Bukefalos 28 år!

Vikttråden 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vikttråden 2013

Klart det är skillnad! Bra jobbat :banana:

kl

Dags för nya officiella månadsvägningen :D

1/1: 75,0 kg
1/2: 73,4 kg
1/3: 71,5 kg
1/4: 69,5 kg

Totalt -5,5 kg! :banana: Wihooo! Nu är det inte långt kvar till mitt första mål som är 68 kg.
 
Sv: Vikttråden 2013

*kl*

Jag fattar inte vad som händer, jag har ätit MASSOR av godis i helgen + att jag fick mens i lördags (därav det abnorma godissuget!) så känns det som att jag fortsatt krympa i midjan och magen. Jag har officiell mätning och vägning på onsdag, ska bli jäkligt intressant att se vad som hänt! Idag hinner jag inte träna, men imorgon beger jag mig till gymmet på morgonen, nu är det länge sen sist!
 
Sv: Vikttråden 2013

Du är faktiskt rätt mycket "tightare" på senaste bilderna! :bump:
516_515965acddf2b37a6a28b648.jpg


IDAG fick jag "ändan ur" och tog en helkroppsbild...-18kg och jag märker största skillnaden på lår och armar :)

Men Gunnar...! Nu blev jag ju uppåner...! :mad:
 
Senast ändrad:
Sv: Vikttråden 2013

Tack! :banana:

whwycd: Riktigt bra jobbat, nu var det ju ett tag sen jag såg dig IRL men det ser ut att ha hänt ruskigt mycket! :bow:
 
Sv: Vikttråden 2013

Idag var det vägdag igen då... :) Och jag står still denna vecka.

Men, jag tog nya bilder för månaden också, som jag alltid gör den första dagen i månaden. :) Och liiite skillnad tycker jag nog att det är sen förra månaden. :) Klicka bara om ni är beredda på extrem muffin-top. ;) haha. Jag velade om jag ville lägga upp den här bilden, men jag gör det ändå... Även om det är jobbigt... :) http://cdn1.cdnme.se/4030589/7-3/jeans2manader_51594bb39606ee332652d617.jpg

Det är absolut skillnad! Grattis!



Har kört Dukans attackfas en vecka och klarat det utan minsta frestelse! Resultat -2 kg. Åtta kilo kvar. Övergår till ketosdiet!

Hittade ett bra tips när man går på ketosdiet och vill träna - för det orkar man verkligen inte på under 20 g kolhydrater/dag - att äta ca 25-50 g kolisar 30 min innan träning.

Ska testa det i veckan. Kavlar upp ärmarna och kämpar vidare. Testade en poweryoga idag och det är verkligen tragiskt hur klen och otränad jag är. :(
 
Sv: Vikttråden 2013

Veckans vägning som glömdes bort igår, men jag vägde mig idag och insåg att jag är halvvägs. Veckans minskning var 0,5 kg. Totalt sett är det tio kilo mindre Fraggel_Tess att tycka om helt enkelt. Nu är det bara tio kvar!
 
Sv: Vikttråden 2013

Jag kände för att kolla hur skillnaden på mig är sedan starten den 1 januari, så jag tog på mig samma kläder och försökte fota i samma vinkel som då.
1-jan-vs-2-april-mage_copy_515aa723ddf2b36ce8639aa9.jpg

Och jag tycker det är helt galet egentligen, det känns konstigt att det där är jag. Har JAG ändrats sådär? Visst det är ju inte STOR skillnad, men alltså ... ändå. Lite skillnad är det. :D Och åh vad glad jag blev när jag la bilderna bredvid varandra. Då kändes det inte lika hopplöst längre. :bump: :banana:
Den här gången känns viktminskningen "möjlig", det känns som om jag kommer nå målet den här gången. Det ska jag. SKA! Pepp på er! :banana:
 
Sv: Vikttråden 2013

Det är jättestor skillnad! Bra jobbat! :bow:

whwycd: Stor skillnad sen vi träffades för drygt ett år sen! Bra jobbat :)

Zass: Heja dig! Du är så duktig med all träning :bow:
 
Sv: Vikttråden 2013

Eh, jo... Det är STOR skillnad!! :bow: Kolla bara på magen, du har ju helt tappat det där extra vecket på sidan! Väldigt imponerande! :banana:
 
Tack! :banana:

whwycd: Riktigt bra jobbat, nu var det ju ett tag sen jag såg dig IRL men det ser ut att ha hänt ruskigt mycket! :bow:
Det har nog gått både upp och ner, men på senare tid mest neråt så ja :p


Jag kände för att kolla hur skillnaden på mig är sedan starten den 1 januari, så jag tog på mig samma kläder och försökte fota i samma vinkel som då.
1-jan-vs-2-april-mage_copy_515aa723ddf2b36ce8639aa9.jpg

Och jag tycker det är helt galet egentligen, det känns konstigt att det där är jag. Har JAG ändrats sådär? Visst det är ju inte STOR skillnad, men alltså ... ändå. Lite skillnad är det. :D Och åh vad glad jag blev när jag la bilderna bredvid varandra. Då kändes det inte lika hopplöst längre. :bump: :banana:
Den här gången känns viktminskningen "möjlig", det känns som om jag kommer nå målet den här gången. Det ska jag. SKA! Pepp på er! :banana:

Woooooosch! Det är verkligen en jätteskillnad! Grymt! :bow:
 
Sv: Vikttråden 2013

Det är en stor skillnad mellan de två bilderna. Bra jobbat!!:bump::bump:

kl
Här hemma är jag i fullgång efter att förkylningen (förhoppningsvis) har läkt ut ordentligt. Vi har haft någon form av väldigt envis förkylning som gått flera varv på jobbet ibland oss i personalstyrkan och våra gäster. Igår var jag ledig så det blev en långpromenad till och från motionsspåret och lite gå/jogging i spåret mellan alla isiga partier. Eftersom mina knän inte är vad de borde vara (+ att jag är lite tung) så föredrar jag att jogga i mjuka motionsspår istället för på asfalt. När jag tappat lite mer i vikt och fått upp flåset och rytmen i joggandet så blir det att sakta men säkert att öka mängden asfalt som underlag. Idag har jag tränat på gymmet och det kändes riktigt bra.
 
Sv: Vikttråden 2013

Åh hejja dig, vad duktig du är och det syns en stor skillnad.

Själv vägde jag mig i morse - 0,5 kg.
Dlev lite rödvin i helgen och det märks att det förstör "flåset" för det var tungt att cykla i går. Försöker cykla minst 4 dagar i veckan, det är så underbart att få komma ut i vårluften.
 
Sv: Vikttråden 2013

kl

Eftersom det har varit så fint väder så har jag varit ute på promenad en massa, ca 4 timmar igår och 2,5 idag :) Tyvärr har jag också ätit kilovis med godis, framförallt choklad... Men nu får det vara påskfirandet vara över!
 
Sv: Vikttråden 2013

*kl*

Vad duktiga ni är allihop! Heja er!

Själv står jag still. Det händer absolut ingenting och har inte gjort på flera veckor trots att jag äter bra och motionerar. Påskhelgen har varit ett långt frossande (kände litegrann 'äh skit samma! Jag går ju ändå inte ner nåt i vikt så...') men vågen verkar stå still ändå. Nästa vecka planerar jag taktikbyte och chocka kroppen genom (ännu) tuffare motion och ändrade matvanor. Jag måste verkligen ur denna viktplatån innan jag lessnar fullständigt och ger upp:o
 
Sv: Vikttråden 2013

Usch :(

Jag är också sjuk... Halsen gör ont ont och det blir inte bättre. Självklart går vågen upp för jag orkar inte hålla matschemat som jag brukar. Har nog iofs lite med påskhelgen att göra men i alla fall.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Bakgrund: Snart 17 årig korsning kallblod/ponny. Ligger "i uppenbar riskzon" för att utveckla PPID och har testats regelbundet sedan...
2
Svar
35
· Visningar
5 701
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
7 792
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Från ingenstans har nu min andra häst också fått fång. Min gamla shettis hade en känning förra våren när hon släpptes i en obetad hage...
2
Svar
22
· Visningar
4 443
K
Övr. Barn Jag är och har i många år varit "rädd" för att gå upp i vikt. När jag gick i sexan gick jag upp rätt så mycket i vikt (hallå...
Svar
2
· Visningar
1 135
Senast: geggamojja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp