Viktoperation

Sv: Viktoperation

Jag frågade dig om det var vad du menade. Titta på ditt citat i Nyponros (utmärkta) inlägg #115. Precis som hon så reagerade jag på det.
 
Sv: Viktoperation

Jag frågade dig om det var vad du menade. Titta på ditt citat i Nyponros (utmärkta) inlägg #115. Precis som hon så reagerade jag på det.

Men nu får du nog hejda dig. 700 kcal är rena svälten och vad föreslår du, ska TW käka 300 kcal istället?
Man tolkar saker som man vill, ni ville tolka det på det sättet och inte se det som den fråga som det faktiskt var. Trist att alltid förutsätta att någon klankar ner på någon och inte se det som den fråga som det var.

Och nä, du frågade inte mig vad jag menade, du förutsåg vad jag menade. Skillnad där. Att du kan mena på att du fråga mig om vad jag menade, det förstår inte jag.
 
Senast ändrad:
Sv: Viktoperation

Man tolkar saker som man vill, ni ville tolka det på det sättet och inte se det som den fråga som det faktiskt var. Trist att alltid förutsätta att någon klankar ner på någon och inte se det som den fråga som det var.
.


Tolkar som man vill vet jag inte om jag håller med om att "man" gör. Jag tolkar ofta som jag tror. Jag tänker efter både en och två gånger innan jag skriver (för det mesta). Sen är det inte alltid det blir rätt ändå förstås. Om du inte alls menar att lägga någon värdering i huruvida man äter "över sina tillgångar" eller inte, så är det ju bra. Jag (och minst en till) tolkar det iallafall så. Då kanske du kan tänka över ditt sätt att uttrycka dig? Så ska jag fundera på mitt sätt att läsa inlägg.
 
Sv: Viktoperation

Tolkar som man vill vet jag inte om jag håller med om att "man" gör. Jag tolkar ofta som jag tror. Jag tänker efter både en och två gånger innan jag skriver (för det mesta). Sen är det inte alltid det blir rätt ändå förstås. Om du inte alls menar att lägga någon värdering i huruvida man äter "över sina tillgångar" eller inte, så är det ju bra. Jag (och minst en till) tolkar det iallafall så. Då kanske du kan tänka över ditt sätt att uttrycka dig? Så ska jag fundera på mitt sätt att läsa inlägg.

Men det var en fråga jag undrade, hur skulle jag ställa den menar du? Skriv gärna det.

Nu hade jag en följetanke med den frågan som nu är orelevant eftersom hon var rullstolsbunden och inte hade någon möjlighet att röra sig på det sättet. Att det är mycket annat bakom etc.

Men skriv gärna hur jag hade ställt den här frågan: Tänkte på en sak till, går du fortfarande upp i vikt på dom 700kcal?, på ett annat sätt så man inte tolkar den att jag menar på att jag tycker hon ska dra ner på kcal.

Är faktiskt nyfiken på det.
 
Senast ändrad:
Sv: Viktoperation

Därför jag skrev att jag inte hoppas folk dömmer innan dom vet om situationen. Även om säkert väldigt många gör det.

Fast det är ju ingen heller som sagt att det är enkelt, inte det som det handlar om. Utan om valen man gör.

Tänkte på en sak till, går du fortfarande upp i vikt på dom 700kcal? För om det står still så betyder ju ändå det att det även borde gå att gå ner i vikt.

Jag vet ju ingenting om dig. Eller tycker du att man ska ta för givet att man förstår det när du skriver att du har svårt att hålla vikten? För det är inte självklart.
.

:D Kan inte låta bli. Inte döma var det väl... :banghead:
 
Sv: Viktoperation

:D Kan inte låta bli. Inte döma var det väl... :banghead:
Vad var dömmande där? Är det att dömma såfort man frågar en sak allstå? Då kan man alltså aldrig fråga någonting om någon situation för då dömmer man? Och man ska alltid ta förgivet att personen är svårt sjuk när den inte går ner i vikt?
 
Sv: Viktoperation

Men du skrev ju själv att man inte får döma (skylla på att folk alltid väljer att vara feta) utan att veta hur det egentligen ligger till.

Nu hoppade du genast på TW och sade att hon omöjligt kan gå upp ifall hon äter mer än 700 kalorier. Sen förklarar du dig med att du inte visste. :banghead:
 
Sv: Viktoperation

Men du skrev ju själv att man inte får döma (skylla på att folk alltid väljer att vara feta) utan att veta hur det egentligen ligger till.
Folk föds inte med en övervikt som inte kan försvinna. Det är alltid någonting som kommer genom föda. Och igen som jag skrivt många gånger, jag pratar och menar personer som faktiskt kan göra något åt sin situation. Som har möjlighet att välja mat osv. Och jag står fast vid att majoriteten av överviktiga kan välja.
Nu hoppade du genast på TW och sade att hon omöjligt kan gå upp ifall hon äter mer än 700 kalorier. Sen förklarar du dig med att du inte visste. :banghead:
Men jag visste ju inte? Eller hur skulle jag veta det? Jag ska alltså ta för givet att hon är rullstolsbunden med andra problem? Är det det du menar?

Jag hoppade inte på någon, jag frågade en fråga. En fråga jag hade en följetanke med, som nu som sagt inte är särskilt relevant.
 
Sv: Viktoperation

Du förstår verkligen inte alls, eller hur?
Med tanke på dina konstiga svar så nej. Förklara istället.

Det du menar är att man alltid ska förutsätta att folk med övervikt har fysiska fel som gör att ämnesomsättningen är helt förstörd och att dom inte kan välja hur dom ser ut.

Frågar man då en rent nyfiken fråga hur kroppen rent fysiologiskt klarar att gå runt på 700kcal utan viktnedgång så dömmer man automatiskt den personen?
 
Senast ändrad:
Sv: Viktoperation

Jag menar inget annat än att du i ett inlägg skriver om hur man inte ska döma personer med övervikt, och sedan menar du snart därefter att TW själv har gjort ett val i att bli överviktig genom att äta sånt som hon inte borde.

Du dömde henne alltså genast.

Det var det som var så ironiskt.
 
Sv: Viktoperation

Där tolkar du fel. Det jag funderade på var om hon skulle tex göra en fettsugning och vad som händer då. Eftersom det handlade om val man gör så har ju endå valet varit att äta såpass att viktuppgången skedde. Den sker ju inte av sig självt.

Jag tar inte för givet att folk är rullstolsbundna och knappt kan föra fram rullstolen själv när den skriver att den har svårt att gå ner i vikt.

Men nu får du väl ge dig! Menar du att du funderar på om jag skulle göra en fettsugning? Nä, jag lovar dig. Det räcker så himla bra med alla operationer och all smärta jag får genomlida iallafall utan jag ens skulle fundera på att göra någon i mina ögon totalt onödig operation.

Varför jag har gått upp i vikt beror på att jag inte kan röra mig som förr längre. Är det så svårt att förstå? Lägg sedan på ett drygt två år lång medicinexperiment för att hitta någon medicin som om möjligt kan dämpa min smärtor något där varenda en av medicinerna har som biverkning att man går upp i vikt så fattar alla normalintelligenta människor att vem som helst går upp i vikt. Jag har alltså inte ätit mig till någon övervikt. Det har medicinerna ordnat alldeles själva.

Jag är inte bunden vid min rullstol, den bär mig och jag vet heller ingen annan som är bunden vid sin stol. Om du hade läst vad jag skrev så hade du vetat att jag inte knappt ta mig fram själv. Jag kan inte ta mig fram själv i min rullstol. Det finns inte ens några hjul som jag når.
 
Sv: Viktoperation

Jag menar inget annat än att du i ett inlägg skriver om hur man inte ska döma personer med övervikt, och sedan menar du snart därefter att TW själv har gjort ett val i att bli överviktig genom att äta sånt som hon inte borde.
Jag har inte skrivt att just hon har valt att bli överviktig. Citera gärna det isåfall.
 
Sv: Viktoperation

Lägg ner det där, jag hade en tanke och den tanken var innan du skrev att du var buren av din rullstol.
 
Sv: Viktoperation

Tiny skrev:
Det är enkelt att säga så när man är frisk men kom tillbaka när du verkligen är sjuk och säg detsamma.

Och du svarade:
Fast det är ju ingen heller som sagt att det är enkelt, inte det som det handlar om. Utan om valen man gör.


Alltså du borde verkligen se över ditt sätt att uttrycka dig. Antingen förstår du inte alls vad det är frågan om, eller så kan du bara inte skriva så att folk förstår.
 

Liknande trådar

  • Låst
Juridik & Ekonomi Min ekonomi har ju varit uppe för debatt här. Ja jag har haft skuldsanering Den ska enligt mina papper vara klar i höst, men användare...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
11 096
Senast: Bubbla
·
Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
726
Senast: Fetaost
·
Hemmet Hej! Är det någon händig själ där ute som svara på lite frågor angående slipning av bord. Det här bordet (se bild) skulle jag vilja...
Svar
2
· Visningar
261
Senast: Cattis_E
·
Skola & Jobb Ja, som rubriken säger, finns det någon sådan utbildning i Sverige? Frågar åt en kollega som inte har tillräckligt med svenska ännu, men...
Svar
6
· Visningar
298
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp