Vi som pluggar, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skrivit en egentlig salstenta online nu under morgonen. Har varit nervös i flera dagar. En av programmets största och viktigaste tentor, men det kändes bättre än väntat och som att jag överlag har koll på det mesta. Tänk då min panik när jag några minuter efter att jag lämnat in tentan går in på Canvas igen och ser att min tenta är rättad, och att jag är bara några poäng ifrån godkänt :(

Tentan var till största del flervalsfrågor, samt ett par längre redogörandefrågor. Jag hoppas att det är Canvas som självt har rättat poängen på flervalsfrågorna och gett omdömet, och att poängen från redogörandefrågorna kommer senare. Nog för att vissa lärare är snabba på att rätta, men att dom hunnit rätta bara några minuter efter inlämning (långt innan tid för sista inlämning har gått ut dessutom) har aldrig hänt förut. Rättningstiden är ju egentligen 15 arbetsdagar. Har mejlat kursansvarig så hoppas på att få klarhet i det under dagen, är helt sjukt nervös igen nu. Hade hoppats på att kunna släppa det här tills resultatet kommer i Ladok som jag gör med vanliga salstentor, lär ju inte kunna fokusera på annat nu :yuck:
 
Skrivit en egentlig salstenta online nu under morgonen. Har varit nervös i flera dagar. En av programmets största och viktigaste tentor, men det kändes bättre än väntat och som att jag överlag har koll på det mesta. Tänk då min panik när jag några minuter efter att jag lämnat in tentan går in på Canvas igen och ser att min tenta är rättad, och att jag är bara några poäng ifrån godkänt :(

Tentan var till största del flervalsfrågor, samt ett par längre redogörandefrågor. Jag hoppas att det är Canvas som självt har rättat poängen på flervalsfrågorna och gett omdömet, och att poängen från redogörandefrågorna kommer senare. Nog för att vissa lärare är snabba på att rätta, men att dom hunnit rätta bara några minuter efter inlämning (långt innan tid för sista inlämning har gått ut dessutom) har aldrig hänt förut. Rättningstiden är ju egentligen 15 arbetsdagar. Har mejlat kursansvarig så hoppas på att få klarhet i det under dagen, är helt sjukt nervös igen nu. Hade hoppats på att kunna släppa det här tills resultatet kommer i Ladok som jag gör med vanliga salstentor, lär ju inte kunna fokusera på annat nu :yuck:

Jag skulle anta att det är flervalsfrågorna, så har det varit i både Blackboard och Canvas för mig.
 
Är det någon som har totalt skrivstopp, alltså jag måste revidera ett arbete och det är egentligen inga stora förändringar men jag har suttit med det hela veckan och bara kommer inte igång. Och nu är det mer än liten panik.
 
Jag funderar seriöst på att hoppa av plugget faktiskt. Inte för att det är något fel på plugget i sig, utan för att jag inte orkar med stressen kring att inte ha någonstans att bo. Skjuter jag upp plugget två år till så borde det problemet vara löst. Dels så borde jag ha tillräckligt med poäng för att kunna få en lägenhet då, även om den inte kommer ligga i närheten, och om inte annat så kanske sambon jobbar då och därmed har råd att faktiskt köpa något.

Jag är SÅ trött på stressen kring boende att jag kräks på det :yuck::yuck::yuck:
 
Lämnade just in det förbannade examensarbetet, gav mig för det läraren insisterade var rätt och jag tycker han har fel, men ingen idé att bråka om det. Bråkar han om det igen blir jag tokig
 
Finns en konversation på moodle av mina studentkolleger som undrar om när vårt betyg kommer , och att det behöver registreras innan 18 juni för att komplettera höstens antagningar.
Så varje gång det står att det är från moodle så väcks en liiiten förhoppning att det kan vara en snabbrättat B-uppsats men icke, det är bara mer deltagare och svar i konversationen :cautious: Just denna tråd verkar inte gå att avfölja.

Inlämning var 5 juni, så jag räknar kallt med att det blir klart tidigast vecka 26 pga midsommarafton. Läser man på antagning.se så räknas man med i uttagningen ändå, med krav att kunna visa att all behörighet är uppnådd vid kursstart.
Och ja, om alla kurser hinner bli rättade och klara innan 18/6 så skulle jag uppnå 166,5 HP vilket ökar chansen att få läsa sista C-kursen då maxpoäng på akademiska poäng att söka kursen på är 165 HP. Så visst förstår jag deras stress, men denna förfrågan om betygsättning sker efter varje kurs så jag tycker att det är rätt självklart att de har 15 arbetsdagar på sig.
 
Känner mig ganska snopen. Jag hade en hel del rester kvar, var beredd på att skriva järnet nu de sista två dagarna. Men lärarna har tydligen beslutat om att jag har 'tillägnat mig de kunskaper som krävs' och därmed är jag klar och inga rester finns. Trodde inte de fick göra det. Antagligen har de häcken full nu och vill vara klar innan midsommar - sista dagen är den 19 juni. Men det är lite av ett antiklimax får jag erkänna.
 
Har plats på en kurs i barnrättsperspektiv på distans via Tollare FHS i höst. Den går på 25%. Känns relevant eftersom jag ska göra min VFU på en socialtjänsts barn- och ungdomsenhet.

Men orkar/hinner jag? Tänkte läsa en kurs i arbetsrätt också men det är via Lund och deras sätt att lägga upp föreläsningar etc gör att jag kan göra det mesta innan praktiken börjar.
 
Har plats på en kurs i barnrättsperspektiv på distans via Tollare FHS i höst. Den går på 25%. Känns relevant eftersom jag ska göra min VFU på en socialtjänsts barn- och ungdomsenhet.

Men orkar/hinner jag? Tänkte läsa en kurs i arbetsrätt också men det är via Lund och deras sätt att lägga upp föreläsningar etc gör att jag kan göra det mesta innan praktiken börjar.
25 % är ändå relativt lite, sen beror det på deras upplägg i och för sig också. Jag kommer att jobba 40 % och plugga 100 % i höst, det känns ändå helt okej.
 
25 % är ändå relativt lite, sen beror det på deras upplägg i och för sig också. Jag kommer att jobba 40 % och plugga 100 % i höst, det känns ändå helt okej.

Jag läser ju 150% sedan tidigare och jobbar 10-20 beroende på vecka.

Träffar online är 2h fem gånger och sedan uppgifter där emellan.

Behöver inte bestämma mig nu iaf 😎
 
Ha! Klar med sluttentan för terminen. Lämnade in den i början av juni och nu kom svaret - godkänd. Huzza! :bump:

Ett år kvar nu, sen är jag ex:ad spec.ped.. Det är 90 poäng påbyggnad på lärarexamen och det tar fanemej för evigt om man läser på det halvtid, 3 år. Hade jag varit smart skulle jag bara tagit tjänstledigt och kört igenom den på 1,5 istället för att bli klar.

Men strunt i det - varje okejad tenta ska firas!
 
Det här med vem som står som examinator på ladok och vem som egentligen examinerade en? Jag trodde att man examinator var X men när jag läser på ladok så står lärare Y som examinator trots att Y inte har varit med i kursen alls?
 
Det här med vem som står som examinator på ladok och vem som egentligen examinerade en? Jag trodde att man examinator var X men när jag läser på ladok så står lärare Y som examinator trots att Y inte har varit med i kursen alls?
När jag läsde hade varje kurs en ansvarig och en examinator. Examinatorn var den som samlade in alla resultat och lade in i ladok (antar att de också var inblandade i att bestämma kring examinationen), men var inte de vi träffade vid muntliga presentationer eller dyl.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
790
· Visningar
41 628
Senast: Rosett
·
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
14 971
Senast: Badger
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
636
Senast: Liten
·
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 642
Senast: Breaktown
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp