Vikttråden 2015

Efter ett gäng tuffa veckor och fortfarande (Dottern har haft magsjuka två gånger, jag en gång och nu fick dottern hög feber i lördags och har än) så må jag säga att jag är imponerad av mig själv som i vanliga fall tröstäter en massa när det blir jobbigt. Men icke sa nicke så vågen står still i alla fall. Inget upp och inget ned!

Hm, 57,5 kg idag. Eftersom förra veckan gick mer upp än ner så är det nog därför det tar ett större hopp neråt den här veckan, får se om det fortsätter så veckan ut. :).

Idag har jag sprungit elljusspåret igen, 3 varv, drygt 6 km. "Bara" 2 varv till sedan har jag nått målet på en mil men det är en månad till 10 km-loppet så jag tror jag hinner :).
Nu blir det keso med kokt ägg + lite salt, kör alltid det efter träning, gott och mättande :).

Vet inte om jag får tipsa om det, men matsmart har erbjudande på shakes igen för dom som dricker det :)

Mens på ingång här med, så vågen har gått upp lite, men förhoppningsvis försvinner det om en vecka igen.

@Trott Vad snäll du är som håller koll! :up:
Det är smoothies de har extra pris på (och en del bars) jag dricker rena shakes (tycker smoothies har för högt kaloriinnehåll). Men om du ser shakes med Caffe Latte/ Choklad/ Fudge- smak så får du gärna hojta. Ska själv försöka hålla lite koll. :bump:

Här har det gått utför rejält. T.o.m. sambon, som inte brukar se om jag ändrar vikt, frågade om jag hade gått upp. Magen väller ut över linningen igen och byxorna sitter trångt.

Smärtan i fogarna, eller vad det var, tog mer än en vecka på sig att försvinna. I dag ska jag ut igen på lunchen men ska inte springa lika ihållande utan variera mer mellan löpning och promenad, särskilt på asfaltssträckorna.

Utöver det måste vi komma igång med lunchpromenaderna igen, kollegerna och jag. Jag har behövt jobba in och de har haft möten och hej och hå så det har varit dåligt med promenerandet. Promenaderna har nog bidragit mycket till att hålla vikten i schack tidigare.

Snart är påsken här. Då kommer arbetsplatsen översvämmas av godis från konsultfirmorna som har sina anställda uthyrda till vår arbetsplats. Det blir tufft för en godisråtta som mig. :p Brukar era arbetsplatser också bli drabbade?

Jag stack ut och joggade i går trots isvindar och det var jätteskönt! Dumt nog tog jag fel runda så det råkade bli asfalt i princip hela vägen, men jag tog det lugnt och än så länge känns det ingenting i fogarna *peppar peppar* Jag ska försöka ge mig ut igen i helgen, då på skogs- eller grusväg som är mjukare.

Vikten är precis under 65 kg (64,7 har det nog varit varje vägning den här veckan) och dagens heldagskonferens hjälpte väl inte till med att minska den. :p

Ja jag tyckte att det lät skumt att du skulle bytt förstasiffra :D

Haha ja, jag väger ju liksom inte 49 kg. :rofl: 54.9. Äter runt 1800-1900 kcal om dagen, räknar inte men när jag tänker efter så måste det hamna där och har gått ner 2 kg på en månad. Har väldigt fysiska jobb som jag påbörjade för en månad sedan... Men ska skaffa ett gymkort på kiropraktikerns order, tre gånger i veckan ska jag gå för att träna upp musklerna i ryggen. :)

106.8 invägning på överviktsenheten
102.2 8/9 flytstart
100.1 13/9
98. 20/9
97.0 27/9
95.5 1/10 operationsdag
89.5 25/10
83.4 29/11
78.7 27/12
74.2 31/1
71.6 28/2

71.5 7/3
70.4 14/3
69.2 21/3
69.9 28/3

Hade en dålig helg och det sitter i länge. Marginalerna är verkligen pyttesmå.

Nåja, är "tillbaka på banan" och det kommer väl ge resultat på sikt.

På måndag ska jag till fertilitetsklinken och jag hoppas att de har bra saker att förmedla...

weight.png

Har shoppat löparskor och nya träningskläder idag, har sprungit i mina 10 år gamla aerobicsskor hittills så jag tyckte det var dags. Så nu är jag peppad att ut och testa och få känna mig lite fin, blri nog en liten runda ikväll :)

Var på krogen igår och träffade mina gamla jobbarkompisar jag inte sett på några år och nästan det första dom kommenterar är att jag blivit ännu smalare så det måste synas iaf och idag när jag drog på jeans (jag har alltid kjol annars) så satt dom väldigt löst så det är nog dags att gå ner en storlek på eventuella nya jeans.

För mig går det inte så bra, låg på 59 kg nästan två månader, men nu står vågen på 60,9 kg :( Men nu ska det bli ändring, är nästan frisk efter en dryg förkylning. Brukar inte vara sjukare än att jag åtminstone kan träna lite lätt, men i nästan två veckor har det varit helt uteslutet tyvärr. Ska försöka mig på kaloriräkning igen, och förhoppningsvis kunna träna lika mycket som innan. Och godisätandet ska minskas...eller åtminstone rymmas i kaloribudgeten.

66,2 idag så +0,3 kg dock vet jag inte om jag tar dagens invägning seriöst. var ut igår och känner mig inte så fin i kroppen idag.... Får se hur det ser ut på tisdag.

Även här har det ökat: 64,9 stod det på vågen i morse. Och de fylldes på med sedvanligt måndagsfika plus det förhatliga godiset som börjat dyka upp. Men resten av jobbveckan ska jag hålla mig borta från både fika och godis.

Planen var att sticka ut och springa på lunchen och jag fick med mig alla kläder förutom det typ viktigaste: skorna. :meh: Såatte... vi får se om det funkar i morgon istället, annars får jag promenera i morgon igen och så springa på onsdag.

Men resten av jobbveckan ska jag hålla mig borta från både fika och godis.
Klarade mig finemang utan godis i dag!
Planen var att sticka ut och springa på lunchen och jag fick med mig alla kläder förutom det typ viktigaste: skorna. :meh: Såatte... vi får se om det funkar i morgon istället, annars får jag promenera i morgon igen och så springa på onsdag.
Hade ju glömt bort att vi skulle äta gemensam lunch inne i stan med jobbet, så då kunde jag ju varken springa eller promenera då. Det löste jag genom att sticka ut på en runda innan jobbet. Typ 1 plusgrad och strålande sol(uppgång) och vindstilla, sprang bitvis längs med vattnet. :love: Kl 8 var jag duschad och klar och satte mig vid datorn. Perfekt! :D

Har lyckats med kaloriräkning i två dagar, hurra! Och inte överskridit min gräns ;) Lite oroväckande att det är så många timmar kvar till läggdags...

Liknande trådar

Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 521
Senast: Lisen82
·
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 235
Senast: co-SMAD4
·
Fordon Hittade bara gamla trådar så det får bli en ny! Hjälp en okunnig. Behöver lämna in bilen på lite tillfixning. Den är fyra-fem år...
Svar
0
· Visningar
160
Senast: VLMF
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
614
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka