Vi som pluggar, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har läst två gymnasiekurser över sommaren, Telefon-och internetservice samt information och kommunikation. Igår kom betygen B och A för kurserna, vilket känns riktigt kul då jag även kombinerat med alldeles för mycket extrajobb. Nu är det bara jökens resultat kvar, och det lutar åt speciell förvaltningsrätt med socialrättslig inriktning i höst. Jag har min plats på kursen, men vet inte riktigt än hur jag ska göra. Har ett helt okej arbetsschema på 85% där jag får in studietiden utan problem, men måste fundera ett tag till.
 
Nu kom nya direktiv från skolan igen och där blir ena kursen 100% på distans och vi ska använda zoom istället för det programmet vi användas i våras. De vill inte att vi ska använda zoom som finns integrerat med lärplattformen utan att vi ska ladda ner det själva till våra datorer och använda det utifrån. Men jag fattar ju inte hur man gör :arghh: Hittar ingenstans att ladda ner det och när jag försöker skapa ett konto vill den att jag ska ange min skol-mailadress, men vi har inga. Visst, det är långt kvar och det kommer säkert lösa sig, men jag blir så stressad av sånt här :(
 
Nu kom nya direktiv från skolan igen och där blir ena kursen 100% på distans och vi ska använda zoom istället för det programmet vi användas i våras. De vill inte att vi ska använda zoom som finns integrerat med lärplattformen utan att vi ska ladda ner det själva till våra datorer och använda det utifrån. Men jag fattar ju inte hur man gör :arghh: Hittar ingenstans att ladda ner det och när jag försöker skapa ett konto vill den att jag ska ange min skol-mailadress, men vi har inga. Visst, det är långt kvar och det kommer säkert lösa sig, men jag blir så stressad av sånt här :(
Vi fick länk till nedladdning av skolan.
 
Vi fick länk till nedladdning av skolan.

@Mumfie Vi fick också länk, om än ibland med tillhörande lösen. Och det funkade oftast väldigt bra. Förstår att du är stressad, men det kommer säkert lösa sig snart!


Åh det hade varit skönt om vi hade fått. Vi fick bara ett mail om att vi ska använda det from nu och att alla ska ladda ner och bekanta sig med det innan för att inte riskera att få frånvaro pga strul.

Har lyckats ladda ner det (tror jag 😅) på min lilla dator som jag inte använder för skolarbete. Fattar fortfarande inte hur jag ska göra ett konto. Men det kanske klarnar.
 
Väntar på att registreringen ska öppna inför Magisteruppsatsen nu i höst. Har den samt VFU kvar på utbildningen eftersom jag kunde tillgodoräkna en tidigare kurs jag gått. Så 30 veckor då...
 
Åh det hade varit skönt om vi hade fått. Vi fick bara ett mail om att vi ska använda det from nu och att alla ska ladda ner och bekanta sig med det innan för att inte riskera att få frånvaro pga strul.

Har lyckats ladda ner det (tror jag 😅) på min lilla dator som jag inte använder för skolarbete. Fattar fortfarande inte hur jag ska göra ett konto. Men det kanske klarnar.

Skicka ett PM så kan jag försöka hjälpa dig i eftermiddag och så kan vi köra en testversion utan video om du vill? Vi har använt zoom hela min studietid så jag börjar bli van :rofl: Men när det strular tycker jag ofta att det är från skolan och inte från studenterna :p
 
I måndags var jag och min studiekamrat och träffade vår gemensamma handledare på den socialtjänst där vi ska vara. Det var roligt :D Och läskigt. Men det blir nog bra. Vi börjar första veckan i oktober, det är en kurs i organisation och ledarskap på fem veckor först.

Skrev omtentan på förvaltningsrättskursen i söndags och jag hann inte ens med det jag hade tänkt, jag fattar inte om det är jag som är dum i huvudet eller om frågorna är lite mer omfattande än när de gör salstentor (för då hinner jag med utan problem). Så jag hoppas på salstenta på arbetsrättskursen i höst.
 
Skicka ett PM så kan jag försöka hjälpa dig i eftermiddag och så kan vi köra en testversion utan video om du vill? Vi har använt zoom hela min studietid så jag börjar bli van :rofl: Men när det strular tycker jag ofta att det är från skolan och inte från studenterna :p

Vad snäll du är! Fick hjälp att ladda ner det + skapa ett konto, och ska prova med några från kursen senare idag, så förhoppningsvis fattar jag snart hur det fungerar :up:
 
Nu fick jag svar om min sista kurs. Där blir det istället att alla får vara på campus men om färre än 1/3 av klassen kommer dit så blir hela kursen på distans istället, så jag håller tummarna för att folk tar sig dit. En annan rolig grej är att våran tenta ställdes in? Så vi har ingen tenta i den kursen. Känns konstigt men ska väl inte klaga 😅
 
Lyckan blev kortvarig. När dem tog bort hemtentan i den kursen la de istället till en hemtenta i metodkursen. Har kollat tillbaka på tidigare år och ingen har haft tenta i metodkursen på denna skola förut, så det blir ju kul.. :crazy:
 
Jag är jäkligt tacksam över att det mesta kommande termin är på zoom! Första veckan är dock lite oklar, första tillfället står det tydligt att det är på zoom, det andra tillfället står det att det är obligatorisk närvaro men om det betyder på plats eller på zoom är högst oklart. Vi har inte fått någon sal åtminstone.
 
I år känner jag mig ovanligt stressad redan vid kursstart, särskilt i ena kursen. Den är på 7,5hp och går på 50%, men vi ska ändå skriva ett individuella PM i veckan plus två grupp PM under kursens gång. Tidigare har vi som mest skrivit 3 mindre PM i en kurs, de var dock kortare än dessa ska vara. Tror det kommer gå att få ihop så länge inget händer så att man hamnar efter, så det är bara att hålla tummarna att allt flyter på 🤞
 
Inför tentan på sommarens kurs skrev ansvarig att återkoppling för de godkända kunde dröja. Inget svar än och omtenta ska kunna vara redan på fredag så vågar nästan pusta ut nu.
Då får jag csn i höst igen :).
 
Spännande det här med kurslitteratur, på listan finns en stor mängd litteratur, varav många artiklar. På blackboard har läraren lagt ut ett flertal texter som finns i litteraturlistan och en stor mängd som inte finns med på den. Men de som inte finns med är såna som jag har letat mig halvt galen på och frågan är om de som ligger utlagda är tänkta som ersättning för de som inte går att få tag på. Inget momentschema för första kursen är utlagd än, men för andra kursen. :cautious:

Den andra kursen har högt tempo, det är närmare 300 sidor skönlitteratur i veckan utöver facklitteraturen. Allt är som vanligt alltså med den läraren, i litteraturhistoria påpekade vi det orimliga i att vi skulle läsa 1500 sidor i veckan och förbereda seminarieuppgiften och vi fick till svar: "Ja det är orimligt men ni måste ha läst allt" :rofl: Skulle jag bara behöva plöja litteraturen så skulle det vara lugnt men när man måste ta anteckningar medans man läser och jämföra de olika böckerna med varandra tar det längre tid.
 
E38658D3-76CD-432F-93EB-EDC2409D3D26.jpeg

:D
 
Sista vardagen innan kursstart. Vi ska läsa två kurser nu första perioden. Igår fick vi mail med zoomlänk till kursstarten på måndag. I övrigt är det helt knäpptyst från skolan. Inga scheman, inga kurssidor på canvas, inga zoomlänkar. Det känns verkligen jättepeppande med nya kurser då...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
924
· Visningar
49 310
Senast: mysboll
·
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
15 094
Senast: Badger
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
639
Senast: Liten
·
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 711
Senast: Breaktown
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp