Viktoperation

Sv: Viktoperation

Om du läst vad jag skrivit så hade du också läst att jag inte menar dom som av sjukdomar är tjocka, dom med sjukdomar som gör att ämnesomsättningen mer eller mindre försvinner osv. Det är inte den kategorin jag pratar om utan om majoriteten som faktiskt är friska nog att hålla vikten om dom vill.

Och att det är lätt att gå ner i vikt som frisk håller jag inte med om, det märks ju om inte annat i tråden. Det är en kamp att övervinna suget efter godare mat och det är en kamp att ändra om matvanor för dom flesta. Det är inte lätt. Men det som det menades på är ändå att med rätt val, då kan man hålla vikten. Majoriteten menar jag nu.

Jag har väldig koll på kcal och hur mycket mat som innehåller vad. Jag lever på nutrilett när jag är ute på långkörningar också pga att jag inte kan röra mig särskilt mycket på dagarna då i bilen.

Jo är man frisk så är det lätt att gå ned i vikt men har man en ätstörning, äter mediciner eller har något annat fysiskt eller psykiskt problem så är det inte enkelt. När jag efter att ha ammat färdigt min son ansåg att jag vägde för mycket så var det en enkelt sak att gå ned 8-10 kg. Det var bara att lägga om matvanorna och ta lite längre promenader med barnvagnen.

Du lever på nutrilett på dina långkörningar. Hur lång tid handlar det om? Några dagar? En vecka? Jag levde på nutrilett i tre månader och gick inte ner någonting. Om du nu har så bra koll på kalorierna så varför går du på nutrilett? Varför äter du inte mat istället fast så lite som du gör av med?
 
Sv: Viktoperation

Jo är man frisk så är det lätt att gå ned i vikt men har man en ätstörning, äter mediciner eller har något annat fysiskt eller psykiskt problem så är det inte enkelt. När jag efter att ha ammat färdigt min son ansåg att jag vägde för mycket så var det en enkelt sak att gå ned 8-10 kg. Det var bara att lägga om matvanorna och ta lite längre promenader med barnvagnen.

Du lever på nutrilett på dina långkörningar. Hur lång tid handlar det om? Några dagar? En vecka? Jag levde på nutrilett i tre månader och gick inte ner någonting. Om du nu har så bra koll på kalorierna så varför går du på nutrilett? Varför äter du inte mat istället fast så lite som du gör av med?

Det är svårt att ändra om matvanor, det är mer eller mindre svårt för dom flesta. För vissa få är det en enkel grej men jag tror att för dom flesta så är det svårt. Även för helt friska människor. Det är väl bara att gratta att det var så enkelt för dig för det är det verkligen inte för alla friska.

Du kanske inte vet hur det är att göra långkörningar, ibland blir det flera långkörningar i veckor i rad och då är det bekvämt att leva på nutrilett under den tiden. Det är bekvämt och det lättaste alternativet för mig helt enkelt. Det är inget mer med det, det är tråkigt matval men ett val jag gör.
 
Senast ändrad:
Sv: Viktoperation

Det var ett tips bara. Det har funnits andra trådar där du och andra snurrar kring något ämne och det blir bara knepigare och konstigare och ingen vet vad den andra menar. Det blir lättare att kommunicera ifall man kan uttrycka sig så att andra förstår.
 
Sv: Viktoperation

Det var ett tips bara. Det har funnits andra trådar där du och andra snurrar kring något ämne och det blir bara knepigare och konstigare och ingen vet vad den andra menar. Det blir lättare att kommunicera ifall man kan uttrycka sig så att andra förstår.
Nja, det är lättare när folk läser och tänker efter före dom svarar och inte tar förgivet vad det är någon menar. Vet man inte vad någon menar så frågar man. Det är inte så svårt.
 
Sv: Viktoperation

Du kanske inte vet hur det är att göra långkörningar, ibland blir det flera långkörningar i veckor i rad och då är det bekvämt att leva på nutrilett under den tiden. Det är bekvämt och det lättaste alternativet för mig helt enkelt. Det är inget mer med det, det är tråkigt matval men ett val jag gör.

Valet man gör beror på helt olika saker, nu har ditt val fallit på nutrilettet men det är inte helt självklart att du gjort det valet för egen maskin. Mycket i hjärnan styr våra val, har man genom studier kunnat påvisa.
 
Sv: Viktoperation

Tror du att alla tjocka människor är ohälsosamma?

I så fall bör du tänka om. En tjock person kan vara "vältränad" trots sin storlek och en smal person kan vara väldigt ohälsosam på insidan trots sitt smala yttre.

Man bör inte tro att alla tjocka per automatik är ohälsosamma, världen är inte bara svart eller vit.
 

Liknande trådar

Svar
2 006
· Visningar
69 431
Hemmet Är någon av dessa plugg till betong?
Svar
1
· Visningar
271
Senast: Wingates
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
39 098
Senast: Mineur
·
Fordon Jag fick en mindre rolig överraskning igår morse då min bil varnade för brist på kylarvätska. Jag fick tack och lov tag i rätt sort och...
Svar
13
· Visningar
843
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp