Vikttråden 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, kanske skulle jag gå med här jag med..
Jag har gått upp 6 kilo sen jag började äta diverse mediciner mot bipolärt syndrom, trots att mina matvanor och motion är den samma.

Visst, 6 kilo är inte någon livsavgörande mängd. Jag är fortfarande högst normal. Men det har gått lite för fort och om det fortsätter på samma vis..

Hur gör man när viktuppgången beror på medicin? Ska jag sluta äta? O_o

Är man helt otränad så är kanske inte att börja tokspringa den bästa lösningen? Iofs springer jag enbart om livet hänger på det då jag formligen avskyr att springa :angel:

Ut och gå så raska promenader i en fart som du orkar med och utöka sträckan och farten allt eftersom orken kommer, lyssna på musik du gillar och som är lätt att gå till är mitt tips :)

Måste bara kika snabbt in före jobbet och tala om att nu har jag tappat det jag gick upp över påsk och helgen innan.
Så glad!
- 5,9 kg kvar till målet jag satte upp den 27 januari. Jag kanske kommer dit den här gången.
Ser även att ni andra också gjort det :)
Nu måste jag kila, ha en underbar dag i solen!
Duktigt jobbat!!!!!!!!!!

Nu tänkte jag följa Batwomens exempel och hoppa in i tråden. Har också sambokilon som hänger kvar, 9 av dem gick jag ner för två år sedan men sedan dess har det sakta gått utför och jag har gått upp 5 av dem igen :( Så onödigt. Väger i dagsläget 67 kg till mina 165 centimeter, vill helst ner till 58-59 någonstans.

Ibland inbillar jag mig att jag har nått den där åldern när ens ämnesomsättning plötsligt förändras. Eller finns den ens på riktigt? För två år sedan hade jag hur enkelt som helst att gå ner i vikt med lite kaloriräkning, idag när jag försöker (med en mycket lägre kaloribudget) märker jag inte alls samma snabba resultat. Inget resultat alls sett över några veckor egentligen. Vilket gör att jag tappar motivationen, skiter i allt och är tillbaka på ruta ett igen.

Tänkte försöka att inte kaloriräkna denna gång utan bara äta med sunt förnuft och minska portionerna. Jag har ju ändå kalorierna ganska mycket i huvudet.

*kl*

Nu hoppar jag också in i tråden!
Är precis hemkommen från en vecka i Turkiet tillsammans med ett gym som anordnade en träningsresa. 1-3 ordentliga pass om dagen, drog ner på kollisar + ökade grönsaker och skippade godis/chips etc mån-fre.

Ställde mig förväntansfull på vågen idag.
Resultat?
Noll. :meh:
Det har inte hänt ett enda jävla skit.

Tröstar mig med att brännan åtminstone får mig att se smalare ut...

Dagens dato väger jag 81 kilo till mina 167 cm.
Målet är att stanna när jag känner att min kropp ser bra ut igen, och jag gissar att det kommer någonstans mellan 60-65 kg vilket alltså innebär att jag som mest har 21 kg att gå ner vilket känns helt överväldigande för någon som aldrig haft problem med vikten fram tills 3-4 år sedan då jag blev deppig och helt enkelt la mig i soffan med en Ben&Jerry och ett Pringles-rör nersköljt med Coca-Cola i sisådär sex månader. :angel:

Sockerberoende har jag varit så länge jag kan minnas även om jag har haft det under kontroll i perioder (som nu). Jag har problem med att hitta motion som jag tycker är rolig sedan jag slutade rida eftersom jag inbillar mig att är det inte kul kommer jag i slutändan att misslyckas. Men just nu känns det som att det helt enkelt får bli motion under tvång med en pistol mot tinningen.

Gick ner till 68 kg fram till juni förra året men flyttade hem till Sverige (bodde då i Norge) och hittade kärleken = sambokilona kom som ett brev (eller fler) på posten och nu väger jag mer än någonsin. :cry: Eftersom jag är arbetslös är största problemet soffliggandet, maten har jag under hyfsad kontroll. Sambon som är fd orienterare har försökt få med mig på löpning, något jag alltid skytt som pesten för att det är så jävla tråkigt och givetvis skitjobbigt för någon som har noll kondition. Kan väl springa sisådär 800 m innan jag måste stanna. Överlag har jag alltför lätt för att ge upp så fort det blir lite jobbigt.

Så, det var lite om mig! Pepp tack, ni andra är ju så jädra duktiga!

Jag förstår att det känns SKITSURT att vågen står stilla, men det lär knappast vara så att det inte har hänt något. Det minsta som har hänt är att du har fått bättre kondis och blivit starkare. Men du har säkert bränt en del fett också, men lagt på dig vätska i musklerna.

Jag har skött mig rätt bra, så nu är jag i alla fall tillbaka på ruta ett och har en femtiolapp i spargrisen. Från och med nu får jag börja lägga en hundring för varje kilo som försvinner.

Har upptäckt att nästan alla snacks innehåller solrosolja, vilket jag inte bör äta. Så nu måste jag undvika det. Och nej, jag vill inte ha tips på snacks som är gjorda på annan olja! :p

(0 = 12,8 kvar, 50 kronor i spargrisen)

Grattis @carre! Bra jobbat!
Välkommen till @cherie, @sthu och @Batwoman!

Själv hade jag en kass helg rent allmänt. Mkt motion, men 2 kebabrullar! Jag var nere och vände på 87 kg, men igår så vägde jag 88,2, så -0,1 kg från förra måndagen.

Har valt att cykla till nya jobbet (1,7 mil tur och retur) 4 ggr/v, så motionen har ökats på lite. Tränade för första gången på 3 v igår, nu när bihåleinflammationen äntligen börjat lätta. Som extra bonus så verkar jag inte ha tappat särskilt mkt ork.

Måste bara fortsätta hålla igång, och hitta vettiga rutiner. Har lite problem med att hinna/ta mig tid att äta på jobbet just nu, så äter tyvärr för lite om kvällarna, som jag då kompenserar (felaktigt) på dagarna jag är ledig. Kommer nog ge sig snart hoppas jag. Problemet är att motion dämpar aptiten, så jag är inte hungrig efter cyklandet till jobbet, och jag är bara där ett par timmar (halvtid), och sen är jag ju inte hungrig vid 10 när jag kommer hem... Någon som har liknande problem och ngt tips?

Nu vågar jag ge mig på att flytta in i tråden med. Fått så nog av min vikt och trött på alla mediciner som bara får mig att må skit och öka i vikt så för 3 veckor sen slängde jag sista pillrena och i helgen kändes det som man vaknade upp ur en svartvit film och hamnade i färgfilm och 3D :) ! Så igår sa jag f**k it och gick ut och gick. Ca 1 mil gick jag trots att kroppen sa emot lite. Fördelat på en lång promenad på 7 km med stopp efteråt för att mocka och fixa. Sen 3,5 km till drygt. Åt inget skit, små mål och idag på det igen. Kommer precis hem från 1 mil igen med kort paus efter 9 km för att mocka och fixa stallet, sen sista km hem. :) Mina fötter har gjort slut med mig dock ;) Enda nackdelen.

Efter en stor svacka är jag tillbaka på banan igen! Har haft noll i motivation under en längre tid men nu känner jag att det är dags att komma tillbaka. Kan inte skylla på att det är mammakilon som sitter kvar längre.

Igår var jag och sambon ute och shoppade i fyra timmar (ja, jag tycker det räknas som motion). Jag var helt slut efteråt men stack ändå ut och red i lite mer än en timme. Åt bra hela dagen och gick inte i Mac Donalds fällan trots att magen skrek efter shoppingen.

Idag blev det en promenad på 1 tim och 20 min, tyvärr ingen ridning då mitt barn tycker att han ska ha all uppmärksamhet;) Men jag har ätit nyttig hela dagen idag med och nu ska jag göra mina övningar ur boken träning för nyblivna mammor. Känner mig inte alls pigg på det just nu men efter det så ska jag äta kvällsmat och det är jag mer sugen på så jag får väl skynda mig att göra dom:wtf::D

Vad duktiga ni är!!

Själv är jag snuvig och sur... det rör på sig igen efter en tids stillastående - men nu rör det sig åt fel håll :arghh: för jag är för skruttig för att promenera mina dagliga promenader och rida är inte att tänka på :(
Tänk att så "lite" ändå gör så mycket...
Jag vill bli frisk NU *host host*

Hann inte skriva i morse ,då jag började tidigt.
Första veckan har resulterat i -1,9kg!
Bra start, "bara" 1,5 kvar tills jag är under det förhatliga 80 strecket!
Tackade vänligt, men bestämt nej till tårtan chefen bjöd på idag!
Känns bra det!
Men, nu har jag bestämt mig

@oxo Vad jag känner igen McDonaldsfällan! Hur bra som helst att du motstod ju, och att du är tillbaka på banan. Håller för övrigt med om att shopping nästan är träning, man blir ju helt slut utav det.

@Ackio Välkommen :) Säger jag som själv precis hoppat in. Härligt jobbat med alla promenader, ta det lugnt bara så fötterna får vila också!

Åh, en kompis postade precis en sex år gammal bild (från när jag och sambon precis flyttat ihop) på min facebook. Lägligt med pepp! Där ser man verkligen att min kropp förändrats under dessa år (inte så konstigt heller - jag var närmast ett barn på den tiden men ändå). Jag vägade nog ganska exakt 58-59 på den bilden, dit jag vill tillbaka till alltså!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI

Hästrelaterat

Tillbaka