Vikttråden 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vikttråden 2013

Hej...

Va "kul" med en sådan här tråd. Jag är ganska ny på Buke.

Jag har några kilon jag vill bli av med också men mest komma igång med träningen.....

Ngn som känner sig manad? Bor i Partille/Göteborg.
Ingen av mina vänner känner att dom orkar/hinner :p

Tänkte det är både lättare och roligare att vara 2 (eller flera). Jag är själv 28.

:banana:

*KL*

Det blir ingen träning för mig den här veckan:( mannen kom hem från jobbet igår och har blivit smittad av sonen. Så snart är det väl min tur att springa på toa:(

Det tempot skulle passa mig som är otålig och lätt ger upp!

:crazy:

Det som motivera mig är min fd väns kommentar "Här sitter vi feta och fula". Behöver bara tänka på det sen så bär det av i en rask takt. I går blev det 1 timmes promenad i ihärdigt snöfall.

Håller med om ovanstående!

Me too!

Förra veckan stod vikten still, men midjan minskade med 1 cm cirka. :p
Bra med tanke på lite fusk både fredag och lördag.

Denna vecka lär bli lugn då jag har en envis förkylning, så får nog avstå träning utöver hundpromenaderna.

Typiskt.

Det som motivera mig är min fd väns kommentar "Här sitter vi feta och fula". Behöver bara tänka på det sen så bär det av i en rask takt. I går blev det 1 timmes promenad i ihärdigt snöfall.

Ursäkta men vad är det för ett jävla sätt? Jag tror inte på den typen av negativ motivation alls, och om min vän uttalade sig så om sig själv och mig så hade jag tagit väldigt illa upp. Känner man sig fet så får man väl göra något åt det men det går säkerligen lättare om man inte börjar med att klanka ned på sig själv.

/någon som läser tråden utan att vanligen aktivt deltaga i den

Jag försöker tänka på hur vidrigt det är att prova kläder och att vara tvungen att ha något annat än uniform på sig. För att inte tala om alla bilder med ponnyerna och det faktum att jag förr eller senare måste göra ett uttalande på TV4. Igår räckte det med telefonen men det kommer inte att hålla i längden :eek:

På det skulle jag ha svarat "Fet må jag vara, men ful kan du var ensam!"

Kl*

Här är motivationen (vanligtvis) på topp, i förrgår fick jag knyta om snöret på mjuksbyxorna för att de bara trillade ned! :eek: För mig som varken väger eller mäter mig var det ett enormt peppande steg att konkret märka en skillnad! Visst upplever jag att kroppen blir mindre, kondisen blir bättre och kroppen starkare - men jag har en förmåga att intala mig att jag bara inbillar mig... :grin:
Just idag är det lite segt, kroppen värker av väderomslaget och pms på det... Blää! :mad:

Det blir en sväng på crosstrainern i allafall, kör framför tv:n så är det lättare att sysselsätta hjärnan så det inte blir så oerhört trist att stå där. Minst en kvart är tanken, resonerar som så att all rörelse är bättre än ingen rörelse helt enkelt.

Hur gör ni som för kalori och träningsapp? För ni in stallarbetet också? Nu menar jag inte ridning, utan allt ikring - mockning, bära vatten, kånka hö etc? Jag har valt att inte göra det utan det får bli som extra bonusförbränning varje dag. :)

Jag försöker tänka på hur vidrigt det är att prova kläder och att vara tvungen att ha något annat än uniform på sig. För att inte tala om alla bilder med ponnyerna och det faktum att jag förr eller senare måste göra ett uttalande på TV4. Igår räckte det med telefonen men det kommer inte att hålla i längden :eek:

Ja fy prova kläder är inte kul. Har satt upp en bild på mig när jag var normalviktig :) Det är kanon att ha på skafferiet, man tänker sig för innan
man snokar i skafferiet.

Jag för endast in det jag gör extra i vardagen alltså en timmes promenad/gympapass eller motionscykling. Inte den vanliga vardagsmotionen som blir såsom mockning.

I övrigt är jag nöjd nu, för jag har tvingat mig ut på en promenad a 70 minuter. Det må vara trögt innan man kommer iväg, men när man kommer hem känns det underbart!

Kalori-räkning (Viktklubben).

Aha,där är jag redan med.Men det fick mig oxå att fundera på hur jag blivit tjock,jag kan äta det jag normalt äter och ändå ligga på ett snitt på 900-1100 kalorier,så vad F-N blir jag tjock av??

Funderar på om min B12 brist kan inverka eller om jag har sköldkörtelfel,något fel måste det vara någonstanns :idea:

Man bör ju minst äta 1300 kcal om dagen. Annars kan det ju bli lite galet. Väger du maten? Ögat kan ju lura en på portionerna annars.

Verkar ju märkligt. Skadar kanske inte att kalla upp sköldkörtel. För min del har jag varit gravid och ätit mig till nuvarande vikt.

I går gick jag en mil och nu ska jag ut på långrundan igen. Är dock så vansinnigt trött och blir andfådd väldigt lätt i dag. Har varit i plugget och skrivit ett prov i medicin precis och det tog på krafterna. Ska jobba i stallet i morgon samt rida för tränare det känns kul men så oerhört tungt, hur ska jag orka!
Har i alla fall fått min remiss till gyn nu och börjar bli orolig för att jag ska vara gravid igen. Det vore så typiskt mig...
Ni är alla så himla duktiga!

Hur gör ni som för kalori och träningsapp? För ni in stallarbetet också? Nu menar jag inte ridning, utan allt ikring - mockning, bära vatten, kånka hö etc? Jag har valt att inte göra det utan det får bli som extra bonusförbränning varje dag. :)

Jag för inte in vardagssysslorna i appen, inte ens ridningen. Jag har bara det jag äter i Kaloriräknaren, det jag tränar ligger i Runkeeper. Som "träning" räknar jag promenad i raskt tempo och löpning. Det är de saker jag känner att jag gör extra.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Vilken ras passar mig?
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka