Vi som pluggar del VII

AA2E6AEA-84E8-4DF2-AE6D-A79D0A385C96.png
 
Har ångeeeest över den valfria terminen som är nu i höst, har under hela sommaren tänkt att jag ska läsa min psykologi-kurs till hösten men nu gnager ångesten nu över att jag inte valde att söka praktik ändå, fast jag egentligen bara vill läsa psykologi-kursen och inte göra praktiken på ett företags hr-avdelning som "man borde göra". Fan med, varför kan man aldrig vara bombsäker på något? Hatar vuxenlivet, nu har man katastroftankar över att man aldrig kommer få jobb inom HR eller liknande bara för att jag valde psykologi-kursen och att inte göra praktik :arghh: Men ingen väg i livet är spikrak, right??? :nailbiting:
 
Har ångeeeest över den valfria terminen som är nu i höst, har under hela sommaren tänkt att jag ska läsa min psykologi-kurs till hösten men nu gnager ångesten nu över att jag inte valde att söka praktik ändå, fast jag egentligen bara vill läsa psykologi-kursen och inte göra praktiken på ett företags hr-avdelning som "man borde göra". Fan med, varför kan man aldrig vara bombsäker på något? Hatar vuxenlivet, nu har man katastroftankar över att man aldrig kommer få jobb inom HR eller liknande bara för att jag valde psykologi-kursen och att inte göra praktik :arghh: Men ingen väg i livet är spikrak, right??? :nailbiting:
Känner igen mig. Jag hade liiiite hopp om att det skulle bli master. Men insåg att examinatorn har semester till 15e augusti så jaaaa...
Men samtidigt lite skönt att jag inte behöver välja. Det är bara frågan om hur mycket jobb jag ska paniksöka nu.

Men det löööööser sig.

Ingen väg är spikrak. So what om jag är 37 eller 38 när jag tar examen.
 
Har ångeeeest över den valfria terminen som är nu i höst, har under hela sommaren tänkt att jag ska läsa min psykologi-kurs till hösten men nu gnager ångesten nu över att jag inte valde att söka praktik ändå, fast jag egentligen bara vill läsa psykologi-kursen och inte göra praktiken på ett företags hr-avdelning som "man borde göra". Fan med, varför kan man aldrig vara bombsäker på något? Hatar vuxenlivet, nu har man katastroftankar över att man aldrig kommer få jobb inom HR eller liknande bara för att jag valde psykologi-kursen och att inte göra praktik :arghh: Men ingen väg i livet är spikrak, right??? :nailbiting:
Vägen är aldrig spikrak fråga mig 😆 Jag har en förmåga att trassla till det för mig själv ibland.
Men tänker att allt har en mening.
 
Känner igen mig. Jag hade liiiite hopp om att det skulle bli master. Men insåg att examinatorn har semester till 15e augusti så jaaaa...
Men samtidigt lite skönt att jag inte behöver välja. Det är bara frågan om hur mycket jobb jag ska paniksöka nu.

Men det löööööser sig.

Ingen väg är spikrak. So what om jag är 37 eller 38 när jag tar examen.

Vägen är aldrig spikrak fråga mig 😆 Jag har en förmåga att trassla till det för mig själv ibland.
Men tänker att allt har en mening.

Uggh, jag känner verkligen att min karriär är över innan den ens har börjat... känner mig så dum nu som inte valde att söka praktik för att det hade isåfall varit perfekt att ha med på cv:t och eventuellt kunnat få referens från praktiken? Nu har jag typ inget HR-relevant på mitt CV (har bara jobbat i butik innan) och jag känner att jag har skjutit mig själv i foten, men vafan... löser det inte sig??? någon måste ju vilja ha mig efter examen... hoppas jag *nervöst skratt* ja... det löser nog sig :nailbiting:
 
7 200:- på kurslitteratur. O_o
Rörande de första 10 veckorna. :nailbiting:
För två kurser förvisso. :grin:
Men det är lik förbannat nästan 1 000:-/vecka... :cautious:

Det kostar att ligga på topp tydligen. Om det ska pyntas på det här viset, förväntar jag mig att bli Master of the Universe snarare än Master of Science. :D Äh, seriöst... jag gillar böcker. Klickade hem lite referenslitteratur och ngn lagtext (bla. kommentarer på casebasis, kul!). Då springer det snabbt iväg.
 
En fråga angående referenser 🙋‍♀️ När man ska ha med tex.10 referenser i en uppgift - kan man räkna med andrahandskällor också?.

(I senaste inlämningen på sommarkursen hade jag med andrahandskällor )

Funderar på om jag har skjutit mig själv i foten också 🙃😅
 
En fråga angående referenser 🙋‍♀️ När man ska ha med tex.10 referenser i en uppgift - kan man räkna med andrahandskällor också?.

(I senaste inlämningen på sommarkursen hade jag med andrahandskällor )

Funderar på om jag har skjutit mig själv i foten också 🙃😅

Det får du fråga din lärare om. Här skulle det inte räknas 😅
 
Jag är besviken på min kreativt-skrivande-kurs.... :( Eller så hade jag bara för höga förväntningar, vad vet jag. Det visade sig att det vi i princip ska göra är att sitta och skriva på egen hand, alltså det jag har gjort de senaste 1,5 åren. Lärarna läser tydligen bara inlämningar (eller ger i alla fall inte feedback på fler) två gånger under kursens gång. De andra inlämningarna är det kamratrespons på. Första gången fick jag de utlovade tre texterna att ge respons på, och fick lika mycket feedback tillbaka. I den senaste omgången har det tydligen krympt till två stycken texter att läsa. Deadline var igår och jag har bara fått en enda respons på min text. Det positiva i det hela är att jag fick en liten "spark i baken" och kom igång med bok nummer tre :) . Men, som sagt, det var feedbacken på mitt skrivande som jag var ute efter när jag sökte kursen..... Jag vill ju veta vad andra tycker om mina karaktärer (uppfattas de som jag har tänkt?), om miljöbeskrivningar är trovärdiga, osv!
 
Kanske blir plugg igen för min del. Står som reserv plats nr 3 på utbildningen nu, och gått 2dagar på den så kommer bli hoppa in sent isåfall. :nailbiting:


Frågan är om nu blir av, hur mycket lån ska man ta om det blir av? Minne av bidragsdelen är 3000kr nånting, och totalt med lånet runt 10,000kr . Sambon kommer stå för mesta (redan gör..) , men vill av lasta han lite så funderar på ta fullt lån men har lån sen innan på CSN.

Kanske gå få tag i extra jobb, men vet hur trött jag blir av plugg så får se om ens är en idé.
 
Jag har kommit in på två kurser på 50% på distans. Har tackat ja till båda men ska nog droppa den som är på masternivå eftersom jag ändå har jobb till november parallellt.
 
Kanske blir plugg igen för min del. Står som reserv plats nr 3 på utbildningen nu, och gått 2dagar på den så kommer bli hoppa in sent isåfall. :nailbiting:


Frågan är om nu blir av, hur mycket lån ska man ta om det blir av? Minne av bidragsdelen är 3000kr nånting, och totalt med lånet runt 10,000kr . Sambon kommer stå för mesta (redan gör..) , men vill av lasta han lite så funderar på ta fullt lån men har lån sen innan på CSN.

Kanske gå få tag i extra jobb, men vet hur trött jag blir av plugg så får se om ens är en idé.
Jag tog maximalt med lån, vilket gjorde att jag både kunde amortera på huset och fortsätta spara i fonder under tiden. :)
 
Kanske blir plugg igen för min del. Står som reserv plats nr 3 på utbildningen nu, och gått 2dagar på den så kommer bli hoppa in sent isåfall. :nailbiting:


Frågan är om nu blir av, hur mycket lån ska man ta om det blir av? Minne av bidragsdelen är 3000kr nånting, och totalt med lånet runt 10,000kr . Sambon kommer stå för mesta (redan gör..) , men vill av lasta han lite så funderar på ta fullt lån men har lån sen innan på CSN.

Kanske gå få tag i extra jobb, men vet hur trött jag blir av plugg så får se om ens är en idé.
Jag maxar csn, har barn också så får tilläggslån. Det gjorde att vi kunde fortsätta amortera på huset och att jag kunde spara undan pengar så att jag inte behövde jobba särkilt mycket på sommaren och kunde vara ledig med mitt barn istället. Hade jag inte haft barn hade jag stoppat pengarna i fonder istället.
 
Jag klarade som bekant inte min C-uppsats i våras. Så nu har jag fått svar på universitetets ansvariga administratör att jag är omregistrerad på kursen. Dock via campus och inte på distans vilket innebär att opponeringen sker på plats.

Så nu under oktober ska jag renskriva och strukturera om uppsatsen,samt betala för en akademisk korrekturläsning. Det får det vara värt för jag vill så gärna ha den klar!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 941
Senast: Hazel
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 259
Senast: Madalitso
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 466
Senast: Grazing
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 543
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp