Vikttråden 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vikttråden 2013

Grattis till fina resultat KattenMedHatten och zasoo! Kul med bilder och diagram också. Och MarieJ: Skönt att det inte var lika illa som du trodde. Lycka till med omstart nu!

*kl*

Är just hemkommen från en springtur i snålblåsten. Det var inte roligt alls. Benen var jättetrötta redan från början trots tre dagars uppehåll fån löpningen. I första backen (jag är så smart att jag startar med en backe :cool:) kom jag på att jag ju lämnade blod i går. Det kan ju påverka att jag tämdes på 4,5 dl blod för drygt ett dygn sedan. ;)

Det "värsta" är att jag ska springa i morgon bitti igen. Men det är med min löparkompis som jag inte sprungit med på evigheter så jag ser fram emot det ändå. Han har inte sprungit på minst två månader så vi kanske ligger på samma nivå. ;)

KL

shrimp_008_5130cfe69606ee33253773cb.jpg

Två stekta ägg, räkor, två romanticatomater, ringlad vit balsamvinäger och lite flingsalt :d

Jag kan ju förresten bjuda på min egen viktkurva:

tabell_zps9a41f25f.jpg
.

Som sagt; det går lite upp och ner men så länge det går mer ner än upp så är jag glad! ;)

Hihi vad fint du lagt upp maten! Jag tror det är smart, då äter man liksom lite mindre "hetsigt" tänker jag mig än om man bara slevar upp den fult.

Undrar jag med! Är det från något viktminskningsprogram/app/verktyg eller är de hemmagjorda? :)

Jag har bara "amatörmässiga" från ShapeUp-appen, och de är sedan maj förra året. Som ni ser har viktnedgången nu under vintermånaderna gått sådär...

vikt_zpse95ec919.jpg

Midjemåttet har dock hållt sig.

midja_zps43b5893d.jpg

Senaste siffrorna i båda diagrammen är från i veckan, men det står inget datum konstigt nog. Har väl tagit för lång tid på mig i min viktnedgång :p

Jag har för övrigt hållt kaloribudget hela veckan men låg ändå på 62,5 kg när jag vägde mig idag. Jag är dock ganska säker på att det beror på att jag ska ha mens i dagarna, det är samma mönster varje månad (samlar väl på mig mycket vätska kanske?). Efter mensveckan så har jag istället plötsligt rasat något-några kg i vikt istället, så jag fortsätter hålla budget så får vi se om det händer denna gång också :)

*kl*

Nyss hemkommen från springtur med löparkompisen. Guäck vad segt det var! I sista uppförsbacken ropade jag "död och elände!" lite sådär spontant för att illustrera min sinnesstämning... När vi väl hade kommit upp i våra planerade 5 km fick jag blodtrycksfall och var tvungen att sitta på huk en stund medan det flimrade framför ögonen och huvudet snurrade. :cool:

Men jag överlevde! Och såhär efter att ha intagit lite vitt bröd, några torkade aprikoser, vatten och ett glas mjölk känns det ju lika bra som det brukar göra efter träning. :D

kl

Påbörjade operation "nu jävlar ska dubbelhakan bort" för tre veckor sen med hjälp av kaloriräkning, använder ShapeUp appen. Försöker äta lagad mat två gånger om dagen och minska godisätandet. Brukar dock bli choklad varje dag, men inga mängder.

Start: 9/2 63,6
Idag(2/3) tre veckor senare: 60,9

zarro + cherie: Jag har tagit min från forumet där jag reggar min träning (googla "träningssajten" så är det första träffen). Där kan man spara ner diagrammet som en bild. Men man kan ju göra snygga diagram i Excel också. :)

Härligt!! Den där känslan efter ett jobbigt träningspass är ju underbar. Men jag brukar inte heller njuta något särskilt UNDER själva passet ;)

kl

Påbörjade operation "nu jävlar ska dubbelhakan bort" för tre veckor sen med hjälp av kaloriräkning, använder ShapeUp appen. Försöker äta lagad mat två gånger om dagen och minska godisätandet. Brukar dock bli choklad varje dag, men inga mängder.

Start: 9/2 63,6
Idag(2/3) tre veckor senare: 60,9

Oj, det var ju många kilon som du tappat :) Snabba puckar! Duktig du är. Hur många kalorier äter du per dag?

Den är fantastisk och det enda som håller mig uppe under sådana här surdegspass. Men jag har faktiskt blivit mycket duktigare på att även njuta under passet i takt med att jag blir starkare och uthålligare. Och det är faktiskt en än mer underbar känsla! :love: Känslan av att vara stark och att man klarar det. :laugh:

Åh, jag kan tänka mig att det är underbart. Har nog dock, tyvärr, aldrig känt så själv. Jag är så in i bomben lat av naturen, så pass att jag tror att min kropp aldrig någonsin kan njuta UNDER ett riktigt träningspass. Men ibland kan jag ju njuta lite i förväg, för jag liksom vet att det kommer kännas bra efteråt... Men just där och då, av träningen i sig... nä. Avundas er! :)

Det är ju bara 2,7kg men siffran 60.9 gör ju att det ser mer ut ;) Ligger på 1400 kcal, lägger inte in motion som promenader om det inte överskrider en timme. Lägger oftast inte in frukt och grönsaker heller, eftersom jag inte äter några jättemängder och det är såpass nyttigt och kalorifattigt ändå. Vill ju inte hamna i en situation där jag väljer bort grönsaker för att chokladen ska rymmas i kaloribudgeten ;)

Jo, men ändå, närmare 1 kg per vecka tycker jag är en BRA bedrift! Det är ju inte heller som att du har massor av övervikt, det känns ju som att det är "finlir" du jobbar med :)

Det där med att inte lägga in frukt och grönsaker är sunt tror jag, jag gör likadant! Fick tipset i Beach-tråden i somras. Om jag räknat med frukt och grönt så skulle jag gjort som du säger, välja bort frukt för mer onyttigare alternativt :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Hönstråden II
  • Vilken hundras?

Hästrelaterat

Tillbaka