Vikttråden 2015

Jag vet inte hur det går för mig, håller på att flytta så vågen har legat nedpackad lite över en vecka. Men jag tränar och käkar små portioner så det rullar på som det ska. Men just idag känner jag bara.. fan vad tråkigt det här är :D I en dryg månad har jag tränat varje till varannan dag, hållt strikt kost och enbart druckit alkohol en kväll i veckan. Och just nu känns det så segt så att klockorna stannar.

Jag kanske måste rota fram vågen igen och se om det hänt något för att få lite motiavtion :D Om inte annat kanske jag måste trappa ner lite, träna någon dag mindre i veckan och unna mig lite mer gott ett tag. Nu har jag gått ner 2,5 - 3 kg på en månad så det skulle inte skada om det gick lite långsammare heller. Vi får se :) Väntar någon vecka till och ser om humöret ändrar sig.

Jag vet inte hur det går för mig, håller på att flytta så vågen har legat nedpackad lite över en vecka. Men jag tränar och käkar små portioner så det rullar på som det ska. Men just idag känner jag bara.. fan vad tråkigt det här är :D I en dryg månad har jag tränat varje till varannan dag, hållt strikt kost och enbart druckit alkohol en kväll i veckan. Och just nu känns det så segt så att klockorna stannar.

Jag kanske måste rota fram vågen igen och se om det hänt något för att få lite motiavtion :D Om inte annat kanske jag måste trappa ner lite, träna någon dag mindre i veckan och unna mig lite mer gott ett tag. Nu har jag gått ner 2,5 - 3 kg på en månad så det skulle inte skada om det gick lite långsammare heller. Vi får se :) Väntar någon vecka till och ser om humöret ändrar sig.

*Sa hon och öppnade genast påskägget som hon fått av sin far*

På´t igen i morgon tjejer :angel: :D

Jag står kvar på 63 kg, det är ju bra att jag varken går upp eller ned. Men jag vill ju komma ner till 60 kg till sommaren, så jag antar att någon ytterligare förändring måste jag göra. Antagligen ta bort godiset helt, men jag vet inte om jag är villig att göra det, haha ;)
Jag tränar ca 3 dagar i veckan nu, och faktiskt så börjar jag se skillnad på kroppen nu, den ser mer fast ut. Hur sjutton får jag bort fettet längst ner på magen, ni vet den där bullen som blir, längre upp på magen ser jag rätt tränad ut nu.

106.8 invägning på överviktsenheten
102.2 8/9 flytstart
100.1 13/9
98. 20/9
97.0 27/9
95.5 1/10 operationsdag
89.5 25/10
83.4 29/11
78.7 27/12
74.2 31/1
71.6 28/2

71.5 7/3
70.4 14/3
69.2 21/3
69.9 28/3

69.7 4/4

Har numer en remiss till ivf, väntar på svar från landstinget.

Ligger kvar på 65,9, har mens dock så inga förväntningar nu. Men inge påskgodis här och lätt bli att köpa chips igår så nöjd med det :)

senaste veckans diet bestående till 99% av chokladägg och rödvin har resulterat i en 1,5 kilos viktnedgång. Vettefan hur hållbar dieten är i längden dock :p

Med maten är det sådär just nu, äter för lite de flesta daga den här veckan då jag haft fullt upp med omtapetsering å sånt här hemma, iof bra för jag har ju rört mig mer än vanligt, men det är inte bra att inte äta mer än frulle och lunch typ :cautious: Men, vågen visade 82.5 i fredags så det va gött. Provade dessutom en korsett jag gjorde i höstas som då satt bra, med bra mellanrum (ca 10 cm) och nu märks det tydligt att jag gått ner, fick ihop den helt idag, och när jag mätte midjan med den på, så va det precis samma mått som jag har utan korsett. Kul att resultat syns, men mindre kul att jag då måste göra en ny korsett haha :p

Har köpt nått "slimma till kroppen2 grejer från Yves också, få se hur det funkar. Första dagen idag med att dricka nått som man ska blanda ut 45 ml med en liter vatten och dricka under dagen. Nått annat ska tydligen samla upp fett i kroppen och låta det följa med ut den naturliga vägen (upp till 750 gram fett om dagen kan det hjälpa till att samla ihop). Tror dock inte jag testar allt på en gång :p Gör vätskan nu, å ser om det bara är humbug eller om det fungerar.

senaste veckans diet bestående till 99% av chokladägg och rödvin har resulterat i en 1,5 kilos viktnedgång. Vettefan hur hållbar dieten är i längden dock :p

Då är vi två :angel:

Till veckan ska jag försöka återuppta mitt viktnedgångande ordentligt med att äta riktigt, röra på mig och såntdär, just nu häpnar jag bara över att kroppen går ned mer på rödvin och godis än på morötter... :cautious: Men som sagt, nästa vecka ska jag försöka övertala kroppen om att morötter minsann är bra för den ändå :cool: Har dessutom bokat in ponnyridning lagom till nästa helg, så då måste jag ju hinna bli liten och lätt för ponnyns skull :idea::angel:

Jag börjar definitivt om på tisdag! :p
En mycket nära kollega kör på stenhårt nu, så jag tänkte låta mig inspireras av henne...

Har beställt ny våg idag som kommer med posten om en dag eller två. Blir helt tokig på den billiga jag har, 3 vägningar resulterar i tre olika resultat...känns sådär pålitligt.... Den här jag beställt ska tydligen vara väldigt korrekt med vikten, sen fettmassa och annat bryr jag mig inte så mycket om, känns som man får ta det med en nypa salt i vilket fall. Så nu är ju frågan hur mycket fel min våg visat och på vilket håll....

Jag börjar definitivt om på tisdag! :p
En mycket nära kollega kör på stenhårt nu, så jag tänkte låta mig inspireras av henne...
Skönt, då är det inte bara jag. :p

Omstarten börjar dock sådär: hade svårt att somna i går kväll och vaknade och var vaken längre än jag brukar mitt i natten (nattammar dottern). Så när jag väl masade mig upp hann jag inte äta ordentlig frukost så jag får väl köpa någon frukt på jobbet för att orka med springturen jag tänker ta på lunchen.
Har beställt ny våg idag som kommer med posten om en dag eller två. Blir helt tokig på den billiga jag har, 3 vägningar resulterar i tre olika resultat...känns sådär pålitligt....
Upptäckte i går att vår våg också visar lite olika. Men på 3 vägningar visade den samma 2 ggr, så får väl tro på det då. I morse visade den samma 2 ggr i rad. Tyvärr, för nu är det all time high: 65,5 kg. :crazy:

Superdupermens här. Det förklarar det svåra suget, huvudvärken och lite annat som gör att jag trillar av banan.

Så idag är jag inte hungrig längre :p

Skönt, då är det inte bara jag. :p

Omstarten börjar dock sådär: hade svårt att somna i går kväll och vaknade och var vaken längre än jag brukar mitt i natten (nattammar dottern). Så när jag väl masade mig upp hann jag inte äta ordentlig frukost så jag får väl köpa någon frukt på jobbet för att orka med springturen jag tänker ta på lunchen.

Upptäckte i går att vår våg också visar lite olika. Men på 3 vägningar visade den samma 2 ggr, så får väl tro på det då. I morse visade den samma 2 ggr i rad. Tyvärr, för nu är det all time high: 65,5 kg. :crazy:

Min visar också olika så jag gör om tills den visat samma två gånger ;)

Jag står kvar på 63 kg, det är ju bra att jag varken går upp eller ned. Men jag vill ju komma ner till 60 kg till sommaren, så jag antar att någon ytterligare förändring måste jag göra. Antagligen ta bort godiset helt, men jag vet inte om jag är villig att göra det, haha ;)
Jag tränar ca 3 dagar i veckan nu, och faktiskt så börjar jag se skillnad på kroppen nu, den ser mer fast ut. Hur sjutton får jag bort fettet längst ner på magen, ni vet den där bullen som blir, längre upp på magen ser jag rätt tränad ut nu.

Tre dagar i veckan är bra träning! Är det styrka eller cardio? För att magen ska trimmas behövs rätt mycket cardio... Men en mix är det optimala :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 521
Senast: Lisen82
·
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 235
Senast: co-SMAD4
·
Fordon Hittade bara gamla trådar så det får bli en ny! Hjälp en okunnig. Behöver lämna in bilen på lite tillfixning. Den är fyra-fem år...
Svar
0
· Visningar
160
Senast: VLMF
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
614
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka