Bukefalos 28 år!

Vid vilken ålder är det vanligast med "trots"?

L

Little_Cowgirl

Har hört folk säja att vid en viss ålder får man lixom nästan börja om från början o lära om allt när hunden hamnar i "tonåren"? Har det hänt er? Isf vid vilken ålder?
 
Sv: Vid vilken ålder är det vanligast med "trots"?

Min hund hamnade i någon form av trotsålder då han var 2-3år.
Nu är han nio och har trillat tillbaka i tonåren känns det som.
Om han tror att jag inte ser honom så tror han att han kan göra som han vill ex ge blanka fan i att komma då jag ropar på honom.
 
Sv: Vid vilken ålder är det vanligast med "trots"?

Hmm.. Min hade ngn sån period vid ett år ungefär, mkt kort period. Sen verkar han ha hamnat i en nu då han är lite drygt ett och ett halvt.. Såhär :angel: ser han ut mest hela tiden just nu.. :smirk:
 
Sv: Vid vilken ålder är det vanligast med "trots"?

Sex månader så blir de rätt så självständiga mot vad de var tidigare. Värst är perioden strax före två år. Då händer det mycket. Sen blir de vuxna och lite mer allvarliga vid tre. Sen kan det vara nån period vid 7-9 månader när de blir könsmogna.

Hur mycket detta märks på olika hundar är ju individuellt. Men ju mer könsdrift en hund har ju mer svänger de i humöret tycker jag...
 
Sv: Vid vilken ålder är det vanligast med "trots"?

det kan ju inte vara så att han håller på att bli döv?
 
Sv: Vid vilken ålder är det vanligast med "trots"?

Han kan höra prasslet ifrån ett godispapper på en kilometers håll, så jag tror han lider av "vandrande vaxproppar" :bump:
 
Sv: Vid vilken ålder är det vanligast med "trots"?

Min hund är över 8 år nu och har kommit in i en ny trotsålder (hon var väldigt snäll som ung och var inte speciellt trotsig). Nu hör hon dåligt :angel:
Fast ofta säger hon: hör dig och viftar på svansen men kommer inte i alla fall! Gissa om folk stirrar när man ropar: "Nu får du väl för fan komma hit!!" :angel:
(ibland är det enda chansen att få henne att komma)

Har en kompis med en hund på 10 månader och han har börjat trotsa nu. Inte så mycket, men han försöker ta över osv.
 
Sv: Vid vilken ålder är det vanligast med "trots"?

Vanligt och rätt så charmigt med äldre hundar :D Jag tycker ofta att de sköter sig iaf trots att de inte är så lydiga nått mer. De tar ju iaf situationerna med lite mer lugn!!
 
Sv: Vid vilken ålder är det vanligast med "trots"?

Imorse när lilldogge stod såhär :angel: och ändå uppenbarligen fullt medveten om att matte ropat så kom det en vante flygande på honom! :eek: Hehe. Det hjälper alltid, sen kom han som en raket så fort han hörde mattes ljuva stämma. :rofl: Skönt att problemet är lätt löst.. :smirk:
 
Sv: Vid vilken ålder är det vanligast med "trots"?

Tack förresten för alla svar! :bow: Låter som min lille är rätt normal då, han börjar närma sej två nu så.. (28 feb.) :love:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har levt med pälsdjursallergi & astma sedan barnsben, har trots detta haft hund hemma under tonåren och inte reagerat nämnvärt på...
2
Svar
22
· Visningar
3 310
Senast: AnneB
·
  • Låst
Hundhälsa Hejsan Vi är en hundvan familj som haft hund till och från hela livet. För en månad sedan skaffade vi oss en liten blandras på fyra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
11 127
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Börjar med att säga att hunden är igenomkänd och röntgad i rygg, armbågar, höfter och handleder utan några förändringar som borde...
Svar
12
· Visningar
1 175
Senast: Masse
·
Hundhälsa Tid till vet är bokad på onsdag. Bilder kommer ikväll Golden hane 7,5 år. Kastrerad Äter senior/light foder. Ett foder han ätit sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 080
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp