Vikttråden 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vikttråden 2013

Har känt mig stark i kroppen på veckans pass. Spörs i morgon hur mycket skada mitt totalfross i söndags har gjort på vågen.

Nyfiken fråga,vad äter du? Diet? viktväktarna? svält :D

Dobbis som vill härma :idea:

Haha! :D Jag äter lite vad som helst, har inga "regler" kring det alls, och jag har ätit skräpmat, godis osv ändå men i en ganska liten mängd.

Men, den stora förändringen för mig är:
- Bara godis på helgerna (och det mesta av godiset är utbytt mot frukt, men jag äter fortfarande godis...)
- Började äta grönsaker... :angel: Skulle väl säga att minst 1/3 av tallriken vid middagen består av grönsaker, vilket tidigare varit t ex pasta. Helt klart mindre kalorier där...
- Äter bara bröd kanske 3 gånger i veckan mot tidigare flera gånger per dag
- Äter mindre pasta/ris/potatis till middagen, så jag äter det fortfarande, bara snarare en "normal portion"... :p Då jag tidigare överätit det väldigt mycket
- Vi köper oftast hem mat på lördagarna, tidigare åt jag nästan jämt hamburgare och pomme, eller kebab och pomme. Det jag har gjort kanske 1 gång i månaden, resten av gångerna har jag valt kycklingsallad, kyckling med ris eller kebab i pitabröd.
- Jag tar aldrig om. Det jag lägger upp på tallriken första gången kommer räcka.

Så helt enkelt, jag äter vad jag vill. Men i en mindre mängd, och inte jämt. Men annars är det precis som vanligt. :D

Startvikt (10/1): 66,2 kg
Delmål 1: 64 kg (uppnått)
Delmål 2: 63 kg (uppnått)
Slutmål: <62 kg

16/1: 65,8
22/1: 65,0
31/1: 65,0
7/2: 65,3
14/2: 64,4
21/2: 63,7
28/2: 63,5
7/3: 63,1
14/3: 62,6
21/3: 64,2
+ 1,6

Totalt: - 2 kg

:mad: Tänkte egentligen inte regga i dag eftersom det känns så missvisande. Men, men. Jag får väl rida ut den här tillfälliga svackan. Ökad motion, ökad kontroll på matintaget. Tyvärr har jag känt mig halvkrasslig hela veckan så det har bara blivit någon fjuttpromenad. Kanske vågar jag mig ut på en liten joggingtur i dag.

1 mars 60.5 kg
8 mars 60.2 kg
15 mars 59.3 kg
22 mars 59.6 kg.

Jaja. Efter söndagens SJUKLIGA ätande, en större portion kvällsmat i går än vanligt plus att jag inte lyckades göra "tvåan" innan vägning så får det vara som det är. Dessutom är allt under 60 gdk.

knpln

Har hållit mig på banan i flera dagar men idag är jag LÖJLIGT hungrig/sugen/galen/bottenlös!!!!!!!!!!!!!!! Jag äter ju enligt viktväktarna så frukt är fritt men jag har redan ätit två apelsiner, ett äpple och hallon i en smoothie idag plus omelett med en massa wokgrönsaker till och ett kokt ägg. Jag har alltså redan kl 9.30 ätit bra mättande mat frukt och grönt för totalt 10 Propoints (av 26 dagliga) och kan inte sluta tänka på att jag vill stoppa nåt i munnen! Snacka om den lustfyllda hungern - att äta för nöjes skull och inte för överlevnad, precis som 360-programmet belyser. Som tur är har jag INGET lockande hemma för att kunna hantera såna här anfall och som sagt, frukt är ju ok men nu har jag nog fyllt dagens kvot. Jag tröstar mig med att jag är skötsam och att det kommer kännas bättre redan imorgon men jävlar vad jag är arg på min hjärna som skriker åt mig att äta!

Men det är klockrent att gå in här och titta på era bilder och läsa om er viktminskning, suget minskade genast med ca 30%. Jag är också jättenyfiken på Katten med Hattens strategi! 11kg sen i Januari???

Måste fråga dig, Katten. Tycker du att det känns som du "offrat" en massa för viktminskningen? Eller känns det enbart som en ny vana, att tänka annorlunda?

Självklart brukar det ju vara svårt precis vid omställningen, de där första dagarna är ju sällan roliga om man inte går på något "omställningsrus".

Såååååå himla starkt jobbat!

Nej, det tycker jag inte alls faktiskt. :) Det känns bara som en ny vana, och det känns som "men det är ju såhär det ska vara!". Jag har inte levt särskilt bra (extremt mycket kolhydrater, skräpmat och godis), och jag märker sådan skillnad på hur jag mår nu. Så himla mycket piggare osv.

Dom första veckorna (som alltid har varit dom svåraste för mig tidigare) kändes mycket lättare den här gången. Det tror jag beror på att jag faktiskt på riktigt nu hade bestämt mig för att ändra min livsstil, och inte gå på någon sorts "diet". Så som jag lever nu, så vill jag leva resten av livet. Och därför har jag också valt att det ska vara "tillåtet" med godis, skräpmat osv. Även om kroppen skulle må bättre utan det helt, så vet jag att jag inte kommer kunna/vill leva resten av mitt liv så.

Jag känner mig nästan lite skyldig när människor säger till mig att "jag är så himla duktig" osv, för jag känner nu att jag gör faktiskt inte så mycket. Jag försöker äta rätt, och rör på mig när jag känner för det. Oftast blir det zumba en gång i veckan, och någon stund på crosstrainern. Och oftast en promenad per dag. Mer är det inte, för jag tycker helt enkelt inte att det är roligt. Men, tidigare tränade jag ingenting, och det kunde faktiskt (tyvärr) ta två dagar innan jag gick utanför ytterdörren.

Oj så svamligt det blev, hoppas du fick svar på det du undrade. :)

Du kör i princip samma metod som mig. Har själv tappat 9,2 kg sen Januari. Jag äter i princip bara mindre portioner, tänker en och två gånger innan något onyttigt stoppas in samt motionerar.

Jag tycker det är jätteroligt att läsa, du har ju gjort precis som man ska göra. Inte gått ut 110 % i någon form av korttidsdiet, utan lagt om livet på ett sätt som går att hålla inte bara över viktminskningen utan permanent.

Och just detta att du känner att du mår bättre (och inte bara är lättare) är ju så superkul och inspirerande!

Det är så roligt att läsa om din viktminskning, du är superduktig!!!

Själv hinner jag knappt uppdatera här, men det går bra. Har anmält mig till ett lopp nu så jag är så "illa tvungen" att träna och det hjälper faktiskt för mig. Inte likställa det med en morot, mer en lång elak piska :D

Loppet ska förövrigt genomföras med en annan bukefalist, det är också bra och motiverande.

Jag har gått ner 7 kg totalt sedan januari och jag har 5 kg kvar till delmålet, det ska gå!

*kl*

Jag tjuvvägde + mätte mig idag (väger egentligen var 10:e dag, men kunde inte hålla mig ;)), -1 kilo (jag har en vanlig analog våg, så jag kan inte se hekton) och 3 cm i midjan!! Asnöjd tjej här, kan jag meddela! Jag vill låta den här viktminskningen ta tid och skapa goda vanor, utan några förbud men att jag ska äta med eftertanke och röra på mig mer än jag gjort tidigare.

kl

Roligt att läsa om alla framgångar!

Jag har gått ned drygt 5 kg och måste gå ned 6 kg till inom 7 veckor. Kämpar på med spinning och försöker att inte äta allt för mkt, men stått väldigt still senaste veckorna (beror dock på att jag ätit choklad i princip varje dag). Försöker iaf att tänka mig för, vill liksom leva ett liv utan förbud men inte med en massa överätande och svull i tid och otid. Vill vara nyttig och hälsosam! Spinner 4-5 ggr i veckan + att jag nu börjat lagt på lite gymövningar för överkropp, rygg och mage.

Haha! :D Jag äter lite vad som helst, har inga "regler" kring det alls, och jag har ätit skräpmat, godis osv ändå men i en ganska liten mängd.

Men, den stora förändringen för mig är:
- Bara godis på helgerna (och det mesta av godiset är utbytt mot frukt, men jag äter fortfarande godis...)
- Började äta grönsaker... :angel: Skulle väl säga att minst 1/3 av tallriken vid middagen består av grönsaker, vilket tidigare varit t ex pasta. Helt klart mindre kalorier där...
- Äter bara bröd kanske 3 gånger i veckan mot tidigare flera gånger per dag
- Äter mindre pasta/ris/potatis till middagen, så jag äter det fortfarande, bara snarare en "normal portion"... :p Då jag tidigare överätit det väldigt mycket
- Vi köper oftast hem mat på lördagarna, tidigare åt jag nästan jämt hamburgare och pomme, eller kebab och pomme. Det jag har gjort kanske 1 gång i månaden, resten av gångerna har jag valt kycklingsallad, kyckling med ris eller kebab i pitabröd.
- Jag tar aldrig om. Det jag lägger upp på tallriken första gången kommer räcka.

Så helt enkelt, jag äter vad jag vill. Men i en mindre mängd, och inte jämt. Men annars är det precis som vanligt. :D

Kör ungefär samma som både du och fraggel_tess förutom att jag inte kan motionera särskilt mkt pga mina ryggproblem.
Supernöjd dock med att vara drygt 8kg lättare än i januari,vikt idag 74,1kg.
Lägsta på många år!!!!
Ryggdoktorn nöjd också och förhoppningsvis blir steloperationen av i april!
När det är läkt ser jag fram emot att träna,just nu gör allt ONT.

Imponerad och inspirerad av er alla!
Fortsatt lycka till!

Jag kanske kan berätta lite hur jag (försöker) äta numera.

5-6 mål/dag, varav frukost, lunch, middag och så mellanmål däremellan. Försöker äta med 2-3 timmars mellanrum. Jag har följt lite av fitnessfightens (finns på FB) kostupplägg och väger maten innan jag äter osv. Försöker hålla ner kolhydraterna, men de ska fortfarande finnas med. Fokus på proteiner och äter en hel del kvarg och keso. Jag tycker mellanmålen är lättare att fixa med än den vanliga maten, mest för att jag har svårt att komma på vad jag ska äta, men försöker hålla det enkelt och gott.

Jag funderar på att anmäla till FF antingen i april eller maj, men först måste jag känna att jag är galet motiverad för det.

Jag tränar i genomsnitt varannan dag, jag har ju även hund som jag går minst ett par timmar med/dag och försöker få ett mer aktivt liv igen. Träningen är lite blandad med framför allt gymmande med fokus på ben och rygg/axlar. Sen går jag på en del indoor walkingpass, och så brukar jag försöka få in minst ett corepass i veckan i samband med IWn. Har jag tid och lust så går jag på en del andra funktionella träningspass såsom bodybalance och det jag tycker är absolut roligast: Bodycombat :love:

I vilket fall hoppas jag på att detta ska ge de resultat jag vill ha!

KL

Veckans viktnedgång: 92kg (-1kg)

Har strulat mycket med maten på grund av massa tragiska saker som hänt här.. förlorat två katter inom loppet av en vecka har jag också..:( Usch..

Tjohoo nu går det att träna ute igen, ingen är lyckligare än jag :)

I morse värmde tom solen och det ger sådan energi när våren är på väg *lyckorus*....

549990_10151336878516641_1053221035_n.jpg

Rain_woman: Åh beklagar :(. Nej det är inte lätt att tänka på sådana saker när sorgen slår till...

kl

Mätte mig idag och har sedan starten gått ned 5,5 cm i midjan (där jag lägger på mig först) samt tappat 2 cm över bröst/rygg och låren har också minskat 4 cm. Höften är samma mått på, men känner att det får vara ok med tanke på att jag inte skött min kost som jag ska. Lite surt att ha tränat så mkt utan att ha gått ned "mer", men det har jag ju varit medveten om länge. Mitt största problem är att äta ofta, är också lite inspirerad av fitnessfighten men inte tillräckligt för att det ska funka. Tänkte köra riktigt hårt under april och hoppas på att jag får ett bra resultat då... det värsta är nog dock detta med godis/socker som för många andra blivit en belöning eller mer tröst. Ska försöka hitta en "fysisk" träningskompis som kan pusha mig på plats, eller mer att vi kan pusha varandra. Internet är en jäkligt bra grej, men det ersätter inte den fysiska personen.

Ja, jag tycker också det är svårt att äta ofta. Jag har lite oregelbundna tider så det gör det ju ännu svårare att få in det på rutin, men jag kämpar på, men sen blir det ju som sagt oftast att jag hellre äter mellanmål än lagade mål mat. Det är DÄR jag måste få in min rutin, planera de lagade målen mat, annars kommer jag köra slut på reserverna rätt snart..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka