöker klämma in så mycket studier som möjligt på så kort tid som möjligt fortfarande).
 
Yes! Skadedjur och sådär. Men det var svårt att komma in, typ 350 sökte den som första kurs förra året :laugh:
Lustigt att vissa kurser man inte tycker verkar vara något "särskilt" kan vara så populära! :)

Har sökt lite olika, men är mest sugen på humanfysologi, tills jag såg antagningsstatistiken. Så den kan jag glömma :angel:
 
Nån som ska läsa nåt i sommar?
Har anmält mig till tre, men ska bara läsa en (om jag kommer in). Två är på 50%, en på 25%. Alla på distans.
Har inte bestämt mig än, jag misstänker att jag kommer att ha fullt upp i sommar ändå och det jag skulle vilja läsa in går inte som sommarkurs så det får jag nog läsa på sidan av när jag är färdig sen. :D
 
Vilka dårar kom på att APA verkar vara ett bra referenssystem? Gärna i så många versionen som möjligt så det är helt omöjligt att göra rätt. :banghead: Jag har sällan avskytt något så innerligt, ännu mer spännande när det läggs ut en lathund som vi ska följa och när vi sen sitter på ventileringen har examinatorn invändningar mot hur referensen ser ut, trots att den ser ut som i lathunden "men jag tycker inte att man ska göra så" alltså bara att göra om. :banghead: Att hen sen tyckte att det var fel att hänvisa till Gy 11 (Läroplanen för gymnasiet), hen ville att jag skulle skriva Lgy 11, trots att all kurslitteratur vi har haft till kursen har använt sig av Gy 11. Inget jätteproblem att ändra men störigt, å andra sidan så fick jag trycka in [sic] i ett citat där kurslitteraturen hade använt sig av Gy11. ;)
 
Fortsatt gnäll om grupparbete. Nu ska vi skriva det sista tillsammans, ska lämnas in 16.00. jag är så enormt mycket snabbare än de andra, men måste ju sitta och glo på min dator och vänta in dom andra. Jag hade kunnat tycka att den här dagen hade varit lämpligare att använda för att förbereda morgondagens redovisning. 🤷
Jag tänkte direkt på dig när jag såg detta:
CF456FAF-1A3D-45CA-A793-80356319A16B.jpeg

:rofl:
 
Jag tänkte direkt på dig när jag såg detta:
Visa bifogad fil 45832
:rofl:
Haha så jävla rätt!
Vi skulle skriva grupparbete idag på förmiddagen, 1 dök inte upp, men lovade att vara med online och skriva samtidigt, det hände inte (såklart). En annan dök upp en timme för sent, vilket gjorde att jag hade skrivit klart ena grejen helt själv :laugh:

Just i den här uppgiften gjorde det inte så mycket dock. Det var text som kom ganska enkelt för mig. Tyvärr så brände jag slut lite på hjärnan då, så när nästa uppgift skulle göras så gick det lite segt, men jag bidrog ändå med en hel del källor. (Då har jag av någon anledning inga som helst problem med att läsa vetenskapliga artiklar....).

Sedan var det en superbra föreläsning, jag ställde tusen frågor och vi drog över 20 min på tiden :rofl: Men det var kul och väldigt lärorikt!
 
Sitter fortfarande och funderar på vad jag vill bli när jag blir stor.
Har nästan bestämt, men så är mitt dilemma att jag inte kommer orka plugg på 100%. Dom första kurserna på utbildningen (bara kollat på dom första) går dock att läsa fristående. Funderar på att börja så, verkar bara ha varit de på utbildningen som sökt tidigare så borde komma in.
 
Haha så jävla rätt!
Vi skulle skriva grupparbete idag på förmiddagen, 1 dök inte upp, men lovade att vara med online och skriva samtidigt, det hände inte (såklart). En annan dök upp en timme för sent, vilket gjorde att jag hade skrivit klart ena grejen helt själv :laugh:

Just i den här uppgiften gjorde det inte så mycket dock. Det var text som kom ganska enkelt för mig. Tyvärr så brände jag slut lite på hjärnan då, så när nästa uppgift skulle göras så gick det lite segt, men jag bidrog ändå med en hel del källor. (Då har jag av någon anledning inga som helst problem med att läsa vetenskapliga artiklar....).

Sedan var det en superbra föreläsning, jag ställde tusen frågor och vi drog över 20 min på tiden :rofl: Men det var kul och väldigt lärorikt!
Grupparbeten alltså! Vem kom på skiten?! :banghead:

Vi skulle arbeta med ett grupparbete lite mer än två timmar igår, då de andra hade inställd lektion. Så dagen för personen jag jobbar med hade inte blivit längre. Men nähä, då har hen tydligen bestämt med sin mormor att de ska ses den eftermiddagen så helt plötsligt kunde inte hen!

Helt plötsligt hade jag alltså tre timmar som jag skulle fördriva. Tack och lov var det jag skulle göra efter jätteroligt och lätt det bästa på länge, så det kompenserade upp! :love: Och några andra i klassen kvar, så jag hade några att prata med också (och hade jag varit ensam hade jag kunnat fördriva tiden på läxor!) :)
 
Vilka dårar kom på att APA verkar vara ett bra referenssystem? Gärna i så många versionen som möjligt så det är helt omöjligt att göra rätt. :banghead: Jag har sällan avskytt något så innerligt, ännu mer spännande när det läggs ut en lathund som vi ska följa och när vi sen sitter på ventileringen har examinatorn invändningar mot hur referensen ser ut, trots att den ser ut som i lathunden "men jag tycker inte att man ska göra så" alltså bara att göra om. :banghead: Att hen sen tyckte att det var fel att hänvisa till Gy 11 (Läroplanen för gymnasiet), hen ville att jag skulle skriva Lgy 11, trots att all kurslitteratur vi har haft till kursen har använt sig av Gy 11. Inget jätteproblem att ändra men störigt, å andra sidan så fick jag trycka in [sic] i ett citat där kurslitteraturen hade använt sig av Gy11. ;)
Jag är inom ett fält där APA användes på utbildningen. Den enda jag gillar med APA är att jag kan se författarnamn i löptexten så att det är lätt att se vad man citerat var. Jag älskar verkligen Karolinska institutets APA guide, den har allt som kan vara av värde att veta och finns på engelska och svenska. En bra och praktisk resurs som jag gillar att sprida där jag kan :D Den följer APA 6 med anpassningar för vissa svenska förhållanden. Den är däremot inte KI APA anpassad (ironiskt nog).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
14 695
Senast: Badger
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
617
Senast: Liten
·
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 314
Senast: Breaktown
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 449
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Dressyrsnack 16
  • Föl 2023

Omröstningar

Tillbaka
Upp