Vi som pluggar, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Valde att hålla mig till heltid, och eventuellt fokusera på att kunna jobba i en jämn takt.

Om nån månad kommer förfrågan från årets sommarjobb om jag vill komma tillbaka, är garanterad ett jobb men frågan är om de kan erbjuda en annan tjänst och inte den jag hade i somras. Åh det vore så roligt att få en tjänst "inom kontoret".
 
Jag var inne på att söka den juridiks kursen men blev avskräckt av att skriva i Lund eller Stockholm. Har du långt till någon av de städerna? Blev nyfiken att kolla min vår nu :D

En timme med tåg till Sthlm. Jag bodde på hotellet man skriver på när jag skrev i somras :D
 
Första föreläsningen i markfysik och jag blir starkt påmind om varför jag inte läste natur 🙄
15759747952945375468561170738304.jpg
 
Reserv på alla tre kurser jag sökte till våren. Kommer nog inte hinna med att plugga dom ändå, så på så sätt hoppas jag att jag inte kommer in :p.

Tenta på fredag, imorgon kväll att plugga (och lite torsdag kväll). Har blivit för mycket med extra jobb just nu. Det går nu i december, men inte framöver med två dagar i veckan för då hinner jag inte mina heltidsstudier (som jag i snitt lägger 30 timmar på i veckan).
 
Jag misstänker tyvärr att jag är utbränd. Egentligen redan förra hösten. Om jag går till VC gissar jag att jag kommer bli sjukskriven, men hur funkar det när man är student? :confused: Någon med erfarenhet här inne?
@parellikusken tror jag vet hur det fungerar! Jag skulle gärna vilja veta mer för jag har en kurskamrat som jag tycker borde sjukskriva sig och ta hand om sitt mående istället för att gå och må så dåligt som hen gör. :(
 
Jag misstänker tyvärr att jag är utbränd. Egentligen redan förra hösten. Om jag går till VC gissar jag att jag kommer bli sjukskriven, men hur funkar det när man är student? :confused: Någon med erfarenhet här inne?

csn osv har jag inte koll på mer än att de har system för det så att säga. Men med våra studenter så gör vi upp en plan på hur de ska göra när de kommer tillbaka. Ibland kan de behöva vänta till nästa år för att hamna i fas med kurserna och få rätt behörigheter med sig, ibland kan de hoppa in där de är då och ta igen det de missat senare eller byta mot andra kurser.
Det kan såklart bli bökigt om man försvinner efter en halv kurs- men det löser sig på ett eller annat sätt. Jag har också bara erfarenhet av att studenter sedan börjar igen vid en kursstart. Så även om man egentligen skulle kunna börja plugga igen säg 1e mars, så är det mot slutet av pågående kurs. Då väntar man till nästa kurs drar igång den 25e. Men det går kanske också att lösa om det inte skulle vara ett alternativ.

Jag vet inte alls hur likt detta är hur andra jobbar, men för oss fungerar det såhär.
 
Jag är i princip klar med sista PM-uppgiften innan jul men bara orkar inte läsa igenom skiten :arghh: Om jag bara gör det kan jag ta ett par lediga timmar ikväll, men istället sitter jag här och skjuter på det :(
 
Jag misstänker tyvärr att jag är utbränd. Egentligen redan förra hösten. Om jag går till VC gissar jag att jag kommer bli sjukskriven, men hur funkar det när man är student? :confused: Någon med erfarenhet här inne?

Jag rekommenderar alltid studenter att se till att sjukskriva sig i de fall där sjukskrivningsrelaterade åkommor (allt från depression till planerade operationer) riskerar göra att de kommer efter och inte kan ta sina poäng som planerat. Du anmäler dig den första sjukdagen till Försäkringskassan och meddelar även där att du önskar behålla studiemedel under sjukdom. Genom att göra det så kan csn ta hänsyn till saknade poäng när nästa termins studiemedel ska betalas ut.

Läs på både csn:s webbsida och på försäkringskassan. Där finns bra information. Jag rekommenderar dig även att ta kontakt med studievägledaren för att stämma av praktiska frågor som gäller din utbildning.
 
Idag var det pinsamt att vara lärarestudent, till dagens lektion kom jag och en student till. 🙈 vi fick visserligen en superbra diskussion men seriöst? Man måste väl ändå försöka gå på lektioner. Mest störd över att ett gäng som tycker att vi andra är gnälliga när vi säger att det har varit stressigt. Klart som fan att utbildningen är lugn om man inte ens går på lektionerna. 🙄
 
Idag var det pinsamt att vara lärarestudent, till dagens lektion kom jag och en student till. 🙈 vi fick visserligen en superbra diskussion men seriöst? Man måste väl ändå försöka gå på lektioner. Mest störd över att ett gäng som tycker att vi andra är gnälliga när vi säger att det har varit stressigt. Klart som fan att utbildningen är lugn om man inte ens går på lektionerna. 🙄
Vi var bara 4 st som kom på en frågestund inför tenta en gång. Jag lärde mig massor då! Sen kuggade ju 10/30 den tentan också 🙄
 
3 dgr vab denna vecka. Det är inte bra alls. Imorgon har jag typ 8h på mig att göra 40h jobb inkl en 3h föreläsning som inte spelas in.

Sedan vet vi redan nu att tentan vi skrev 2/12 blir rättad någon gång efter årsskiftet ”due to PostNord” (samma förra året...) Spelar inte så stor roll eftersom kursens sista dag är 18/1 ändå.
 
Idag var det pinsamt att vara lärarestudent, till dagens lektion kom jag och en student till. 🙈 vi fick visserligen en superbra diskussion men seriöst? Man måste väl ändå försöka gå på lektioner. Mest störd över att ett gäng som tycker att vi andra är gnälliga när vi säger att det har varit stressigt. Klart som fan att utbildningen är lugn om man inte ens går på lektionerna. 🙄
Jag är en elev som är borta en del, jag väljer bort en del lektioner pga pendling. Är läraren inte duktig så går jag inte dit helt enkelt. :angel: det var flera år sen jag var på en frågestund också..
 
Alla våra föreläsningar är obligatoriska, dock blir jag irriterad på att 80% av klassen ALLTID kommer för sent. Inte ibland utan verkligen varje gång. De droppar in 15-60 minuter in i föreläsningen (men får såklart närvaro för hela föreläsningen). Just nu har vi en kurs där läraren alltid väntar in folk vilket är så störande, där sitter vi som faktiskt kommer i tid och får vänta i minst 20 minuter på att föreläsningen ska börja för att vänta på folk som kommer sent :rage:
 
Jag är en elev som är borta en del, jag väljer bort en del lektioner pga pendling. Är läraren inte duktig så går jag inte dit helt enkelt. :angel: det var flera år sen jag var på en frågestund också..
🙄 jag pendlar också, så gör även den andra eleven som var där. ;) Mycket handlar om att vi har en inlämning på fredag och att dagens lektion inte är obligatorisk eller leder fram till ett betyg.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
535
· Visningar
28 532
Senast: sjoberga
·
Tjatter Eftersom jag inte hittar någon, så skapar jag en ny Stör mig idag på att uråldriga lagningar inte håller tills man kilar vidare =...
Svar
1
· Visningar
201
Senast: manda
·
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
14 905
Senast: Badger
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
628
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp