Vi som pluggar, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det skiljer sig mycket inom universitet! Jag tror att vi på UU har minst 3 olika betygssystem beroende på institution/fakultet, dessutom kan det skilja sig inom ett program där vissa kurser har U-G som skala och andra U-VG. Har aldrig sett mvg som betyg på högskola/universitet.
Olika på olika lärosäten. Jag har betyg A-F, VG-U och 3-1 🤪
Tack för svar! Jag har ingen aning om MVG finns med hos universitet/högskola, men vet att man kunde få det i gymnasiet tidigare.

Vad är 3-1? Är det samma som 1-5 fast utan 4 och 5?
 
Tittar på litteraturlistan på en kurs jag skall påbörja snart. I den så står det (kop mat) efter all info om litteraturen. Menas detta att det är kopierat material? är det då något som universitetet tillhandahåller då?
 
Nu närmar sig slutet på kurserna, och på fredag ska b-uppsatsen in 😬 och sen opponering veckan efter. Jag ligger bra till känner jag men samtidigt är det det där med osäkerheten, har ingen aning om ifall jag har gjort rätt eller fel! T.ex. Med metod och teori. Och med resten med för den delen. Gud vad jag önskar att vi fått lite handledning 😅 Men det ska bli så skönt när det är över, båda kurserna vi har nu är riktigt tunga och jag vill verkligen lägga dem bakom mig.
 
Vi ska börja analysera våra intervjuer efter att ha plågat oss igenom transkriberingen av den sista intervjun med en person som bryter på tyska, det var inte lätt. Men roligt, för ibland hörde man (inte bara jag) helt galna saker som vid tredje upprepningen var något helt annat och mycket mer logiskt :rofl: 15 arbetsdagar kvar tills det ska vara helt färdigt. Vi har en handledning kvar den 19e och det vi gör nu ska lämnas in 16e inför den handledningen.
 
Är det vanligt att man inte tillåts skriva kandidatuppsats tillsammans, utan att alla måste skriva ensamma? Vi diskuterade det här lite idag eftersom alla vi känner har skrivit sina tillsammans med någon eller några.
 
Är det vanligt att man inte tillåts skriva kandidatuppsats tillsammans, utan att alla måste skriva ensamma? Vi diskuterade det här lite idag eftersom alla vi känner har skrivit sina tillsammans med någon eller några.
Det är nog väldigt olika beroende på ex hur många studenter som läser en utbildning. Inom mitt område är det ytterst ovanligt, medan mina kompisar som blir ekonomer eller ingenjörer inte får skriva själva alls.
 
Är det vanligt att man inte tillåts skriva kandidatuppsats tillsammans, utan att alla måste skriva ensamma? Vi diskuterade det här lite idag eftersom alla vi känner har skrivit sina tillsammans med någon eller några.
Vi hade lite varierat på vår utbildning. När vi skrev kandidat (frivilligt) så uppmuntrades det att skriva tillsammans och vid mastern så var det lite friare. Jag har sett hur ersättningen till handledare ser ut och kan förstå att det är skönt för finanserna om studenterna skriver två och två. Själv skrev jag kandidat i par och mastern själv. Vi hade även delvis färdiga projekt att välja utifrån hos olika forskargrupper hade man en egen kontakt så var det enklare att skriva själv (tror att alla vi som skrev själva hade egna kontakter).
 
Är det vanligt att man inte tillåts skriva kandidatuppsats tillsammans, utan att alla måste skriva ensamma? Vi diskuterade det här lite idag eftersom alla vi känner har skrivit sina tillsammans med någon eller några.
När vi skrev kandidatuppsats fick vi välja att skriva själv eller i par, de som skrev i par hade krav på längre muntlig presentation. När vi skrev masters var det bara skriva själv som gällde. (Läkarutbildning).
 
Så vansinnigt less på den här kursen! Har insett nu att det dessutom kommer att kosta typ 350:- för att skriva ut och lämna in projektet :cry:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
763
· Visningar
39 835
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
14 963
Senast: Badger
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
632
Senast: Liten
·
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 608
Senast: Breaktown
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp