Vikt och hälsotråd 2024

En veckas slarv!! Inte varit ut och joggat än heller. Men skyller på livet, har inte ens hunnit ridit. Nu är vi åter i vanliga rutiner så hoppas få lite bättre flyt igen. Tömkörde idag. Ska försöka jogga ute. Nästa vecka kommer våren ☀️
 
Joggar på. Har mycket ångest och den lindras av motion.
Kroppen känns bra.
Vågen sa 59.1 kg i morse.
Jobbet med lagom fortsätter.
IMG_7579.jpeg
 
Jag har fått ta en extra vilodag i veckan, jobbar på att inte känna mig värdelös när det inte blir 5 pass 🙃 det är okej. Man ska lyssna på kroppen, den känns sliten, den behöver slappna av.
 
Vågen sa 58.7 kg. Det svåra är att hålla det.
Har sprungit mycket den här veckan för hjärnan har behövt det. Men idag är det vilodag.
 
Hakar gärna på här! Ska ner en sisådär 9-10 kg.

Påbörjat den här resan sååå många gånger, så nu har jag anlitat coach. Kör kostschema och samtal, rapporterar vikt varje dag (vilket hindrar mig från att fuska 😂). Går:springer 12000 steg som minimum och tränar flera gånger i veckan.

Hittills gått ner några kilo och just hamnat precis på normalspannet på BMI-skalan.

Alltid kul med lite pepp och sällskap på resan!
 
-0,2 idag.

Gårdagens kost helt enligt planen, träning var 14500 steg, körde ben på gymmet, gåband (kör 30 minuter, 15 i incline och hastighet 3,3).

Idag vet jag inte om jag kommer hinna med gymmet pga sociala aktiviteter. Funderar på att träna lite core hemma, har VAB så kommer bli en hel del steg med 😅
 
Avslutade april med en joggingrunda på 5.3 km. Körde intervaller på slutet.
Har joggat ca 114 km och varit på 3 spinningpass under april.

Går alltid 10 000 steg eller mer. Ingen utmaning de man jobbar. Blir va 15 000 i snitt under april.

Nu hoppas jag på att maj bjuder på varmare väder.
IMG_7685.jpeg
 
Avslutade april med en joggingrunda på 5.3 km. Körde intervaller på slutet.
Har joggat ca 114 km och varit på 3 spinningpass under april.

Går alltid 10 000 steg eller mer. Ingen utmaning de man jobbar. Blir va 15 000 i snitt under april.

Nu hoppas jag på att maj bjuder på varmare väder.
Visa bifogad fil 144234
Åh vad skönt att springa på morgonen!

Skönt med ett jobb där man går! Jag jobbar hemifrån med kontorsarbete så måste anstränga mig ganska mycket för att få ihop alla 😂, cyklar dessutom transportsträckor pga logistik. (Nu menar jag inte att du inte behöver anstränga dig, men skönt att få ihop dem lite naturligt)
 
Åh vad skönt att springa på morgonen!

Skönt med ett jobb där man går! Jag jobbar hemifrån med kontorsarbete så måste anstränga mig ganska mycket för att få ihop alla 😂, cyklar dessutom transportsträckor pga logistik. (Nu menar jag inte att du inte behöver anstränga dig, men skönt att få ihop dem lite naturligt)
Ja det är det bästa tycker jag. Dels är jag piggast då och dels är det skönt att ha det gjort.

Ja det är skönt att få de flesta steg ”gratis”.
Det kan vara ngn ledig dag som känns tung.
 
Har börjat med en kvällspromenad på 5 km efter jobb, så att jag kommer upp över 20.000 steg dagligen som krävs för att jag ska hålla min vikt.
 

Bifogade filer

  • IMG_0055.png
    IMG_0055.png
    32,4 KB · Visningar: 9
Hoppar in i den här tråden! Har bestämt mig att ta tag i både fitnessen och lite vikt. Är obekväm i min kropp och mina kläder sitter konstigt. Skulle antagligen ses som smal av de flesta men jag trivs inte som det är nu. Satsar på gå ner ca 5 kg och framförallt få upp konditionen igen! Kaloriunderskott är uträknat och motivationen på topp! Målet är att kunna spring 5 km igen och att få igång en gymrutin.
 
Hoppar in i den här tråden! Har bestämt mig att ta tag i både fitnessen och lite vikt. Är obekväm i min kropp och mina kläder sitter konstigt. Skulle antagligen ses som smal av de flesta men jag trivs inte som det är nu. Satsar på gå ner ca 5 kg och framförallt få upp konditionen igen! Kaloriunderskott är uträknat och motivationen på topp! Målet är att kunna spring 5 km igen och att få igång en gymrutin.
Heja!
 
Japp plenty of protein.

Ärendetyngden har aldrig varit så låg som nu 🙈

Och nu är ärendetyngden tillbaka till ”nästan två heltider”. Plus extrajobb på övertid. Men det fungerar bättre. 😅

Testade att springa igen på morgonen i måndags. Sen hade jag över 38 på termometern mån och tis så har inte ansträngt mig så mkt.
 
Just nu kännes det lite jobbigt med disciplinen, kunde tydligen inte alls hålla vikten utan att tänka för mycket på det och är tillbaka upp ett kilo över min "målvikt" efter att ha haft lite marginal uppåt innan. Det är ju inte jättemycket, men det känns lite trist att jag har så svårt att landa i en stabil vikt. Men jaja, det är väl bara på det igen och nya tag!

När jag läser om hur många steg ni tar inser jag att jag nog skulle behöva få in lite vardagsmotion utöver gymträning någon gång i veckan och någon enstaka springtur. Har liksom normala dagar när jag ligger mellan 3'-5' steg bara, (över 20' är ju sjukt imponerande @kolblakkur ! :eek:) men hur tusan ska man hinna allt? :sleep:
 
Jag snittar runt 12-14000 steg per dag, hade gärna promenerat mer, men jag orkar verkligen inte 😅 gäller väl bara att få in det som rutin.
 

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 976
Senast: zassoo
·
Kropp & Själ Det fanns en tråd, ska vi gå med där en del i allmän hallelujastämning tänkte sig att det var ett beslut för Sverige. Som golit minns...
Svar
4
· Visningar
469
Senast: dobbis
·
Övr. Hund Mötte en kvinna ute i skogen som frågade om hon fick hälsa på mina hundar och jag svarade absolut men dom är smutsiga och kommer hoppa...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 146
Senast: Stergo
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 976
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp