Vi som pluggar, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varför ligger CSN efter så mycket? Jag fick min utbetalning när sommarkurserna registrerats som påbörjade.
Man måste ha 2/3 av föregående ansökans studier godkända innan man får pengar för den nya terminen, så min gissning är att det har med det att göra.
 
Man måste ha 2/3 av föregående ansökans studier godkända innan man får pengar för den nya terminen, så min gissning är att det har med det att göra.

Jag har typ 21 av 45 inrapporterat hittills.

Skumt skumt. Men de räknar väl kanske de 21 som 21 av 30.
 
Jag har typ 21 av 45 inrapporterat hittills.

Skumt skumt. Men de räknar väl kanske de 21 som 21 av 30.

Men du läser väl 150 %? CSN kollar på Ladok och enligt den handläggaren jag pratade med så behöver det inte vara godkänt i just de kurserna du sökt utan de ser till helhetens godkända poäng. Jag läste en kurs på våren som blev godkänd på hösten, så den räknades med på höstens avklarade poäng.
 
Kuggade jöken-tentan rejält, så jag fick mig en rejäl tankeställare igår.
Jag är inte dålig på något sätt, utan har 151,5 HP så det är verkligen ett bevis på att våren var för tuff och jag tog inte till mig kursen alls. Hösten kommer bli snarlik i sin stress, så jag väljer att ta en paus nu mellan min högskoleexamen (120hp) och en kandidatexamen (180hp).

Omtenta för jöken är i augusti men den kommer jag hoppa över då jag pluggar redan heltid i sommar samt arbetar extra så mycket jag får då det är tajt ekonomiskt här i väntan på CSN/lön.
Känns givetvis riktigt surt, och jag blev så ledsen men samtidigt så klarade jag B-kursen samt eventuellt fått min tonåring med dubbeldiagnos till gymnasiet (han måste vakna först för att jag ska kunna se besked :meh:) så jag måste vara nöjd med det jag åstadkommit istället för det som misslyckades.

3 års studier är över för stunden.
Och även om det känns lite surt att vänta på C-kursen så tvivlar jag på att jag kommer in i år ändå, det är ett högt tryck då det var 115 som sökt det som första val och 221 st totalt. Till 60 platser. Det var liknande siffror förra året och då krävdes det 165 akademiska poäng, 1,05 på högskoleprovet och andra siffror jag inte heller uppnår :rofl:
 
Alltså, detta TRAMS med att antagningsbesked "publiceras under dagen". Bara publicera skiten 00.01 and be done with it! :rage:

Mvh uppdaterar varannan minut.

Alltså känner samma... :laugh: Man har väl varit nervös och otålig tillräckligt över de här jäkla antagningsbeskeden, måste de göra det ännu jobbigare?:nailbiting:
 
Jag har fått besked. Dock måste jag bestämma mig exakt hur jag ska göra i höst. Jag ska iaf skriva c-uppsats. Men ska jag läsa mer under tiden? Eller sen?
 
Känns otroligt skumt att inte ha haft något antagningsbesked att kolla på idag, första gången på många år. Programmet jag går sköter intagning till höstens kurser internt, känns minst sagt skumt då det hela tiden känns som att jag glömt något 😅
 
703E3E58-1C9B-4520-B565-03E7D7C7B3C4.png

Inga överraskningar.
 
Jag har bara sökt inom programmet så där var det självklart att bli antagen bara man hade behörigheten så det kändes rätt lugnt. Men man är ju nyfiken ändå och hamnade också i kö @Fruentimber jag gick ur en vända för att kolla så att det inte hade hänt något skumt. :rofl: Har aldrig varit med om det tidigare.
 
Jag har ju då bytt inriktning. Hoppade av min dåvarande master i våras, pga alltför dåligt upplagd, för tunn innehållsmässigt, för dåliga uppgifter etc etc etc.

Nu går jag tillbaka till mitt gamla campus på LiU och återvänder till mina gamla ämnen, denna gång med en master inom socialt arbete. Dock är kurserna fristående, så man får själv plocka ihop sin master.

Jag kom iaf in på de tre kurser jag sökt för hösten:

Ledarskap i socialt arbete, 15 hp (50%)
Barn och unga: deras livsvillkor och välfärdsstatens institutioner, 15 hp (50%)
Social kategorisering och socialt förändringsarbete, 15 hp (50%)

Sökte flera kurser eftersom platserna är få men jag låg bra till i min grupp om akademiska poäng, 293 av max 300. Lite ska man ju ha efter alla år som man har pluggat. :D Alla tre kurser går halvtid över hela terminen, så nu är ju frågan hur mycket de eventuellt krockar i schemat? Hur tusan tar man reda på det? Alla är ju masterkurser i socialt arbete så en skulle ju kanske hoppas att det finns någon form av kommunikation vad gäller schemaläggning sinsemellan, men det kanske är för mycket att hoppas på? En snabb koll på förra höstens schema visar att två av kurserna krockar i princip direkt.

Förstod att fristående kurser direkt skulle innebära utmaningar. :p
 
Kom in på C-kursen på en högskola som ligger ca 1 timme ifrån oss. Tackade nej, vilket känns så rätt! När jag kryssade i nej till platsen så insåg jag att jag faktiskt vill ha jöken avklarad så jag anmälde mig till omtenta. Jag tror inte att kursen i sig är så svår som mitt resultat indikerade på utan snarare på alla påverkande faktorer som var samtidigt. Eftersom jag inte ska ha CSN i höst så väljer jag att fokusera på Jökens omtenta trots att jag har två andra prov den dagen, men de får helt enkelt göras en annan dag i värsta fall :angel:
 
Jag drog iväg en sen ansökan till några intressanta höstkurser. Får se hur det går att kombinera med jobb och liv i övrigt, men det var 25-50% fart så borde vara görbart.
 
Kom inte in på nån riktigt rolig kurs till hösten, däremot två inom GIS. Dessa passar in väldigt bra rent tidsmässigt då de avslutas lagom till bebis beräknas komma.
Har redan sökt och fått tjänstledighet för studier på 50% i höst fram till dess.
Är dock inte säker på att jag vill jobba med annat än djursjukvården, men enligt sambon (som läst en av kurserna) borde jag kunna det i sömnen nu efter YH-utbildningen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
14 703
Senast: Badger
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
617
Senast: Liten
·
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 328
Senast: Breaktown
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 478
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp