Vikttråden 2015

@Chili Jag förstår att du tycker det är utelämnande, har själv stått på gym och vart i valet eller kvalet om man ska väga sig offentligt. Hade nog känts bättre om det var en i omklädningsrummet.

Jag kan tycka det är jobbigt nog att väga sig hemma, det sitter alltför mycket mående och prestation i vikten för min del. Men samtidigt så vill jag ha en mätbar möjlighet till utveckling och framförallt för att kontrollera så att den inte kryper upp igen.

Det är samma här. Vad som står på vågen kan bestämma mitt humör flera timmar efter. Men ett tips är att inte väga sig för ofta. Jag har gjort misstaget att väga mig var och varannan dag och då är det så tråkigt att se när man väger nåt halvt kilo mer någon dag. Större chans att se positiva resultat om man har minst en vecka emellan, eller mer.

@Pilot Ja vad är dealen med vågen mitt i träningslokalen? :p

Man ska ju helt klart göra det som en själv mår bäst av. :) Jag gillar att mäta också eftersom jag inte haft tillgång till våg hemma på säkert tio år. Men nu har jag inte riktigt orkat ta tag i att mäta och jag vill inte jämföra med måtten jag hade på -10 kg och mycket mer vältränad. :p

Det vettigaste jag har ätit idag är grillad korv med bröd och ketchup... :medal:Åh andra sidan har jag inte ätit så himla mycket annat heller, så det kanske jämnar ut sig :angel:

Förstår inte hur jag kan ha gått hela veckan och varit hungrig mest hela tiden trots ett rätt ordentligt (bra-)matintag och idag kan känna mig jättemätt trots att jag knappt ätit? :confused:

Hur som helst så funderar jag på att (efter att ha avstannat lite (ehm... helt :cautious:) i viktnedgång) köra någon slags "mirakelkur/quickfix" som soppa/shakes eller något i två veckor eller en fastevecka eller whatever för att komma igång igen. Vet bara inte riktigt vad det skulle vara i så fall (tror ju inte riktigt på att något sånt skulle funka för mig, men skulle verkligen behöva en puff i rätt riktning) eller typ... när jag skulle ha tid med det :o Eller hur kommer man igång med att gå ned på bästa sätt när man stannat upp?

Eller hur kommer man igång med att gå ned på bästa sätt när man stannat upp?
Det är ju olika för alla "såklart" ;) men du kanske ska ta en rejäl funderare på varför du vill gå ner i vikt? Titta på olika alternativ till viktnedgång och försöka hitta ett som du tycker passar in i din vardag just nu.

För mig gav det en ny kick att gå med i 30 dagars challange-tråden, dels för att jag kände att jag började "smygäta" mer och mer onyttigheter :o och dels för att jag ville börja röra på mig lite mer men behövde en spark i baken helt enkelt :crazy:.
Så nu är jag inne i den månaden och det enda jag gör "extra" är att inte äta godis, läsk, fikabröd (en äkta 0-vision) och att lägga in så många 30 minuters extra rörelse jag kan per vecka. Jag har faktiskt minskat 0,5 kg per vecka i snitt "bara" av den förändringen... :nailbiting::D och då rör jag inte på mig varje dag ärligt talat :crazy:.

Måste bara säga att det är sååååå mycket roligare att köpa kläder nu när man gått ner till storlek Small, nästan allt man sätter på sig sitter bra, till skillnad från förut när kläderna såg bra ut på dockan eller på galgen men när man väl tog på sig det så hängde valkarna över osv.Gymmandet har väl också hjälpt till gissar jag. Jag vet inte vad jag väger men gissar på ca 63 kg, och jag är lite i shock att jag faktiskt kan ha Small, det var länge sedan sist..

Jag har börjat med kcal-räkning idag .... igen! Vill ner 6-7 kilo ungefär.
Vet att det är plättlätt om man bara håller fast vi detta. "Bara..." ;)

Själv sitter jag i soffan och kämpar mot chokladkakan som ligger i skåpet. Sur och trött och borde verkligen städa. Meeen, det känns helt oövervinnerligt just nu. Haha.
Chokladen vinner jag dock över. Den får vänta till helgen om den ska ätas!

Helgen har vart både bra och dålig, har sovit på hotell fre-sön, så fredagen blev det frukost hastig och lustigt (stressad till tåget) vid elva tiden, en juice som var lite väl fattig egentligen. Grapefrukt, två morötter å två kiwi. Blev sen "lunch" vid fem, donken, men tog en happy meal med fyra nuggets och åt bara halva den lilla pommespåsen innan jag var mätt, så det var bra! Sen blev det mat på Hard rock café med en vän, en halv hamburgare (skippade brödet på ovansidan) och typ halva portionen pommes. Sen en gigantisk efterrätt som jag åt max 1/3 av. Så det bra med dagen = jag åt inte stora portioner, och åt inte "bara för att". det dåliga= gick för långt mellan frukost och "lunchen" men svårt när man åker tåg i 4.5 timme att få till det, samt att pommes och efterrätt inte är så bra men ibland får man unna sig lite :)

Hotellfrukostarna gick bra, höll mig till pannkaka och en skiva ljust bröd med ost och tomat en dag, och andra dagen pannkaka och en skål yoghurt. Ingen överätning där heller :up: Lördagens mat blev kasst dock, åt en twix under dagen (låg under tatueringsnålen 11-17.30) och sen blev det en liten pizza hut pizza till kvällsmat. Råkade köpa jättemycket godis efter jag hade vart hos tatueraren (mitt blodsocker försökte nog tala om nått för mig :cautious:) men det blev bara några få bitar på hotellrummet till min bok :up:

Summan blir att det har vart bra portionsstorlekar, och jag har inte överätit bara för att det är gott men att valen av mat inte är de nyttigaste men men :)

Idag fastedag, vilket har gått bra :) Fick dra åt termoridbyxorna lite mer idag, snart ingen kardborre kvar att spänna åt med, känns gött att det märks på kläderna att det går åt rätt håll :)

Själv sitter jag i soffan och kämpar mot chokladkakan som ligger i skåpet. Sur och trött och borde verkligen städa. Meeen, det känns helt oövervinnerligt just nu. Haha.
Chokladen vinner jag dock över. Den får vänta till helgen om den ska ätas!

Heja dig!! :up: Låter bättre att städa, ta ut aggressionerna på smuts och oreda :devil:

KL

Tror det går liiiite åt rätt håll här. Ni vet den där initiala uppstramningen när vätskan försvinner. Det är skönt när man direkt känner sig nåååågot smalare. Äter inte överdrivet nyttigt/räknar inte kalorier. Men jag undvikit sötsaker, förutom en Plopp-bit som jag blev bjuden på på jobbet. Det fanns en hel skål men jag tog bara en. :up:

Känns dock som om träningen i veckan kommer utebli helt. Tror jag kan klämma in ett core-pass på gymmet på torsdag, men förutom det är det ingen bra träningsvecka.

Och var ska du ta de kilona ifrån hade du tänkt? :cautious: Din kropp är perfekt. Önskar jag hade den

Haha nej den är absolut inte perfekt! Väger ca 6-7 kg mer idag än jag gjorde förra året. Iofs har jag inte som mål att bli "perfekt" eftersom jag inser att det är ett omöjligt mål. Men tack för komplimangen! ;)

Vägde fortfarande 66,7, nöjd med det med tanke på sockermängden... Blir dock en del slarv med maten orkar inte för tillfället så blir en å annan bar eller nåt till middag istället för ett lagat mål mat. Helgen blir dessväre för mycket socker det med, ska ut med tjejerna, dock tror jag det är välbehövligt just nu.

Efter att ha hoppat upp och ner i vikt förra veckan (en del kolhydrater i slutet på veckan) så visade vågen idag 57,7 kg, lägst hittills :).

Nu är siffrorna lite missvisande första 1-2 veckorna eftersom jag precis i början var uppblåst i magen och hade mycket vätska i kroppen pga graviditeten men efter det så är det "min vanliga" kropp som ändrats.

Sammanfattningsvis från start:

v.5: 62,5 kg
v.6: 60,9 kg
v.7: 61,4 kg
v.8: 61,1 kg
v.9: 60,8 kg
v.10: 59,2 kg
v.11: 58,8 kg
v.12: 58,9 kg
idag: 57,7 kg

Vikt: 62,5 kg - 57,7 kg = - 4,8 kg
Midja: 71 cm - 63 cm = - 8 cm
Mage: 81 cm- 72 cm = - 9 cm
Lår: 56 cm- 52 cm = - 4 cm
Rumpa: 96 cm-92 cm = - 4 cm

Igår gjorde jag en chiliröra med stora vita bönor som mixades, blev såklart en helt annan konsistens en när jag mixade kikärtor.
Det blev en gräddig känsla och smak. Igår när jag var och handlade passade jag på att köpa bönpasta vilket blev lunchen idag, chiliröra med fullkorns rostade mackor igår och chili med bönpasta idag.
Tyvärr innehåller ju all pasta som är gjort på annat än vete mer kalorier, så det får bli en mindre portion.

Köpte på mig lite shakes igår igen, har ett ännu bättre erbjudande än tidigare, 3 måltidsersättningar för 39 kr.

Tänkte tipsa om god, snabb och nyttig kvällsmat, inte helt utan kalorier men däremot inte så mycket kolhydrater och blev riktigt mätt.

en halv fetaost, ruccola, ett kokt ägg, kokt bryssekål och gröna ärtor. drygt en matsked solrosfrön rostade i torr stekpanna. Släng ihop på en tallrik och så lite olivolja på. Mums :). ca 530 kcal (men går ju att skippa oljan om man vill).

Liknande trådar

Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 521
Senast: Lisen82
·
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 235
Senast: co-SMAD4
·
Fordon Hittade bara gamla trådar så det får bli en ny! Hjälp en okunnig. Behöver lämna in bilen på lite tillfixning. Den är fyra-fem år...
Svar
0
· Visningar
160
Senast: VLMF
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
614
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet