Vikttråden 2014:2

Jag tror självklart inte att du ljuger men snacka om att bära upp sina kilon väl. Jag är 165 cm och vägde 68 en gång. Precis på gränsen för normalvikt enligt BMI men oj vad jag var mullig då.

Jag är en tung person. :D Har släktingar som är likadana, bland annat min mor. Om jag minns rätt vägde hon runt 65 kg när hon gifte sig och bröllopsklänningen var i storlek 36 (och så vitt jag förstått var storlekarna en aning mindre då). Jag har aldrig varit i närheten av storlek 36 så hon var betydligt mindre än mig.

Jag är en tung person. :D Har släktingar som är likadana, bland annat min mor. Om jag minns rätt vägde hon runt 65 kg när hon gifte sig och bröllopsklänningen var i storlek 36 (och så vitt jag förstått var storlekarna en aning mindre då). Jag har aldrig varit i närheten av storlek 36 så hon var betydligt mindre än mig.

Intressant. Och ytterligare bevis på att BMI inte alltid är ett bra riktmärke.
Jag har 36 på en del kläder men upplever mig inte nämnvärt mindre än vad du ser ut på bilden.

Intressant. Och ytterligare bevis på att BMI inte alltid är ett bra riktmärke.
Jag har 36 på en del kläder men upplever mig inte nämnvärt mindre än vad du ser ut på bilden.

Fast det är du ju, bevisligen. :D Det där med vikt och kroppsuppfattning är verkligen en hel jävla vetenskap.

Det där med vikt och kroppsuppfattning är verkligen en hel jävla vetenskap.
Ja, skoja inte alltså. Jag känner mig förvisso sällan 'tjock' men däremot i princip alltid väldigt stor. Stor och reslig och grov och bredaxlad och respektingivande, längre och större och starkare än alla. Nu gör det ju ingenting om det är så jag faktiskt ser ut men det är väldigt intressant hur sällan andra har samma bild av mig som jag har.

Jag kan dock tänka mig att det måste vara mycket att jobba med mentalt om man har gått ner mycket i vikt? Det var väldigt intressant när du senast skrev ett långt inlägg om det i en tråd.

När jag vägde 68 kg var jag rejält mullig. Inte bara min åsikt utan även omgivningens. Längesen men jag såg absolut inte ut som du.

Ja, skoja inte alltså. Jag känner mig förvisso sällan 'tjock' men däremot i princip alltid väldigt stor. Stor och reslig och grov och bredaxlad och respektingivande, längre och större och starkare än alla. Nu gör det ju ingenting om det är så jag faktiskt ser ut men det är väldigt intressant hur sällan andra har samma bild av mig som jag har.

Jag kan dock tänka mig att det måste vara mycket att jobba med mentalt om man har gått ner mycket i vikt? Det var väldigt intressant när du senast skrev ett långt inlägg om det i en tråd.

Det där säger ju en del om kroppsuppfattning eftersom du de facto är rätt så liten, 48-50 pannor är liksom litet hur man än vrider och vänder på det.

Att gå ner i vikt är mer mentalt än fysiskt. Nu ligger jag tio kilo plus och i min hjärna är jag uppe på 103 kg igen. Att jag faktiskt kan ha en del av kläderna jag hade när jag vägde mindre håller mig dock på jorden någorlunda väl, man kan liksom inte trolla på sig kläder som man inte får plats i. :D

Att gå ner i vikt är mer mentalt än fysiskt. Nu ligger jag tio kilo plus och i min hjärna är jag uppe på 103 kg igen. Att jag faktiskt kan ha en del av kläderna jag hade när jag vägde mindre håller mig dock på jorden någorlunda väl, man kan liksom inte trolla på sig kläder som man inte får plats i. :D
Haha nej, det är ju inte särskilt lätt gjort :D. Men din stackars hjärna alltså, vad den får kämpa. Tycker du är helt otrolig, din inställning är så sund och bra och du är så rackarns tuff.

Halloj alla!
Det här är kanske inte tråden för mig eftersom jag inte är särskilt intresserad av min vikt, vet inte ens vad jag väger idag, men muskler har tvr bytts ut mot ett fluffigt lager fett, kan fortf ha alla kläder men jag gillar det inte alls.
Jag längtar tillbaka till förra hösten/vintern, stark, bra kondition, mådde bara allmänt jäkla bra! 170 lång och då vägde jag mig (för att kunna ha reda på fettprocenten ) 58 kg med en fettprocent på lägst 16%.

Nu är det fullt ös mot nya sunda vanor både kost och träningsmässigt :)

Funkar denna? Kanske blev felvänd?

QBAfsQFP

Efter att ha legat på soffan i 2 veckor och inte gjort så många knop så har jag fått grönt ljus för rehabträning så på tisdag blir det första riktiga passet av under ledning av pt med utbildning och kompetens för såna här skador, så jag är = :banana: i humöret just nu även om det säkerligen blir ett pass som ligger långt från hur jag är van att träna.

Viktmässigt så har jag på de här veckorna gått upp nära nog ett kg, men vad gör det liksom? Jag är relativt hel, musklerna har läkt rätt så bra och medicineringen minskats ner så jag är vid gott mod :up:

På tal om kroppstyper så i min nuvarande för mig lite ickeform, så drar jag ändå 36 på allt utom jeans där jag drar 29" och mitt BMI ligger just nu på 23,9

140910-klaumlnning_zps5d7a4679.jpg

Liknande trådar

Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är... 2
Svar
27
· Visningar
6 097
Senast: Cocos
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 780
Senast: Hedinn
·
Relationer Anonymt nick, vet någon vem jag är så visa gärna inte det <3 Det här kommer bli jättelångt, men för att sammanfatta det hela lite så... 5 6 7
Svar
124
· Visningar
18 380
Senast: Brandgul
·
Hästvård Jag har ett sex år gammalt sto, importerad från Lettland som unghäst och i min ägo sedan hon var drygt 3,5 år gammal. Den här sommaren...
Svar
10
· Visningar
3 513
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21
  • Bästa fysiska ridsportbutiken?