Vikttråden 2015

Idag blev det en snål matdag. Tre knäckemackor, turkyoghurt med lite honung till frukost och en liten skål edammebönor till kvällsmat för att försöka balansera ut restaurangbesöket igår.
Imorgon tänkte jag köra som vanligt. :)

Magsjuka är effektivt! Tre kilo mindre ;) Men jag hade tur som tjuvvägde mig innan jag blev sjuk så nu är det 79,5 kg jag väger alltså ett kilos minskning denna vecka.

Hoppar in här som lite underviktig, idag är vikten på 46,2kg ska upp på 55kg. Är 161 cm lång och BMI:t ligger på: 17,82. Hejja Hejja.
Får inget stöd hemifrån heller, så hoppar in här då.
Hur ska man lyckas gå upp i vikt när ens ämnesomsättning är extremt hög? :(.
Någon här som har bra tips på mat som gör att man går upp i vikt?

Jag har haft lika lågt och även lägre BMI än du och vet att det är svårare att gå upp i vikt när man vill, än ned.
Jag tror att du äter för lite... För min del var det så enkelt att jag inte tyckte någonting var gott längre. Och när det inte smakar gott så äter man inte. Punkt.

Du måste hitta några mellanmål som du tycker om. Och se till att alltid ha det hemma.
Nybakat grekiskt lantbröd med bregott och ost på älskar t.ex jag och det är lätt att tugga och svälja (men eftersom jag nu är normalviktig så får jag drömma om smaken istället). Det slinker lätt ner två och går snabbt att göra i ordning. ;)

Jag fick näringspulver utskrivet, svindyrt var det vill jag minnas men det gick ju inte att få ned.
Har stor respekt för dietister, men under den tiden jag gick där, så blev jag ännu mer less på mat. Det blev så fixerat på något sätt att jag blev motvalls!
Jag hade absolut inte börjat med några "köpemellanmål" utan hellre varit lite onyttig och gått in till ett konditori och köpt en mumsig bulle istället.

Makaroner och smör eller smält ost på är ochså perfekt om man vill gå upp lite i vikt. Jag har fått för mig att du äter bra mat för övrigt, så då kan du med gott samvete peta i dig lite näringsfattiga men lättätna saker.

Och ja, du kommer torligten få dras med en del problem om du inte kommer upp i BMI. Tänderna kommer att kosta skjortan framöver och troligen kommer du få äta extra vitaminer/mineraler i resten av livet.

Lycka till nu, och ta ett litet steg i taget. Ät inte så mycket att du blir proppmätt, då kommer det dröja för länge innan du äter nästa gång.

Jag köpte ett yoga- abonnemang på nätet för några dagar sedan, har mest kört olika grundpositioner och introduktioner men idag körde jag ett halvtimmes pass!
Har nått sånär bestämt mig för en grundövning (hållningsteknik) och en form (?) av solhälsning jag tänker göra åtminstone en gång om dagen denna veckan (kommer typ ta en kvart- tjugo minuter). Nästa vecka lägger jag till en form av övning, tills jag känner mig lite varm i kläderna för att köra pass.
Just nu känns det som om det är alldeles för mycket att hålla reda på. Om det inte är någon som är av en annan åsikt?

Blev en redig lunch, ett ägg- en potatis- omelett, halv avokado- lite keso och grönsallad. Till efterrätt ett litet glas turkyoghurt med lite vaniljpulver i, en liten klick honung och kakao pudrat över. Nu en kopp te. :)

Vadå- hej- jag- tar- över- tråden?
Känns som om jag ätit mängder med mat idag, två knäckebröd till kvällsmat och sallad med 1/3 haloumiost.
Funderar dessutom på att äta ett mål till.
Undrar om man kan göra deviled eggs med keso?

Tråkigt för er som har gått upp, förhoppningsvis är det bara vätska!

Vadå- hej- jag- tar- över- tråden?
Känns som om jag ätit mängder med mat idag, två knäckebröd till kvällsmat och sallad med 1/3 haloumiost.
Funderar dessutom på att äta ett mål till.
Undrar om man kan göra deviled eggs med keso?

Tråkigt för er som har gått upp, förhoppningsvis är det bara vätska!
men vänta nu, två knäckebröd och sallad skulle det vara mycket kvällsmat?

Jo men det var då ändå inte mycket till middag...
Det känns som om det var mycket.. tycker det är jättesvårt det här med portionsstorlekar och hur mycket man ska äta även om jag räknar på det. Vill ju äta "lite" men det ska inte bli fel för det.

Det känns som om det var mycket.. tycker det är jättesvårt det här med portionsstorlekar och hur mycket man ska äta även om jag räknar på det. Vill ju äta "lite" men det ska inte bli fel för det.
Istället för macka kan du ju laga vanlig husmanskost eller liknande. Ofta är det pasta och ris som gör att kalorierna springer iväg. Så ta mindre av sånt och med grönsaker och kött. Det är mer näring i sådant som är riktig mat. Smörgås kan du mer äta som frukost eller ett mellanmål

@_FiA_ Just nu har jag ingen motivation till att laga mat och knäckebröd är så gott (och så är det fullkorn så det känns nyttigt).
Funderar på att göra tomatsoppa med lite makaroner i. :)

Dags att gå och nanna. Idag har det gått rätt bra. 50 kcal under Max.

Det känns dock inte som att jag går ner i vikt, vet inte varför. Kan ju ha fel och det får visa sig på vägningen på ons.

Gått upp som en tok över helgen, kändes lite som att jag nog skiter i det här när jag åt 1600 kcal i fredags och lagom till lördagen hade gått upp ett kg ändå. :cautious: Så lördag-söndag struntade jag i att räkna alls. Men jag tror att på helgerna blir det så att vi äter saltare mat, äter lite senare på kvällen och ffa äter ett större mål på kvällen (jag menar, trycker jag i mig ett kg morötter en kväll så syns det ju på vågen dagen efter även om det inte påverkar långsiktigt t.ex.) så jag hoppas att det jag gått upp under helgen ramlar av lika fort igen. Min viktkurva ser ut som en berg-och-dal-bana oavsett vad jag gör liksom, så bara den går nedåt totalt så är jag nöjd.

Dessutom börjar jag bli frisk igen så rörelse börjar kännas som en möjlighet! Så nu tar vi nya friska tag! :up:

Gått upp som en tok över helgen, kändes lite som att jag nog skiter i det här när jag åt 1600 kcal i fredags och lagom till lördagen hade gått upp ett kg ändå. :cautious: Så lördag-söndag struntade jag i att räkna alls. Men jag tror att på helgerna blir det så att vi äter saltare mat, äter lite senare på kvällen och ffa äter ett större mål på kvällen (jag menar, trycker jag i mig ett kg morötter en kväll så syns det ju på vågen dagen efter även om det inte påverkar långsiktigt t.ex.) så jag hoppas att det jag gått upp under helgen ramlar av lika fort igen. Min viktkurva ser ut som en berg-och-dal-bana oavsett vad jag gör liksom, så bara den går nedåt totalt så är jag nöjd.

Dessutom börjar jag bli frisk igen så rörelse börjar kännas som en möjlighet! Så nu tar vi nya friska tag! :up:

Om helgerna är svåra jan du väl dra av lite mer kcal under veckorna så du har "råd" med helgen?

Jag har ganska lätt att hålla nere maten när jag jobbar och så äter vi mer och annat på helgerna och det ryms liksom i budgeten (som jag eg inge har någon än men snart räcker det inte med bara operationen för att bli av med det sista överflödiga).

Liknande trådar

Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 521
Senast: Lisen82
·
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 235
Senast: co-SMAD4
·
Fordon Hittade bara gamla trådar så det får bli en ny! Hjälp en okunnig. Behöver lämna in bilen på lite tillfixning. Den är fyra-fem år...
Svar
0
· Visningar
156
Senast: VLMF
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
612
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka