Vikttråden 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vikttråden 2013

Nej, det har jag inte. Kör du med den? Hur fungerar den?

*Ändrar* Hittade info. Behöver man prenumerera och få tillgång till guldfunktionerna för att det ska fungera bra? Eller går det lika bra med det kostnadsfria?
 
Senast ändrad:
Sv: Vikttråden 2013

Shapeup duger utmärkt utan guldfunktionerna tycker jag! Körde med den sist jag gick ner i vikt för att få ett hum om hur mkt kalorier jag fick i mig.
I början skrev jag in allt slaviskt, men sedan lär man sig att tänka själv tillslut. Bästa är att man tänker till en extra gång innan man lassar på mat, för man vet att man ska skriva in det i appen sen :D
 
Sv: Vikttråden 2013

Håller med dig!
Nu använder jag inte appen längre, men Shapeup hjälpte mig mycket med att bara tänka rätt, "hur mycket kan jag egentligen lägga upp på tallriken nu?" eftersom jag visste tillslut ungefär hur mycket saker och ting innehöll.
Det är bra kunskaper det. :D :bump:
 
Sv: Vikttråden 2013

mm, ska ge mig ut på en längre tur med svägerskans isis och dottern på sin ponny :love:
 
Sv: Vikttråden 2013

Jag använder den! Gillar att man kan scanna in produkter med telefonen. Använder inga guldmedlemsfunktioner och det funkar bra ändå!
 
Sv: Vikttråden 2013

Jag använder den! Gillar att man kan scanna in produkter med telefonen. Använder inga guldmedlemsfunktioner och det funkar bra ändå!

Wow inte använt appen på ett tag (opererad så kan ej motionera just nu ändå..) så missat denna nya uppdatering! Streckkodsscan är ju toppen! :banana:
 
Sv: Vikttråden 2013

Jag använder med ShapeUp gratisversion, funkar utmärkt tycker jag! Men man får titta lite extra när man scannar, ibland kommer det upp helt andra saker. Min mellanmjölk blir paj tex ;) Och det är inte alltid samma kaloriinnehåll när man scannar som på etiketten, Eldorados majonnäs är dubbelt så mycket när man scannar än på burkens etikett.
 
Sv: Vikttråden 2013

halvt kl :)

Hur går det för er? :)

Här går det bra! Fuskvägde mig idag, och fortsätter det såhär kommer det vara en mycket glad katt som skriver här på måndag. :D :banana:

Min "officiella" vikt nu är 69,1 kg, och mitt mål var egentligen att vara på max 67,9 den 15:e april. Det skulle isåfall innebära fr o m i måndags en viktnedgång på 1,2 kg på 2 veckor... Det blir ju 0,6 kg i veckan. Det är ju rimligt, men jag har inte gått ner så mycket på länge... Men, jag fortsätter hoppas. :) :bump:
Men, jag gick ner totalt 1,3 kg på förra månaden... Så det går inte riktigt så fort som jag önskar, även om det är helt okej. :) Så att jag skulle gå ner lika mycket på två veckor, kanske är lite att hoppas på för mycket. :p
 
Senast ändrad:
Sv: Vikttråden 2013

Det är ju vanligt att det går långsammare ju närmare målvikten man kommer, men kämpa på! :bump:

Här går det sådär. Har varit hemma sjuk och haft tråkigt --> äter :grin: Så upp litegrann sen förra veckan, men det trillar nog av igen när jag får tillbaka rutinerna. :)
 
Sv: Vikttråden 2013

Det rullar på här hemma i vanlig fart. Har ju äntligen passerat halvvägsknuten på 10 kg så nu är det 10 kg kvar. Har börjat använda en stegräknare mest för att se vad jag traskar på en dag, men samtidigt för öka motivationen!
 
Sv: Vikttråden 2013

Jag har varit bortrest en vecka hos vänner och ute på vägarna.
Inte bra +0,3kg så nu får jag ta tag i det.
 
Sv: Vikttråden 2013

Puttar fram tråden lite :)

Åååh... Jag känner mig som flubber... :p eller bumpen :bump: , haha. Jag tror inte att måndag kommer bli en bra vägdag, trots allt... Men men... Livet går vidare. :p
 
Sv: Vikttråden 2013

kl

Jag har sedan ett år tillbaka gått ner från 78 kg till 65 kg, alltså 13 kg. Visst syns det väl, särskilt i ansiktet. Jag är 172 cm lång så mitt bmi är på 22 nu. Men när jag ser kort på mig så ser jag ju fet ut? Ser ut som att jag skulle kunna gå ner 10 kg minst till utan problem. Men 5 kg minus till alltså 60 kg, så är jag på lägsta Bmi nivån innan undervikt. Tycker bara tt det är så konstigt att jag ser tjock ut när jag inte väger s jätte mycket, och kan verkligen 5 kg göra så stor skillnad?
 
Sv: Vikttråden 2013

Har du dina gamla kläder på dig? Skaffa nya, lite mer smickrande, inga tält-tshirts etc!

Och räta på ryggen!! Jag får ofta höra att jag kutar, förmodligen för att jag sitter böjd över ett ritbord hela dagarna. Rätar man på sig och håller en bättre hållning, ser man smalare ut.

Dessutom är man själv sin störste kritiker....... Jag har själv tappat 12 kilo, drygt, och tycker mig se fettdepåer både här och där. Min man, däremot, tycker att det räcker nu och att jag ser ut som om jag nyss befriats från ett fångläger. Man tackar.....
 
Sv: Vikttråden 2013

Nja delvis, jag har en del gamla kläder kvar, men har även köpt en del nytt. Det sjuka är att jag ändå har storlek 30 i jeans?

Jag är jätte säckig i ryggen, mestadels för att jag är överrörlig i hela kroppen, så även i ryggen. Vilket gör att det är sjukt ansträngande att räta på sig ;P Men å andra sidan så har jag alltid haft dålig hållning... och när jag vägde 56 kg när jag var yngre, så såg jag ju jätte smal ut trots det.

Jag tror att det jag mest irriterar mig på är överarmarna, sjukt fläskiga och alla tröjor sitter jätte tight just där, så jag vet att det är mitt problem område. Men vad jag vet så går det ju inte att punktförbränna? Skulle ju inte skada att gymma heller... men jag är alldeles för lat för det :/ och för fattig.
 
Sv: Vikttråden 2013

Skulle precis tipsa dig om att styrketräna, det går säkert att göra lite hemma med diverse "vikter". Om man går ner i vikt utan att försöka forma kroppen med muskler ser det inte lika bra ut. Det går fortare att se resultat också (inte alltid på vågen dock, men fettet byts ju ut och det är det viktiga!)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Bakgrund: Snart 17 årig korsning kallblod/ponny. Ligger "i uppenbar riskzon" för att utveckla PPID och har testats regelbundet sedan...
2
Svar
35
· Visningar
5 667
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
7 693
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Från ingenstans har nu min andra häst också fått fång. Min gamla shettis hade en känning förra våren när hon släpptes i en obetad hage...
2
Svar
22
· Visningar
4 372
K
Övr. Barn Jag är och har i många år varit "rädd" för att gå upp i vikt. När jag gick i sexan gick jag upp rätt så mycket i vikt (hallå...
Svar
2
· Visningar
1 128
Senast: geggamojja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp