Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vågen upp idag igen,suck. Jag hoppas det beror på nya muskler,får se vad måtten säger imorgon
Hoppar in här som lite underviktig, idag är vikten på 46,2kg ska upp på 55kg. Är 161 cm lång och BMI:t ligger på: 17,82. Hejja Hejja.
Får inget stöd hemifrån heller, så hoppar in här då.
Hur ska man lyckas gå upp i vikt när ens ämnesomsättning är extremt hög?.
Någon här som har bra tips på mat som gör att man går upp i vikt?
men vänta nu, två knäckebröd och sallad skulle det vara mycket kvällsmat?Vadå- hej- jag- tar- över- tråden?
Känns som om jag ätit mängder med mat idag, två knäckebröd till kvällsmat och sallad med 1/3 haloumiost.
Funderar dessutom på att äta ett mål till.
Undrar om man kan göra deviled eggs med keso?
Tråkigt för er som har gått upp, förhoppningsvis är det bara vätska!
Fast med haloumi också!men vänta nu, två knäckebröd och sallad skulle det vara mycket kvällsmat?
Jo men det var då ändå inte mycket till middag...Fast med haloumi också!
Det känns som om det var mycket.. tycker det är jättesvårt det här med portionsstorlekar och hur mycket man ska äta även om jag räknar på det. Vill ju äta "lite" men det ska inte bli fel för det.Jo men det var då ändå inte mycket till middag...
Istället för macka kan du ju laga vanlig husmanskost eller liknande. Ofta är det pasta och ris som gör att kalorierna springer iväg. Så ta mindre av sånt och med grönsaker och kött. Det är mer näring i sådant som är riktig mat. Smörgås kan du mer äta som frukost eller ett mellanmålDet känns som om det var mycket.. tycker det är jättesvårt det här med portionsstorlekar och hur mycket man ska äta även om jag räknar på det. Vill ju äta "lite" men det ska inte bli fel för det.
Gått upp som en tok över helgen, kändes lite som att jag nog skiter i det här när jag åt 1600 kcal i fredags och lagom till lördagen hade gått upp ett kg ändå.Så lördag-söndag struntade jag i att räkna alls. Men jag tror att på helgerna blir det så att vi äter saltare mat, äter lite senare på kvällen och ffa äter ett större mål på kvällen (jag menar, trycker jag i mig ett kg morötter en kväll så syns det ju på vågen dagen efter även om det inte påverkar långsiktigt t.ex.) så jag hoppas att det jag gått upp under helgen ramlar av lika fort igen. Min viktkurva ser ut som en berg-och-dal-bana oavsett vad jag gör liksom, så bara den går nedåt totalt så är jag nöjd.
Dessutom börjar jag bli frisk igen så rörelse börjar kännas som en möjlighet! Så nu tar vi nya friska tag!![]()
@_FiA_ Just nu har jag ingen motivation till att laga mat och knäckebröd är så gott (och så är det fullkorn så det känns nyttigt).
Funderar på att göra tomatsoppa med lite makaroner i.![]()