Jag tror självklart inte att du ljuger men snacka om att bära upp sina kilon väl. Jag är 165 cm och vägde 68 en gång. Precis på gränsen för normalvikt enligt BMI men oj vad jag var mullig då.
Jag är en tung person.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror självklart inte att du ljuger men snacka om att bära upp sina kilon väl. Jag är 165 cm och vägde 68 en gång. Precis på gränsen för normalvikt enligt BMI men oj vad jag var mullig då.
Jag är en tung person.Har släktingar som är likadana, bland annat min mor. Om jag minns rätt vägde hon runt 65 kg när hon gifte sig och bröllopsklänningen var i storlek 36 (och så vitt jag förstått var storlekarna en aning mindre då). Jag har aldrig varit i närheten av storlek 36 så hon var betydligt mindre än mig.
Intressant. Och ytterligare bevis på att BMI inte alltid är ett bra riktmärke.
Jag har 36 på en del kläder men upplever mig inte nämnvärt mindre än vad du ser ut på bilden.
Ja, skoja inte alltså. Jag känner mig förvisso sällan 'tjock' men däremot i princip alltid väldigt stor. Stor och reslig och grov och bredaxlad och respektingivande, längre och större och starkare än alla. Nu gör det ju ingenting om det är så jag faktiskt ser ut men det är väldigt intressant hur sällan andra har samma bild av mig som jag har.Det där med vikt och kroppsuppfattning är verkligen en hel jävla vetenskap.
Fast det är du ju, bevisligen.Det där med vikt och kroppsuppfattning är verkligen en hel jävla vetenskap.
När jag vägde 68 kg var jag rejält mullig. Inte bara min åsikt utan även omgivningens. Längesen men jag såg absolut inte ut som du.
Ja, skoja inte alltså. Jag känner mig förvisso sällan 'tjock' men däremot i princip alltid väldigt stor. Stor och reslig och grov och bredaxlad och respektingivande, längre och större och starkare än alla. Nu gör det ju ingenting om det är så jag faktiskt ser ut men det är väldigt intressant hur sällan andra har samma bild av mig som jag har.
Jag kan dock tänka mig att det måste vara mycket att jobba med mentalt om man har gått ner mycket i vikt? Det var väldigt intressant när du senast skrev ett långt inlägg om det i en tråd.
Haha nej, det är ju inte särskilt lätt gjortAtt gå ner i vikt är mer mentalt än fysiskt. Nu ligger jag tio kilo plus och i min hjärna är jag uppe på 103 kg igen. Att jag faktiskt kan ha en del av kläderna jag hade när jag vägde mindre håller mig dock på jorden någorlunda väl, man kan liksom inte trolla på sig kläder som man inte får plats i.![]()
Alla kroppar är olika, på något sätt måste vi som kollektiv fatta det.
Haha nej, det är ju inte särskilt lätt gjort. Men din stackars hjärna alltså, vad den får kämpa. Tycker du är helt otrolig, din inställning är så sund och bra och du är så rackarns tuff.
Ja det har jag fattat för längesen men det är ändå otroligt!
Får vi se hur du ser ut nu?
Vi är ju rätt olika byggda.Tänk så olika det kan vara! Jag väger just nu längd -13 och den enda som oroar sig är min mamma.