Vikt och hälsotråd 2024

Vågen har hoppat ner till 63 kg men det beror mest på att jag är förkyld och inte är särskilt hungrig.
Jag har otroligt jobbigt när jag inte kan träna för det påverkar mitt psyke mycket,
RS-virus påstår dom att vi har, vi med långdragna förkylningar.
 
I dag fick jag till 5 km jogg. Hostar fortfarande men det känns det som att jag kommer göra ett tag.
Kroppen känns helt ok.
62 kg säger vågen.

Snart har jag hållit mig från godis, snacks, glass och fika i två månader. Jag är en riktig godisgris ska tilläggas.
 
I dag fick jag till 5 km jogg. Hostar fortfarande men det känns det som att jag kommer göra ett tag.
Kroppen känns helt ok.
62 kg säger vågen.

Snart har jag hållit mig från godis, snacks, glass och fika i två månader. Jag är en riktig godisgris ska tilläggas.

Bra jobbat med godiset! :up: Har du någon tidsrymd för hur länge du tänkt hålla dig borta från det, eller är det mer så länge du klarar det typ?
 
Bra jobbat med godiset! :up: Har du någon tidsrymd för hur länge du tänkt hålla dig borta från det, eller är det mer så länge du klarar det typ?
Från början var det tänkt som en omstart då det hade blivit för mycket av allt ett par månader.
Så mest för att komma in i bra rutiner igen.
Ingen särskild tid.
Jag har tyvärr svårt för lagom.
Nu har det gått lättare än förväntat så kör nog på ett litet tag till.
Målet är att kunna ta en fika och vara nöjd med det.
 
Vågen har hoppat ner till 63 kg men det beror mest på att jag är förkyld och inte är särskilt hungrig.
Jag har otroligt jobbigt när jag inte kan träna för det påverkar mitt psyke mycket,
RS-virus påstår dom att vi har, vi med långdragna förkylningar.
Är det rs-virus? Jag har aldrig tänkt på det annat äm när det gäller bebisar.

Jag har haft två jobbiga förkylningar i följd nu efter nyår, den andra av dessa kämpar jag fortfarande med.

Det enda hälsa betyder för mig nu, är att inte vara förkyld. Jag vet förstås att det inte helt går att undvika, men just nu skulle jag ta till vilka förebyggande åtgärder som helst.
 
Är det rs-virus? Jag har aldrig tänkt på det annat äm när det gäller bebisar.

Jag har haft två jobbiga förkylningar i följd nu efter nyår, den andra av dessa kämpar jag fortfarande med.

Det enda hälsa betyder för mig nu, är att inte vara förkyld. Jag vet förstås att det inte helt går att undvika, men just nu skulle jag ta till vilka förebyggande åtgärder som helst.

Dom trodde det på VC när en arbetskompis var där. Jag har ingen aning.
 
59 idag.

Enl kalendern mens imorgon, enligt kroppen kanske men inte solklart. Har inte tagit tag i motionen och nu har jag ont i både halsen och huvudet. Jobb-frun är pepp men ska återhämta sig från sjukdom. Sen blir det gymmet.

Glömde skriva i fredags men typ 59 igen.
 
Kommit igång och joggat efter förkylningen. Hostar fortfarande efter tre veckor. Inte jättemycket men jag ser gärna att den försvinner.
Vågen säger 61.7 kg.
Har inte i knät som jag slog i för två veckor sen men det går nog över.
IMG_6476.jpeg
 
Ibland förstår jag inte kroppen. Kilona har suttit stenhårt. Och nu gick vågen ner till 60.8 helt plötsligt. Vägde mig inte direkt på nya året utan väntade lite så att lite vätska och sånt skulle få försvinna. När jag vägde mig första gången vägde jag drygt 66 kg. Är egentligen inte så himla noga på utseende men vill känna mig bra och det gjorde jag inte efter massa överätning och förkylningar.
Mitt mål nu är att jobba för lagom. Jag är inte lagom när det gäller något så det kommer bli en utmaning.

Dagens motion blev en tung 5.4 km runda.
IMG_6490.jpeg
 
En vecka i Italien med ätande av fem rätters middag varje dag och tre dagar på hotellrummet har resulterat i en lätt viktnedgång, på 0,3 kg eller ngt :laugh:. Medelhavsmaten levererar. Sallad, soppa, pasta, liten huvudrätt med kött kokt till kingdom come, liten efterrätt. De verkar inte direkt äta ngn lunch, typ ren pasta med lite parmesan.
 
En vecka i Italien med ätande av fem rätters middag varje dag och tre dagar på hotellrummet har resulterat i en lätt viktnedgång, på 0,3 kg eller ngt :laugh:. Medelhavsmaten levererar. Sallad, soppa, pasta, liten huvudrätt med kött kokt till kingdom come, liten efterrätt. De verkar inte direkt äta ngn lunch, typ ren pasta med lite parmesan.
Låter underbart!
 
Här tickar vågen uppåt, haha. Jag har inte riktigt orken att bry mig just nu, träningen går skitbra nu så lever på det istället 😅
 
Det är det! Men jag avskyr känslan av att känna mig fluffig och svullen 😁
Den känslan förstår jag. Men klappa dig ändå på axeln för att du håller i gång träning och var lite snäll mot dig själv om du inte orkar lägga energi på kost just nu. Kanske du kan hitta små snälla ändringar/lösningar till att börja med?
 
Jag hade ett "drömmål" i bakhuvudet när jag tog tag i att försöka gå ned i vikt i september. Tänkte verkligen inte att det var rimligt alls, (det var vad jag vägde innan vi började hela resan med barn osv) utan såg det mer som önsketänkande och siktade på något mer nåbart.

Häromdagen när jag ställde mig på vågen låg jag plötsligt under den där siffran, och i morse låg jag fortfarande kvar där. Det innebär -15 kg och jag är så jävla stolt över mig själv! :jawdrop:

Nu känner jag egentligen inte att jag måste gå ned så mycket mer, men att hålla denna vikten vill jag ju väldigt gärna. Och framför allt bygga en starkare kropp, så nästa mål är att hålla igång träningen långsiktigt.
 
Jag hade ett "drömmål" i bakhuvudet när jag tog tag i att försöka gå ned i vikt i september. Tänkte verkligen inte att det var rimligt alls, (det var vad jag vägde innan vi började hela resan med barn osv) utan såg det mer som önsketänkande och siktade på något mer nåbart.

Häromdagen när jag ställde mig på vågen låg jag plötsligt under den där siffran, och i morse låg jag fortfarande kvar där. Det innebär -15 kg och jag är så jävla stolt över mig själv! :jawdrop:

Nu känner jag egentligen inte att jag måste gå ned så mycket mer, men att hålla denna vikten vill jag ju väldigt gärna. Och framför allt bygga en starkare kropp, så nästa mål är att hålla igång träningen långsiktigt.


Så härligt!👏
 
I dag är det vilodag efter mycket motion under helgen.
I lördags sprang jag 5.4 km med intervaller som var rejält jobbiga.
I går sprang jag 3 km i ett för mig bra tempo på morgonen och på efm var det 45 min spinning där jag tog ut mig ordentligt.

Det är skönt när kroppen är med och just nu är det värdefullt för skallen.
Idag blir det bara mina 10 000 steg.
IMG_6915.jpeg
 

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 960
Senast: zassoo
·
Kropp & Själ Det fanns en tråd, ska vi gå med där en del i allmän hallelujastämning tänkte sig att det var ett beslut för Sverige. Som golit minns...
Svar
4
· Visningar
465
Senast: dobbis
·
Övr. Hund Mötte en kvinna ute i skogen som frågade om hon fick hälsa på mina hundar och jag svarade absolut men dom är smutsiga och kommer hoppa...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 107
Senast: Stergo
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 877
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • lära sig tömköra
  • WE-tråden
  • Välja säkerhetsväst

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp