Sv: Vi spelar Howrse!
Ja det låter lite underligt, om du använde tears till båda fölen och med samma hingst och sto. Är det precis samma hingst och sto du använde? Blir riktigt nyfiken, vet att ibs kan variera med ett par procent dock.
Nu tar jag upp detta igen... Jag betäckte mitt sto som var 100 blup med en 100 blup hingst och använde tears. Fölet föddes med 253 ibs. Stoet var endast boldad i de tre bästa färdigheterna, mina senaste föl med tears har fått 270 ibs.![]()
Såhär står det i breeder's guidebook: All foals do not necessarily have inborn skills. They are dependent on the foal\'s parents, their genetic potential and their BLUP. Thus a foal may be born with 10% endurance, for example.
Men varken stoet eller hingsten är sämre än de jag använt mig av tidigare, tvärtom är ju stoet mitt bästa hittills och hingstarna som läggs ut blir ju också bättre och bättre. Märkligt.
Ja det låter lite underligt, om du använde tears till båda fölen och med samma hingst och sto. Är det precis samma hingst och sto du använde? Blir riktigt nyfiken, vet att ibs kan variera med ett par procent dock.