Vi som pluggar, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Aldrig haft anonym tenta.

Gissar att kursvärderingen ska vara anonym men är man två av fem i klassen som svarar, man är den enda som skriver på svenska och även den enda som varit på alla lektioner och svarar det, tja, inte så anonymt längre. 🙄
 
Snart bara en vecka kvar till tenta och allt jag känner är stress. Det är ju löjligt hur mycket olika begrepp de lyckas trycka in i 7,5 HP , känns nästan omöjligt att minnas vad allt betyder och dessutom kunna räkna på det😅 tackar högre makter att jag inte har någon dröm om att bli nationalekonom.
 
Är det vanligt med anonyma tentor? Pratade med en kompis förut som pluggar på ett av de största universiteten och hon var chockad över att vi inte har det, själv har jag nog inte direkt tänkt på det förut.

Vi hade bara anonyma tentor när jag läste juristprogrammet i Örebro.
 
Måste bara skriva av mig!
Jag pluggar ekonomprogrammet på distans. Läste en kurs jag tyckte var svår och hade väldigt svårt att förstå hur man skulle göra osv. Jag gav mig tusan på att plugga på så jag förstod, för det skulle vara en salstenta, det upplever jag som svårare än t.ex. en hemtenta. Skrev tentan som jag upplevde som svår, men jag lyckades få ett A! 🥳 Så glad!
Det innebär ett A i den kursen. Nu har jag betyg A, B, C, D i de fyra kurserna jag läst 😂
 
Nu äntligen omtentan i DK3 inlämnad, inväntar fortfarande svar på ordinarie tenta i DK4 men den ska komma under morgondagen. Längtar efter att kunna lägga höstterminen till handlingarna!
 
Irriterad. Grupparbete. Vi ska skriva en rapport, på tre filer, ca 150-170 sidor. Till imorgon skulle alla tre läsa igenom och anteckna. Det visar sig att bara jag har gjort det, en har bara läst en tredjedel och typ antecknat några stycken. Det kommer alltså inte produceras något vettigt imorgon. När jag läser fyra kurser samtligt är det ganska viktigt att jag får gjort det jag planerat för att hinna.
 
Är det vanligt med anonyma tentor? Pratade med en kompis förut som pluggar på ett av de största universiteten och hon var chockad över att vi inte har det, själv har jag nog inte direkt tänkt på det förut.
Sjuksköterskeprogrammet i Gävle införde anonyma tentor nyligen. Har skrivit de flesta tentor anonyma där, men även några namnade i början. På andra institutioner (längre tillbaka) - aldrig anonyma tentor.
 
Intressant det där med anonyma tentor. Det är nog bara en gång jag kan tänka där det nog hade varit bättre att ha haft det. Salstenta där mina två kompisar skrev i princip exakt samma saker på en fråga. Den ena fick full pott, den andra fick noll poäng. Vi förstod ingenting. Men den läraren verkade negativt inställd till henne, så vi sa till varandra att det säkert var därför.. O_o
 
Idag ska jag träffa programansvarig och diskutera den ohållbara situationen på nuvarande kurs. Vi blev igår startade på ett stort projekt och ingen förstår vad det är vi ska göra. Jag frågade läraren igår och fick till svar att "tiden då jag säger åt er vad ni ska göra är förbi" :meh: vi har mittkursutvärdering idag och jag vågar inte säga vad jag tänker för att hon redan tycker illa om mig, är rädd att kugga kursen om jag är ärlig.
 
Fortsättning på irritation gällande grupparbete.
Vi skulle ju skriva tillsammans idag, men det var bara jag som gjort det som behövdes, så vi planerade lite istället.

De övriga säger att vi måste skriva tillsammans, de som alltså inte gjort det som ska göras tills idag, då vi skulle ses. Jag säger att jag inte tänker åka in på en ledig dag, då jag i så fall får lägga 5h på pendling. Dom blir då lite sura. Dom som ställt till med att vi inte kan sitta tillsammans då vi ändå har lektion.

