Hej alla duktiga pluggare

Eventuellt så kommer jag med i den här tråden till hösten, har inte skickat in ansökan ännu. Sista datumet är i slutet på april.
Jag är lite nervös! Jag försökte mig på att plugga på universitetet för några år sedan, men läsbördan var alldeles för tung (det hjälpte inte heller att jag försökte läsa idéhistoria och ww2 historia..

) och jag försökte mig på ett par terminer innan jag fick inse att jag fick ge upp och prova på att jobba istället. Mitt självförtroende tog sig en rejäl knäck av det, typ på nivån gräva ned huvudet i sanden.
Nu tittar jag dock på en YH utbildning istället, tänker att det kan kännas lättare att se målet framför sig när det är något mera konkret och faktiskt riktat mot ett yrkesområde. Detta blir dock på distans och jag är lite rädd att jag inte har tillräckligt med disciplin mot mig själv för det, funderar på att fortsätta jobba lite grann åtminstone så att jag får en vardag.
Plus så är utbildningens säte i Gävle där det ska vara tre obligatoriska träffar och jag har problem med att åka till ställen...

Men har bokat tid hos min vårdcentral och hoppas på att en ökning av medicinen kan hjälpa, och skänka en viss ro.
Jag tittar lite på utbildningens hemsida och provade på att skaffa en inloggning till ansökan, är nyfiken på hur det ser ut däri. (Apply.yh-antagning.se) Men de ville ha mina kontaktuppgifter när jag loggade in första gången, men jag vill inte ansöka riktigt än ... Blir lite osäker på hur långt jag kan gå in innan ansökan skickas iväg

Vet någon?