Sv: Vikttråden 2013 nr 2
Ja, äter man för lite greppar kroppen tag om alla sina fettceller och släpper dem inte i första taget (or so I've heard)
Jag försökte mig på en sån där idiotdiet med 600 kcal per dag, rasade i vikt (och muskler

) men så fort jag försökte ta in lite mat i dieten också bara det stannade upp och jag gick på något vänster upp igen trots dryga 800 kcal per dag...

Kroppen trodde väl jag svalt... Sen gav jag upp och började äta som vanligt, poff, så kom alla kilon + 5 tillbaka.
Nu kör jag ca 1400 kcal per dag, något mer när jag tränar, men det brukar ligga mellan 1200-1500 (och då bara "riktigt" mat, inga jäkla pulverpåsar

). Den senaste veckan har dock blivit lite väääl "jag unnar mig", men skyller på PMS och mensvärk. Har dock tränat som vanligt.
kl
Vet inte hur det är för er, men i perioder blir jag konstant hunrig, alltså hela tiden! Jag sitter med en burk keso eller kesella bredvid mig och slurpar i mig hela, och fortfarande vrålhungrig. Sjukt svårt att behålla sin nyttiga livsstil under dessa perioder..