Dessutom är det ett arbete som är väldigt enkelt att dela upp och jag skriver personligen betydligt bättre om jag får sitta i lugn och ro.

Jag avskyr grupparbeten! Bara tre kvar nu. Varav ett är nästan klart.
 
Så var vi inne på fjärde seminarieledaren på fem seminarium. 👍😫 men dagens ledare var suverän och vi la fram önskemål att få behålla hen till kursslutet och ha hen som examinator. Vi ska åtminstone antagligen få ha hen på torsdag.
 
:banghead: Seminarieledaren som nu har varit borta sen de två första seminarierna fortsätter spruta ur sig uppgifter, trots att det står i studiehandledningen att vi i samråd med seminarieledare tillsammans ska komma överens om uppgifter och vi redan har bestämt vad vi ska göra på torsdag. Fortfarande inte ett ord om examinationen, övriga seminarieledare har haft personliga samtal med samtliga i sina grupper för att diskutera examinationsuppgiften.
 
Katastrofal kursutvärdering. Bara negativa synpunkter, inte en enda positiv. Jag försökte framföra känslor som många i klassen känner och läraren sa typ emot?
Jag: "Jag förstår inte vad jag ska göra"
Lärare: "nä det tror jag inte, läs instruktionerna"
Jag: "men jag förstår ju inte instruktionerna"
Lärare: "vilka ord är det du inte förstår specifikt?"
I en text med fackuttryck som vi aldrig hört för ett helt nytt program. Hon hävdar bara att vi ska hitta vår egen arbetsmetod, men det är jävligt svårt när man inte ens fattar vad man ska göra.
Mötet med studierektor var iaf väldigt bra! Vi kände oss hörda och fick äntligen bekräftat att vi inte är dumma i huvudet, typ.
 
Katastrofal kursutvärdering. Bara negativa synpunkter, inte en enda positiv. Jag försökte framföra känslor som många i klassen känner och läraren sa typ emot?
Jag: "Jag förstår inte vad jag ska göra"
Lärare: "nä det tror jag inte, läs instruktionerna"
Jag: "men jag förstår ju inte instruktionerna"
Lärare: "vilka ord är det du inte förstår specifikt?"
I en text med fackuttryck som vi aldrig hört för ett helt nytt program. Hon hävdar bara att vi ska hitta vår egen arbetsmetod, men det är jävligt svårt när man inte ens fattar vad man ska göra.
Mötet med studierektor var iaf väldigt bra! Vi kände oss hörda och fick äntligen bekräftat att vi inte är dumma i huvudet, typ.
Inte kul..
Låter lite som en viss chef jag känner 😇🙈.

//Cattis på tillfälligt besök i pluggtråden
 
Blir så less! Vi blev för över en vecka sedan lovade att vi skulle få tentan igår, igår har hennes barn blivit sjukt så vi ska få resultatet idag. Inte ett ljud från läraren ännu, inga betyg heller.
 
Blir så less! Vi blev för över en vecka sedan lovade att vi skulle få tentan igår, igår har hennes barn blivit sjukt så vi ska få resultatet idag. Inte ett ljud från läraren ännu, inga betyg heller.
Väntar fortfarande på två laborationer som ska rättas. Seeeegt. Läraren verkar ha tagit paus nu när vi har LIA :meh: .

I övrigt går praktiken bra. Lite varierande uppgifter, känns som det börjar lossna lite nu dessutom.

Pratat med en miljöstrateg också, har nämligen funderat på den utbildningen förut. Fortfarande intressant, men ska kolla upp ekolog också. Om jag är behörig, dvs.
 
Kul när man lämnade in 14/1.

Fick besked idag.
43238693-9FC4-484A-AD33-FD306CE7590C.png
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
14 695
Senast: Badger
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
617
Senast: Liten
·
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 314
Senast: Breaktown
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 450
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp