Vikttråden 2014:2

Glömde igår, men om jag ska gå efter den formeln längd minus 110 så "ska" jag väga 11 kg mindre än jag gör nu :wtf: Kommer att gå ner en del kilon, men går jag ner 11 så blir jag mager och benig vilket jag inte vill.

Om jag väger längd minus 110, så ser jag så "rak ut" och mina koben ser extra "läckra" ut :rofl: Nä längd minus 106 där går min nedre gräns... :banana:

Jag brukar fundera hur sjutton jag skulle se ut vid längd minus 120 (50 kg skulle det innebära), bortsett från ännu mer fladdrande hud tror jag det skulle se jättesorgligt ut... Jag har breda axlar, kort överkropp, stor bröstkorg... Och så långa kobenen då :D Har även brist på nacke och svank av ett helt liv med ångest...

På tal om vikt vad har en 50 kg 170 cm i klädstorlek eg? 30? Xx(x)s? Jag har 36/38 (S) vid 66 kg liksom :)

Har vänner som köper strl 170 på ungdomsavdelningen när dom väger längd minus 110. O_o

Min dotter (8,5 år) sa för ngn vecka sedan första viktkommentaren "jag vill inte bli större" :( Och efter karaten i torsdags sa hon "kolla man ser mitt skelett" (längs ner på bröstkorgen)... Jag har aldrig pratat viktnedgång framför henne, hennes pappa kan ha pratat om sin vikt men inte jag. Är det nu det börjar i skolan, jidder om utseende och vikt?

Hoppas hon fortsätter med karaten och får fokus åt annat håll. :)

Sorry jiddret, blev mkt tankar här och nu.

Har vänner som köper strl 170 på ungdomsavdelningen när dom väger längd minus 110. O_o

:o Jag har ett gäng t-shirtar, linnen, tröjor i just strl 170, till och med en tjocktröja i strl 164 som ändå är lite stor på kroppen och det passar på mig lika bra som s/xs och en del damtröjor måste jag också ha xs på för att de inte ska se allt för tältaktiga ut O_o och som sagt så väger jag ändå mer nu än jag skulle vilja, men jag tränar i första hand för att bli starkare, att magplufset krymper är en trevlig liten bonus :up:

:o Jag har ett gäng t-shirtar, linnen, tröjor i just strl 170, till och med en tjocktröja i strl 164 som ändå är lite stor på kroppen och det passar på mig lika bra som s/xs och en del damtröjor måste jag också ha xs på för att de inte ska se allt för tältaktiga ut O_o och som sagt så väger jag ändå mer nu än jag skulle vilja, men jag tränar i första hand för att bli starkare, att magplufset krymper är en trevlig liten bonus :up:

Jag fokuserar också på "fit", att bli starkare osv. Jag tränar som en nybliven mamma typ ska göra, fast dottern är 8,5 ÅR :o Det finns ngt som kallas för mamma fitness online som inte bara riktar sig mot mammor. Vilka häftiga resultat det går att se. Det är PT online, kostar ju mkt, kommer testa sen då jag byggt grundstyrka :banana: Där får man personligt träningsprogram, kostschema, coaching osv.

Ang klädstorlekar, precis samma för mina vänner, tror dock dom köper byxor och jeans på vuxenavd (dock ministorlekar).

Jag har en skapligt rund och niceig rumpa så inga barnbyxor går på över den :D men 27" är lite för små och 29" är lite för stora just nu och några 28" har jag aldrig lyckats hitta åt :cautious: och då hellre lite för stort än för litet :)

Jag har bra grundstyrka och behöver ingen pt i normalfallet, men efter bilolyckan och kommande rehabträning under läkningsfasen så känns det vettigt att ge allt bästa förutsättningar för att läka så bra som det går och alltså blir det pt i af tills allt läkt ordentligt och sen lär jag köra på som vanligt men med lite modifikationer för vänsterarmen om den inte blir helt 100% bra igen.

Återbesök till läkaren om ungefär en månad så mest rehabträning fram till dess :up:

Tänk att vi är så olika byggda allihop :) jag ser mer lagom ut om jag väger -110. Nu väger jag -105 mot min längd och då är jag lite plufsig. Jag är ganska nätt upptill med bredare höfter och tyvärr lite tjocka överarmar. Så mina kilon som jag hade klarat mig utan ligger på armar
och runt midjan och höfterna.

Nu har jag iaf rört en hel del på mig när jag passar mammas hund och även ridit en del!

Så mina kilon som jag hade klarat mig utan ligger på armar
och runt midjan och höfterna.

Är det de kilona som försvinner om du går ner 5 kilo, då?

Jag kan lätt klara mig utan en hel del av det som sitter på låren och rumpan, men det som händer om jag går ner några kilo är att överkroppen och ansiktet blir helt utmärglade, utan att det jag vill bli av med försvinner.

Funkar denna? Kanske blev felvänd?

QBAfsQFP

Tack! Du bär verkligen dina kilon på ett positivt sätt!

Är det de kilona som försvinner om du går ner 5 kilo, då?

Jag kan lätt klara mig utan en hel del av det som sitter på låren och rumpan, men det som händer om jag går ner några kilo är att överkroppen och ansiktet blir helt utmärglade, utan att det jag vill bli av med försvinner.

Mina bröst lär väl försvinna dom också ;) tidigare när jag vägt 5 kg mindre har jag sett normal ut iaf och inte utmärglad. Klart jag blir lite smalare i ansiktet också men jag som har ett runt ansikte syns det inte så mycket på. Däremot så börjar jag se mager ut när jag närmar mig 55 kg och dit vill jag inte.

Här är en dålig bild hur jag ser ut nu. Dock syns ju inte kärlekshandtagen så som dom hade gjort om jag drog upp tröjan :) och mina ben ser lite kortare ut än vad dom är.
D0B1F4D2-EBDC-454C-A105-8FA26E7403B4_zpskiif7ybf.jpg

Liten släng av panik pga den långsamma nedgången på vågen.

Går man inte ner enligt plan så ställer de in operationen.

Jag har tappat två kg den här första veckan och den sägs ju vara den man tappar mest på.

För att göra det än lite värre så kommer jag att vara precis före mens i samband med op och då binder kroppen alltid extra vätska.

Avskyr det här!

:crazy:

Startade på
1/9 2013 108 kg
6/6 2014 104 kg 120 cm
1/8 2014 99,5 kg ?cm
11/8 2014 99 kg 116 cm
18/8 2014 97,5 kg 112 cm
25/8 2014 97 kg 110 cm
1/9 2014 96,6 Kg, 108 cm
8/9 2014 95,8 kg, 103 cm.
15/9 2014 96.0 kg, 103 cm (Menselände)

@Tassetass Så snygg du är!!! Både med och utan "extrakilon"!

Här går det käpprätt åt helvete.

18/8 71,4 kg.
25/8 68,7 kg (-2,7 kg)
1/9 71,5 kg (+2.8 kg)
8/9 71,4 kg (-0,1 kg)
15/9 71,8 kg (+0,4kg)

Så jävla drygt och oinspirerande. Ska jag behöva svälta mig?!

Absolut inte!

Du verkar ha kommit till en platå och det gör de flesta nån gång under viktminskning. Dessa platåer kan ha olika anledningar och olika orsaker, men svält är aldrig någonsin svaret eller lösningen.

En vecka efter jag födde andra sonen vägde jag 72 kg, där står jag ju kvar nu, nästan fem månader senare. Jag kommer absolut inte svälta mig, men jag kan ju inte annat än att undra varför jag inte tappar. Det är ganska stor skillnad på hur jag äter och framförallt tränar nu och för fem månader sedan. Det är oerhört drygt att ingenting händer och att jag fortfarande inte kommer i mina kläder.

Här vill jag också vara med !!
Sedan oktober har jag tappat totalt 20 kg,
varav -9 sen juni.
Tycker inte att jag har ansträngt mig så hårt för detta,
skulle dock behöva gå ner minst 30kg till. Det är slutmålet!
Det jag gjort är att festa utan dess like hela sommarn,
ätit fantastisk god mat med vännerna.
Promenerat massor och nästan helt slutat med läsk.

Jag har tappat två kg den här första veckan och den sägs ju vara den man tappar mest på.

För att göra det än lite värre så kommer jag att vara precis före mens i samband med op och då binder kroppen alltid extra vätska.

Avskyr det här!

Kan det inte vara så att du redan innan du började med pulverdieten(för visst är du på sådan inför operationen?) gått ner såpass mycket alldeles nyligen att du inte har en massa "vätskekilon" att tappa? De där en annars tappar i början av en extremdiet?

Usch här går det inge bra!
Jag har förvisso gått ner lite grann i vikt men inte alls som jag hoppats på!
Fastedagarna går bra och träningen går finfint men mellan fastedagarna tycker jag uppenbarligen att det är helt ok att fika eller äta lite chips eller ta lite sånt eller..., ja ni fattar!

Åhh jag måste skärpa mig! Maten i mellan fastedagarna är det inget fel på det vet jag för vi har kollat mängder och sånt annars är det ju lätt att äta alldeles för stora portioner.

Avskyr det här!

Hur mycket måste du gå ner? 17 kg är ju jättebra!

Liknande trådar

Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är... 2
Svar
27
· Visningar
6 097
Senast: Cocos
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 780
Senast: Hedinn
·
Relationer Anonymt nick, vet någon vem jag är så visa gärna inte det <3 Det här kommer bli jättelångt, men för att sammanfatta det hela lite så... 5 6 7
Svar
124
· Visningar
18 380
Senast: Brandgul
·
Hästvård Jag har ett sex år gammalt sto, importerad från Lettland som unghäst och i min ägo sedan hon var drygt 3,5 år gammal. Den här sommaren...
Svar
10
· Visningar
3 513
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka