Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nyfiken fråga,vad äter du? Diet? viktväktarna? svält
Dobbis som vill härma![]()
Haha!Jag äter lite vad som helst, har inga "regler" kring det alls, och jag har ätit skräpmat, godis osv ändå men i en ganska liten mängd.
Men, den stora förändringen för mig är:
- Bara godis på helgerna (och det mesta av godiset är utbytt mot frukt, men jag äter fortfarande godis...)
- Började äta grönsaker...Skulle väl säga att minst 1/3 av tallriken vid middagen består av grönsaker, vilket tidigare varit t ex pasta. Helt klart mindre kalorier där...
- Äter bara bröd kanske 3 gånger i veckan mot tidigare flera gånger per dag
- Äter mindre pasta/ris/potatis till middagen, så jag äter det fortfarande, bara snarare en "normal portion"...Då jag tidigare överätit det väldigt mycket
- Vi köper oftast hem mat på lördagarna, tidigare åt jag nästan jämt hamburgare och pomme, eller kebab och pomme. Det jag har gjort kanske 1 gång i månaden, resten av gångerna har jag valt kycklingsallad, kyckling med ris eller kebab i pitabröd.
- Jag tar aldrig om. Det jag lägger upp på tallriken första gången kommer räcka.
Så helt enkelt, jag äter vad jag vill. Men i en mindre mängd, och inte jämt. Men annars är det precis som vanligt.![]()